Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:14:40 GMT

امکان رسیدن به 190 هزار سوء سوخت هسته ای وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۴۶۷۶

امکان رسیدن به 190 هزار سوء سوخت هسته ای وجود دارد

تهران-ایرنا-رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بر طبق بازدیدهای صورت گرفته از نطنز و فردو به این نتیجه رسیدیم که امکان رسیدن به 190 هزار سوء سوخت هسته ای از لحاظ فنی و زمان بندی وجود دارد.

حشمت الله فلاحت پیشه روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از تاسیسات هسته ای نطنز و فردو گفت: این بازدید در راستای گزارش سه ماهه وزارت امور خارجه و تهیه گزارش شش ماهه این کمیسیون انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد برجام گزارش متفاومتی خواهد بود،افزود: ما دراین گزارش امکان رسیدن به 190 هزار سوء سوخت هسته ای طبق بیانات رهبر معظم انقلاب را از لحاظ فنی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این امکان به صورت فنی و از لحاظ زمان بندی در کشور وجود دارد.
فلاحت پیشه افزود: ما این موضوع را بررسی کردیم که خلاء و نوسان اجرای برجام نباید مانع شود که فناوری هسته ای ما طبق فناوری روز دنیا پیش نرود یعنی به عبارتی ما نباید عقب بمانیم.
وی گفت: خوشبختانه در این بازدید مشاهده کردیم که بسیاری از اقداماتی که صورت گرفته کارهایی است که برای انجام آن از فرصت های برجام استفاده شده است و در کل کارها به گونه ای است که فناوری ما به صورت زنده در بحث هسته ای ادامه یافته است.
نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: موضوع دیگری که برای ما مهم است، موضوع برگشت پذیری است، ما بررسی کردیم که اگر برجام به هم بخورد عزیزان ما چه قدر از نظر فنی امکان برگشت دارند که ما نتیجه امیدوار کننده گرفتیم که می توانیم بدون از دست دادن زمان، برگشت پذیری را داشته باشیم.
وی تصریح کرد: آن بخش از ماشین هایی که جمع آوری شده اند به صورت دقیق و با کدبندی مشخص جمع آوری شدند که در اسرع وقت امکان برگشت دارند.
رییس کمیسیون امینت ملی مجلس افزود: تنها در دو حوزه اصلی چالش ما بوده که از این چالش ها می توان به وزن سوخت هسته ای و ماشین های سانتریفیوژ اشاره کرد، در سایر حوزه ها پیشرفت طبق برنامه کلی ادامه دارد ولی در این دو بخش تاخیرهایی وجود دارد.
فلاحت پیشه ادامه داد: بعد از خروج آمریکا از برجام آمادگی بیشتر برای برگشت پذیری فراهم شده است.
سیام**9121**1058 **1553

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس امنيت ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی

به گزارش خبرآنلاین،‌ دادگاه توماج صالحی را به اتهام افساد فی الارض به اعدام و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرده است.

در همین‌باره مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: این حکم بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری متهم، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

گفتنی است در صورت موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی با تخفیف مجازات و طی همه فرایند قانونی، حکم توماج صالحی با یک درجه تخفیف به حبس طول المدت تبدیل و مجازات‌های تکمیلی در مورد متهم اجرا خواهد شد.
قابل ذکر است سایر اتهامات این متهم نیز در حال رسیدگی قضایی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899327

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • پایان کار دختران بیلیاردی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم