Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@14:05:26 GMT

رویاهای جانشین بهداد سلیمی در وزنه برداری

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۵۰۳۲

ملی پوش وزنه برداری در دسته فوق سنگین گفت: مطمئن باشید کم کاری نمی کنم و امیدوارم بتوانم جای خالی بهداد سلیمی را در سال های آینده پر کنم. 

به گزارش "ورزش سه"، ایران همواره در دسته فوق سنگین وزنه برداری نفراتی داشته که در جهان جزو مدعیان اصلی قهرمانی بوده اند. بعد از چند سال که سلطه حسین رضازاده بر دسته فوق سنگین به پایان رسیده بود، بهداد سلیمی خودش را به عنوان یک پدیده مطرح کرد و طی 8 سال اخیر توانست قهرمانی های زیادی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اواخر هم سعید علی حسینی بعد از گذراندن 8 سال محرومیت به تخته بازگشت و حالا با خداحافظی بهداد سلیمی مدعی اصلی این وزن به حساب می آید.


با این حال یک پدیده جدید در دسته فوق سنگین وزنه برداری ظهور کرده که قهرمانی در رده های نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه دارد. علی داوودی با 19 سال سن که چند ماه قبل عنوان قویترین مرد جوان جهان را به خودش اختصاص داد، خیلی زود به اردوی تیم ملی بزرگسالان اضافه شد و حالا امید اصلی اهالی وزنه برداری برای پر کردن جای بهداد سلیمی در سال های آینده است. 


بعد از اعلام لیست تیم ملی وزنه برداری برای مسابقات جهانی و قطعی شدن حضور علی داوودی در دسته فوق سنگین در کنار سعید علی حسینی با این وزنه بردار جوان همکلام شدیم. 


در ادامه مشروح صحبت های علی داوودی با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید. 


اردوی بزرگسالان خیلی سنگین تر از جوانان است


بعد از مسابقات جهانی جوانان که در تیرماه برگزار شد، به اردوی تیم بزرگسالان اضافه شدم. تمریناتی که در اردوی بزرگسالان انجام می دهیم، خیلی سنگین تر از جوانان است. خدا را شکر وضعیت آمادگی خوبی دارم و از فردا قرار است در دور جدید اردوها حضور پیدا کنم. البته هفته قبل در لیگ جوانان شرکت کردم و خیلی به خودم فشار نیاوردم. اگر قرار به برگزاری رکوردگیری برای تیم بزرگسالان باشد، خودم را برای آن آماده می کنم.

 


پارسال بعد از قهرمانی خانه نشین شدم


سال قبل بعد از اینکه در مسابقات جهانی جوانان قهرمان شدم و برگشتم، فقط در خانه بودم. امسال خوشبختانه با دعوت سرمربی بلافاصله بعد از مسابقات جوانان به اردوی بزرگسالان آمدم. تمرینی که در اردوی تیم ملی انجام می دهیم، با تمرین شخصی کاملا متفاوت است. به همین خاطر بدن وزنه بردار آماده می شود. 


سال اول از خودم انتظار مدال ندارم


اگر خدا بخواهد و مربیان صلاح بدانند، امسال برای اولین بار به مسابقات جهانی بزرگسالان می روم که یک تجربه عالی خواهد بود. امیدوارم بتوانم این میدان بزرگ را تجربه کنم و خودم را خوب نشان دهم. شب و روز برای رسیدن به رکوردهای بالاتر تلاش می کنم. البته در سال اول نه خودم و نه هیچ کس از من توقع مدال ندارد؛ اما همین که 6 حرکت صحیح بزنم؛ صددرصد از خودم راضی خواهم بود. نمی خواهم از اینکه به من اعتماد کردند، ناامیدشان کنم.

 


از خداحافظی سلیمی غافلگیر شدیم


ما در اردو بودیم و همراه با سایر وزنه برداران مسابقه بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در بازی های آسیایی را تماشا می کردیم. از اینکه آقای سلیمی خداحافظی کردند، واقعا غافلگیر و ناراحت شدیم. او در اردوها چیزی به ما نگفته بود و فکر می کنم هیچ کس از این تصمیمش خبر نداشت.


بهداد الگویم است؛ امیدوارم جایش را پر کنم


من از خداحافظی بهداد سلیمی واقعا ناراحت شدم چون الگوی خیلی خوب برای من بود و هست. من شبانه روز تمرین می کنم تا روزی بتوانم به سطح آمادگی و افتخارات او برسم. مطمئن باشید کم کاری نمی کنم و امیدوارم بتوانم جای خالی بهداد سلیمی را در سال های آینده پر کنم. هنوز اول راه هستم و باید به تلاشم ادامه دهم.

 


هدفم قهرمانی جهان و المپیک است


وزنه بردار یک ورزش بسیار سخت است که نیاز به تلاش و پشتکار دارد. من هم از هیچ تلاشی برای رسیدن به موفقیت دریغ نمی کنم. من معتقدم اگر تلاش کنم و تمریناتم را خوب دنبال کنم، صددرصد به هدفم که همان قهرمانی در جهان و المپیک است، می رسم. نمی توانم بگویم حتما روزی قهرمان المپیک می شوم؛ اما هدفم این است. سعید علی حسینی هم وزنه بردار باتجربه ای است و امیدوارم در کنار او بتوانم چیزهای زیادی یاد بگیرم. ضمن اینکه همه می دانند وزنه برداری به نام تالاخادزه با آمادگی بالا در دسته فوق سنگین حاضر است؛ اما هیچ نمی تواند مرا ناامید کند.

وزنه برداری

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ تارا درویشی وزنه بردار دسته ۶۴ کیلوگرم استان همدان موفق شد در حرکات یک ضرب و دوضرب و مجموع سه نشان طلا را به خود اختصاص دهد.

درویشی حدنصاب ورودی تیم ملی نوجوانان را هم کسب کرد.

مهسا قیاسی وزنه‌بردار دسته ۵۵کیلوگرم استان همدان هم در یکضرب، دوضرب و مجموع موفق به کسب سه نشان نقره و سکوی دوم مسابقات شد.

مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، شانزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به میزبانی سالن امام علی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حال برگزاریست.

دیگر خبرها

  • رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه‌بردار کردستانی
  • کسب ۳ مدال طلا توسط بانوی وزنه بردار کردستانی
  • یک طلا و یک نقره وزنه برداری نوجوانان کشور، سهم دختران استان همدان
  • دختر مازندرانی ستاره روز نخست مسابقات وزنه‌برداری کشور
  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند