Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:52:53 GMT

رقابت سياسي‌ها با ورزشي‌ها بر سر فوتبال

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۵۴۵۳

رقابت سياسي‌ها با ورزشي‌ها بر سر فوتبال

خبرگزاري آريا - در يک شب مانده به‌پايان زمان ثبت‌نام انتخابات رئيس هيات فوتبال خراسان رضوي 19 نفر کانديدا شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، چهار سال پيش زماني که انتخابات رئيس هيات فوتبال خراسان رضوي برگزار شد، شايد کمتر کسي تصور مي‌کرد که يک فرد با سابقه سياسي و دولتي که البته رگه‌هايي از ورزش داشت، بتواند رقباي فوتبالي و کانديداي مد نظر اداره کل ورزش و جوانان را کنار بزند و به‌عنوان رئيس جديد هيات فوتبال خراسان رضوي انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پيش از انتخاب مهدي برادران به‌عنوان رئيس هيات فوتبال خراسان رضوي در مجمع انتخابات 24 مهرماه سال 93، بيش از 470 روز بود که اين هيات در اتفاقي نادر و عجيب با سرپرست اداره مي‌شد، بالاخره آن قدر فشار وارد شد تا انتخابات هيات پس از چندين ماه کش‌مکش برگزار شد، حالا از آن انتخابات تا امروز يک هزار و 414 روز از رياست برادران در هيات فوتبال استان گذشته و تنها 42 روز ديگر تا پايان زمان رياست او باقي مانده است.
بر اساس قانون انتخابات وزارت ورزش و جوانان ثبت‌نام از کانديداهاي مورد نظر براي تصدي پست رياست هيات‌هاي ورزشي بايد 45 روز قبل از پايان دوره چهار ساله رئيس فعلي برگزار شود، بر همين اساس نيز هيات مجمع فوتبال خراسان رضوي از 7 شهريور ثبت‌نام براي کانديداهاي مد نظر براي حضور در اين انتخابات را آغاز کرد که اين ثبت‌نام تا ساعت 20:30 شب گذشته ادامه داشت، با اين وجود بيشترين تعداد کانديداها نيز در همان روز پاياني ثبت‌نام اقدام به‌حضور در هيات فوتبال و تکميل فرم مربوطه کردند.
اسامي کانديداها
براساس آنچه که تا ديشب در هيات فوتبال اتفاق افتاد، اين نفرات ثبت‌نام خود را قطعي کردند: احسان اصولي و شهناز رمارم دو عضو شوراي اسلامي شهر مشهد، حسن نوري معاون سلامت و تربيت‌بدني سازمان اجتماعي و فرهنگي شهرداري مشهد، محسن ترکي داور بين‌الملل و بازنشسته، حسن کامراني‌فر کمک داور بين‌الملل و بازنشسته، محسن قهرمان داور بين‌الملل و بازنشسته، مهدي ناصحي برادر رضا ناصحي کاپيتان پديده و از کارکنان بازرسي استانداري، مجيد طهوريان عسگري رئيس سابق فرهنگ سراي رسانه، سيد احمد رضوي رئيس هيات فوتبال تربت حيدريه، سيد محمد رضوي‌راد (شغل نامشخص)، مرتضي صادقي از فرمانداران سابق دولت در دوران اصلاحات، پويا پارسا از کارکنان شرکت آب و فاضلاب، علي خسروشاهي مديرمسؤول هفته‌نامه نخست، علي شيخ‌الاسلامي از اهالي رسانه، محمود قربان‌يار از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان، عبدالرضا زرگري روابط عمومي سابق باشگاه ابومسلم، اکبر سلماني از داوران بازنشسته مهدي زماني خليل‌آباد مدير روابط عمومي شهرداري منطقه ثامن و سعيد خالقي‌نيا از کارکنان آموزش و پرورش.
نحوه بررسي صلاحيت‌ها
با توافقي که شب گذشته هيات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان استان انجام دادند، مدت ثبت‌نام انتخابات تا امروز پنجشنبه از ساعت 15 تا 20 تمديد شد و به‌نظر مي‌رسد چهره‌هاي ديگري نيز به‌جمع کانديداهاي رياست انتخابات اضافه مي‌شوند.
بعد از پايان پروسه ثبت‌نام کانديداها، مدارک آنها براي تاييد نهايي در مرحله اول به‌کميته 3 نفره‌اي که شامل دبير هيات فوتبال خراسان رضوي، نماينده حقوقي هيات فوتبال و همچنين يک نماينده از اداره کل ورزش و جوانان که البته معاون ورزشي معرفي شده است، ارجاع داده مي‌شود، بعد از اينکه اين کميته مدارک را بر اساس سن، سوابق مديريتي و سوابق تحصيلي مطابقت داد، نفرات مورد نظر را به‌نهادهاي امنيتي معرفي مي‌کنند تا تاييد صلاحيت نهايي آنها احراز شود و پس از آن پروسه تعيين زمان انتخابات از سوي فدراسيون فوتبال اعلام مي‌شود.
عدم ثبت‌نام رئيس فعلي هيات در انتخابات
نکته قابل تامل اما در انتخابات هيات فوتبال خراسان رضوي عدم ثبت‌نام مهدي برادران رئيس فعلي اين هيات است، برادران در دوران رياست خود چالش‌هاي زيادي را با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوي داشت که در برهه‌اي از زمان منجر به‌استعفاي برخي از مسؤولان کميته‌ها و در نهايت اسرار اداره کل ورزش و جوانان بر برگزاري مجمع فوق‌العاده شد که البته اين مجمع فوق‌العاده با راي مثبت اعضا به‌مديريت برادران با پيروزي او به‌پايان رسيد و سبب شد تا تب منتقدين او به‌يکباره سرد شود.
حالا برادران اما خودش حاضر به‌ثبت‌نام در انتخابات نشده و معتقد است کارنامه‌اش در فوتبال خراسان براي يک دوره 4 ساله به‌قدر کافي قطور است و حالا بايد فرصت را به‌افراد ديگر سپرد، البته عدم ثبت‌نام برادران تنها تا آخرين ساعات شب گذشته اعلام شده بود و اگر برادران به‌يکباره از تصميمش در لحظات آخر امروز (پنجشنبه) منصرف شد و به‌جمع کانديداها اضافه شد، چندان نبايد تعجب کرد.
رقابت اصلي بين کدام کانديداها خواهد بود؟
با نگاهي گذرا به‌اسامي کانديداهاي انتخابات رئيس هيات فوتبال خراسان رضوي مي‌توان از همين حالا دريافت که کدام کانديداها از شانس بيشتري براي کسب راي برخوردار هستند، براساس آنچه که پيش‌بيني مي‌شود در بين اين نفرات احسان اصولي و شهناز رمامرم با توجه به‌سوابق مديريتي که دارند، در کنار سه داور مطرح مشهدي يعني محسن ترکي، حسن کامراني‌فر و محسن قهرماني که در ميان اهالي فوتبال با اقبال بيشتري روبه‌رو هستند را بايد به‌عنوان گزينه‌هاي مطرح‌تر عنوان کرد.
هر چند که تاريخ نشان داده، ممکن است در اين انتخابات افرادي هم باشند که به‌يکباره چهره مي‌شوند، در دوره قبلي انتخابات هيات فوتبال خراسان رضوي رقيب اصلي مهدي برادران، کسي نبود جز پويا پارسا که سابقه فوتبالي چنداني نداشت و کارمند آب و فاضلاب بود و در آن برهه گفته شد که با حمايت اداره ورزش و جوانان تا آن مرحله بالا آمد، اما در نهايت صندلي رياست را با اختلاف 6 راي به‌برادران داد، اين در شرايطي بود که در دوره قبلي از جمع کانديداهاي اوليه در نهايت 9 نفر شرايط احراز براي حضور در انتخابات نهايي را پيدا کردند که از اين تعداد هم 2 نفر يک روز قبل از برگزاري مجمع انصراف خود را اعلام کردند، حالا بايد منتظر ماند و ديد در انتخابات اين دوره در نهايت چه‌نفراتي به‌مرحله راي‌گيري راه پيدا مي‌کنند.
انتهاي پيام/ 70055

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • سرمربی سایپا بار دیگر برکنار شد
  • دور دوم انتخابات مجلس در خراسان رضوی الکترونیکی برگزار نمی‌شود
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • استعدادیابی ۹ هزار نفری هیات فوتبال استان تهران
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • برکناری رییس هیات ژیمناستیک اصفهان در آستانه انتخابات/ نکویی: وزارت ورزش شفاف‌سازی کند
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است