Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمید رئیسی معاون فنی شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی، از مجموع ۴۷۴ واحد صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی استان، ۲۸۵ واحد آن با بحران کم آبی مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر، آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی سفید دشت و فرادنبه شهرستان بروجن آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی اضافه کرد: روزانه بیش از ۵۰۰ متر مکعب برای جبران کمبود آب مصارف صنعتی به این نواحی ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که آب بخش صنعتی و شرب شهرک‌های صنعتی استان از طریق ۲۷ حلقه عمیق تأمین می‌شود، اما چاه‌های شهرک صنعتی سفید دشت و فرادنبه بطور کامل خشک و دبی آب مابقی نیز با کاهش محسوس همراه است.

معاون فنی شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: تنها راه برون رفت از بحران کم آبی شهرک‌های صنعتی استان اتصال شبکه آبرسانی پروژه بن به بروجن می‌باشد.

رئیسی گفت: در صورتی که سهمیه آب تخصیصی شبکه بن به بروجن تا بهار سال آینده محقق نشود، شهرک صنعتی شهرکرد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیسی، با اشاره به اینکه برای هر هکتار چهار دهم لیتر در ثانیه آب در شهرک صنعتی مورد نیاز است، افزود: شهرک صنعتی شهرکرد با بیش از ۳۲۲ هکتار مساحت به ۱۳۰ لیتر آب بر ثانیه نیاز دارد که با کمبود ۱۰۵ لیتر آب در ثانیه مواجه است.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۲۴ شهرک و ناحیه‌ صنعتی دارای سند ثبتی و با مساحتی بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ هکتار در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

انتهای پیام/خ

آبرسانی سیار به شهرک‌های صنعتی شهرستان بروجن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب خشکسالی شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر

برداشت گل محمدی همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت از گلستان‌های کاشان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از کاشان، همزمان با فرا رسیدن ماه اردیبهشت چینش گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان آغاز شده است و عطر و رایحه خوش گل محمدی تمام منطقه را پر کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه 2 هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشان تحت کشت گل محمدی است، افزود: حدود 10هزار تن از باغات گل برداشت می‌شود و در این راستا 26 واحد صنعتی و دو هزار واحد سنتی مشغول به گلابگیری هستند.

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان با بیان اینکه صنعت گل و گلاب 10هزار اشتغال را در سال به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: واحدهای صنعتی و سنتی آمادگی برداشت 25 هزار تن گل و تولید 45 هزار تن گلاب را دارند.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان چهارمحال و بختیاری در پی صدور هشدار هواشناسی