Web Analytics Made Easy - Statcounter



رئیس یک قوه تنها چیزی که در آن صحبت نمی‌کند مسائل قوه خودش است یا گاهی در مورد سیاست‌های خارجی در قوه‌ای که ارتباطی به آن ندارد صحبت می‌شود.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توان هم افزایی قوا کم است. رئیس یک قوه تنها چیزی که در آن صحبت نمی‌کند مسائل قوه خودش است یا گاهی در مورد سیاست‌های خارجی در قوه‌ای که ارتباطی به آن ندارد صحبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در کنگره حزب مردم‌سالاری اظهار داشت: سابقا رابطه بین قدرت و مردم همیتی نداشت که بعد از انقلاب این رابطه را براساس گرفتن قدرت از مردم گذاشتیم. جامعه‌ای که در آن تحزب قوی نباشد و مردم ناامید باشند، منجی‌های ناشناخته در آن پیش‌بینی می‌شود و ما در کشور طی سال‌های نه چندان دور شعارهای تلخ افراط‌گرایانه را تجربه کردیم.

وی افزود: ایران امروز به دلایلی پیچیده‌ترین حیات خود را دارد. شرایط امرور را پیچیده می‌گویم و نه حاد، تصمیمات و پیش بینی‌ها سخت و ناپایدار است. در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم، پیچیده‌ترین عنصر امروز تحولات کمی و کیفی جمعیتی است.

ربیعی ادامه داد: وقتی به متن اجتماعی مردم می‌رویم می‌بینیم آرزوهای ارزشی ما و چیزهایی که در صدا و سیما است با زندگی مردم متفاوت است و در چهل سالگی انقلاب این پیچیدگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: تغییرات کمی و کیفی جمعیت از دلایلی دیگر مشکلاتی است که با آن رو به رو هستیم. مسئله دیگر نابسامانی سیاسی است یعنی توان هم افزایی قوا کم است. رئیس یک قوه تنها چیزی که در آن صحبت نمی‌کند مسائل قوه خودش است یا گاهی در مورد سیاست‌های خارجی در قوه‌ای که ارتباطی به آن ندارد صحبت می‌شود.

ربیعی گفت: ساختارهای دوگانه آمار رو به افزایشی دارد. روز قبل برای سفر می‌رفتم، وجود چند گیت برای جست‌وجو تعجب‌آور است. از خصوصیات این دوره تهدید و تحریم است که سال‌ها تجربه کردیم. لازم بود از اثرات آن با مردم صحبت کنیم. چند میلیون به فقرا اضافه شده است؟

وی افزود: امروز بی‌شرمانه کمیته‌ای برای فروپاشی ایران تشکیل می‌دهند‌. نهادها باید واکنش داشته باشند که از منجی خارجی برای حل مسائل خارجی همیشه زیان کردیم. تحریم در شکل جدید از ویژگی‌های ایران امروز است و از فروپاشی نظام و جایگزین برای آن سخن می‌گویند.

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: عقب‌ماندگی تصمیم‌گیری نسبت به تحولات، شرایط را سخت‌تر کرده است. نزاع بر سر تصمیمات درست هم آسیب‌های خود را دارد. امروز استفاده از نخبگی اقتصادی جامعه و استفاده درست از تحریم لازم است. اختلاف‌های داخلی مبتنی بر ۱۴۰۰ بر شرایط امروز تاثیر می‌گذارد. در این شرایط فکر ۱۴۰۰ مثل عوض کردن چرخ درشکه در رودخانه طوفانی است.

وی افزود: ما با اقتصادی بیمار رو به رو هستیم که طمع تحریم هم از عوامل آن است. بیماری مزمن اقتصاد ما همواره اثرگذار است. ما در هدر رفت منابع نتوانستیم کاری انجام دهیم. وقتی می‌خواستم بخشی از یارانه‌ها را حذف کنم تیترها همه می‌شد دولتِ یارانه حذف کن؛ ما نتوانستیم تصمیمات سخت اقتصادی اتخاذ کنیم. دولت بزرگ شده و هزینه‌ها زیاد، زمانی که همه از دولت بزرگ حرف می‌زدند همواره برای اضافه کردن به دولت تلاش می‌کردند.

ربیعی تصریح کرد: اتفاقات داخلی با یک عامل خارجی مثل ترامپ درهم آمیخته، اعتماد مردم بخشنامه‌ای نیست. اعتماد اجتماعی محصول روابط است. در آخرین سنجش، مشخص شد اعتماد زیادی از بین رفته است اما هنوز مشروعیت‌ها باقی است. اعتمادها به خانواده‌ها هم کاهش پیدا کرده است. نهادها عامل اصلی اعتماد هستند. وقتی از نهاد قضاوت عدالت تولید نشود، اعتماد از بین می‌رود.

من به دلیل آنچه عضویت در گروهک‌ها نامیده شد به همراه خانم راکعی در سال ۹۲ برای انتخابات شورای شهر رد صلاحیت شدیم که گفتم به علت دیگری رد صلاحیت کنید چراکه عضویت در گروهک ضدانقلاب ناچسب است. من فکر می‌کنم برای برون رفت از شرایط باید اعتماد نهادی را برگردانیم. همه تقصیر را بر گردن دیگری می‌اندازند. مجلس برای نشان دادن وضع خراب تصمیماتی می‌گیرد که در راستای منفعت چند نفر است. ما تصمیمات نادرست می‌گیریم. نهادها باید سر جای خود بنشینند.

وی افزود: ما قطعا از تحریم‌ها عبور می‌کنیم اما بی‌اعتمادی‌ها باقی می‌ماند که می‌تواند در صورت بازگشت کارکرد نهادها را جبران کند. باید بتوانیم تصمیم‌های سخت بگیریم. اعتماد براساس تصمیم‌های درست، هنجارها و آرمان‌ها شکل می‌گیرد اما اولین قدم آن حفظ کارکردهای نهادی است. نباید امیال سیاسی را در شرایط امروز پیاده کنیم. از آثار حزب، میانجی‌گری بین قدرت و مردم است و مسائل را درست از مردم به قدرت انتقال می‌دهد. با احزاب باید گوشه‌ای از کارکرد دموکراسی سیاسی را تجربه کنیم.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد

وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در ترکمنستان، با همتای خود دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در عشق‌آباد، روز پنجشنبه و در محل وزارت خارجه این کشور مورد استقبال «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر خارجه ترکمنستان قرار گرفت.

طبق گزاش سفارت ایران در ترکمنستان، هم‌اکنون دیدار خصوصی ۲ وزیر در حال برگزاری است.

وزیر خارجه ایران پیش از این با رئیس‌جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه از سفر به عشق آباد خبر داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

او تاکید کرد «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله تند ژنرال «دان حالوتس» رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل به نتانیاهو : اگر آمریکا از اسرائیل حمایت نکند با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد ؛ نتانیاهو باید خودش را از بالاترین برج به پایین بیندازد؛ او ما را به نابودی می‌بَرد (فیلم)
  • محمد صدر: لایحه حجاب، بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • محمد صدر: لایحه حجاب بانک‌ها را هم ورشکسته می‌کند
  • شک داریم که نفوذ خارجی پشت پرده لایحه عفاف و حجاب باشد
  • سید محمد صدر: این شک وجود دارد، نفوذ خارجی پشت پرده لایحه حجاب باشد/ برخی افراد تندرو عقل کامل ندارند/ این لایحه بانک‌ها را ورشکسته می‌کند
  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • قرآن در تخصیص بودجه باید عنوان مستقلی داشته باشد
  • هشدار رئیس سابق کمیسیون اروپایی درباره وقوع جنگی بزرگ