Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده است که ایالات متحده هیچ گونه شواهدی درباره احتمال استفاده تروریست‌های سوری از تسلیحات شیمیایی در ادلب ندارد. ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، اواخر آگوست ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، تروریست های سوری برای متهم کردن دمشق در استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان در ادلب آماده می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا مدعی شده است که علی رغم نفوذ خوبی که واشنگتن در بین گروه های مخالف سوری دارد، ولی پنتاگون به هیچ گونه سند و مدرکی دست نیافته است که نشان دهد شبه نظامیان سوری توانایی انجام حمله شیمیایی در استان ادلب را داشته باشند.

ماتیس افزود: ما هیچ اطلاعاتی نداریم که نشان دهد مخالفان قابلیت استفاده از سلاح های شیمیایی را داشته باشند.

اظهارات ماتیس در شرایطی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اواخر جولای تاکید کرد که "هیچ شکی وجود ندارد که تروریست های سوری برای انجام یک حمله شیمیایی آماده می شوند و روسیه شواهد و اسناد مربوط به این مساله را به آمریکا، سازمان ملل و سازمان منع اشاعه تسلیحات شیمیایی ارائه کرده است.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که تروریست ها قصد استفاده از سلاح های شیمیایی را در ادلب دارند و آمریکا می تواند از این مساله به عنوان یک دلیل و بهانه برای یک حمله مجدد به سوریه استفاده کند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است که سلاح های شیمیایی نامشخصی به ادلب منتقل شده است، این اقدام با کمک کلاه سفیدها انجام شده است.

اواسط آوریل آلکساندر رودیونوف کارشناس روسی سلاح های شیمیایی اعلام کرد که نظامیان روسی یک انبار مواد خام را که برای تولید سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد، در شهر تازه آزاد شده دوما کشف کرده اند.

از گاز کلر نخستین بار در جنگ جهانی اول استفاده شد و بعدا از این سلاح شیمیایی در جنگ ایران استفاده شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم