Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@17:23:14 GMT

بنگاه هايي بنام بانک…!!!

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۵۹۴۲

بنگاه هايي بنام بانک…!!!

خبرگزاري آريا - سرمقاله روز پنجشنبه روزنامه امروز خراسان جنوبي با عنوان بنگاه هايي بنام بانک…!!! به قلم محمد راعي فرد نوشته شد.

در دنياي اقتصاد و روابط حاکم بر آن، بانک تعريفي دارد با مفهومي متضاد با روش هاي موجود بانکداري کشور ما، علي القاعده بانک با در اختيار گرفتن پول مردم و گردش آن در چرخه اقتصادي در بخش هاي توليدي، صنعتي، کشاورزي و خدمات به شکوفايي اقتصاد ملي و ايجاد شغل، امنيت و پايداري آن کمک کرده و روابط پولي وسيعي را در سطح جهاني برقرار مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سيستم هاي بانکداري بسيار پيشرفته و پيچيده است که نياز به تخصص هاي ويژه و در حيطه هاي گوناگون دارد.
در تمامي کشورهاي پيشرفته و يا برخي کشورهاي درحال توسعه بانک هاي مرکزي شان بطور کامل مستقل عمل مي کنند و دولت ها هيچ نقش و دخالت اجرايي در امور آن ندارند.
مقدمه فوق از آن باب تحرير شد که بتوانيم قياس مع الفارقي با شيوه بانکداري کشورمان کنيم، اين که در کشور ما نوسانات ارزي از صفر تا صد آن نتيجه و بازخورد عمليات بانکي و تحت امر بودن بانک مرکزي از سوي دولت ها بوده و هست امري است بديهي و غيرقابل انکار، اين که بانک ها از اهداف بانکداري نوين و کارآمد فرسنگ ها فاصله گرفته اند را نيز نمي توان کتمان و توجيه کرد.
بانک ها در کشورمان تبديل به قارچ هايي شده اند که از هر مکاني سربر مي آورند و از سپرده هاي مردم و با خريد و ساخت ساختمان هاي رفيع و بسيار پرهزينه و زيباسازي آنها مثال آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هيچي را زنده کرده اند.
بانک هايي که در قالب به اصطلاح عقود اسلامي بيشترين سود را و در بستر اعمال ربوي از وام گيرندگان مي ستانند.
بانک هايي که براي نگهداري پول هاي مردم به آنان سودهاي بي حساب و کلان پرداخت مي کنند و براي پرداخت وام ها حتي تا 30 درصد سود دريافت مي کنند!!
بانک هايي که طي قراردادها و امضاهاي متعددي که از مردم مي گيرند فقط در سود وام هاي پرداختي شريک اند نه در زيان آن، بانک هايي که در ازاي پرداخت وام، انواع سفته و چک و سند و ضامن دريافت و در نهايت نيز چوب حراج بر شرف و آبرو و حيثيت مردم مي زنند، يعني همين مردم عوام، بانک هايي که با گردن کلفتان در قدرت آنقدر مماشات مي کنند که در قبال پرداخت صدها و گاه هزاران ميليارد تومان وام کمترين ضمانت ها را مي گيرند و اينک چند فرد پرنفوذ از بدهکاران ميلياردي به حساب مي آيند که هيچ يک از بانک ها تاکنون نه جرات بازپس گيري حق مردم را داشته اند و نه توان آن را، بانک هايي که پول مردم را تبديل به زائرسراها و ابنيه هاي گوناگون و ويلاهاي گران قيمت کرده اند، بانک هايي که در آنها اختلاس چون تخمه شکستن تبديل به يک روند مفرح گرديده، بانک هايي که پشت پرده هايي عجيب و غريب دارند و جز اغنياي قدرت و سياست کسي از آنها خبر ندارد، بانک هايي که با سياست بنگاه داري يکي از عوامل اصلي انباشت نجومي نقدينگي بوده و هستند، بانک هايي که هر کاري مي کنند جز بانکداري…!!!
3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۵۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روایت جدید رئیسی از قطار پیشرفت (فیلم) 23 وعده ای که داد و رئیس جمهور شد (فیلم) با دستور رئیسی تولید پژو پارس ادامه پیدا می‌کند (فیلم)

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • رئیسی: فعالیت بنگاه‌داری توسط بانک‌ها ممنوع است (فیلم)
  • (ویدیو) رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • فیلم/ رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است