Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش زمان اعلام نتایج آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی را تا پایان هفته آتی اعلام کرد و گفت: کلید اولیه سوالات طی امروز و فردا منتشر می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدباقر لاریجانی صبح امروز(پنجشنبه) در حاشیه برگزاری آزمون کتبی دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره تعداد شرکت‌کننده‌های این آزمون اظهار کرد: امتحان تخصص و فوق تخصص وزارت بهداشت یکی از مهمترین امتحانات تخصصی در سطح وزارت بهداشت است و حدود سه هزار نفر در 28 رشته بورد تخصصی و حدود 400 نفر در 25 رشته فوق تخصصی شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره نسبت زنان و مردان شرکت کننده در این آزمون توضیح داد: از نظر جنسیت تقریبا نسبت 60 به 40 در این آزمون وجود دارد، در رشته‌های تخصصی 55 درصد شرکت کننده‌ها را خانم‌ها و  45 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند، در بوردهای فوق تخصصی 60 درصد آقایان و 40 درصد شرکت کننده‌ها خانم هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره طراحی سوالات این آزمون یادآور شد: حدود 700 نفر از اساتید کشور در رشته‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی برای طرح سوالات مشارکت داشته‌اند، این امتحان یکی از مهمترین امتحانات علمی در حوزه پزشکی است و امیدواریم این آزمون به بهترین شکل برگزار شود و تعداد زیادی از همکارانمان برای ارائه خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مشغول شوند.

لاریجانی افزود: کلید اولیه سوالات طی امروز و فردا منتشر خواهد شد و شرکت‌کنندگان فرصت دارند اگر نقطه نظری داشتند منعکس کنند، فردا جلسات بررسی اشکالات و ایرادات در دبیرخانه تخصصی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از گروه‌ها امتحانات شفاهی‌شان از فردا بعد از ظهر و یا شنبه شروع خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره برگزاری آزمون فوق تخصص به شکل کامپیوتری توضیح داد: امسال امتحان فوق تخصصی را به صورت کامپیوتری برگزار کردیم. البته این اولین تجربه برای برگزاری این‌ چنینی آزمون فوق تخصصی است و امیدواریم در سالهای آتی آزمون‌ها به جای اینکه به عنوان یک آزمون ملی فقط در تهران برگزار شود، در شهرهای مختلف صورت بگیرد. زیرا ما در تمام مناطق آمایشی مراکز آزمون داریم و امیدواریم شرکت کنندگان بتوانند در تمام مناطق آزمون دهند.

لاریجانی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار آزمون فوق تخصص به صورت الکترونیکی برگزار شده است، یادآور شد: چون این اولین تجربه است، ممکن است پایلوت‌ها و مطالعات کامل نباشد، اما به تدریج با تجربیاتی که مجموعه کسب می کند می‌توانیم امتحان را ارتقا دهیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره رشته‌هایی که بیشترین و کمترین شرکت کننده را داشته‌اند، گفت: بیشترین شرکت کننده‌ها در تخصص مربوط به رشته‌هایی مثل داخلی، جراحی و کودکان است. تعداد شرکت‌کننده‌های رشته‌های فوق تخصص محدود است و بیشتر از 10 ، 20 یا 30 نفر نیست. در برخی از رشته‌ها مثل فوق تخصص‌های قلب و تراکس تعداد شرکت کننده‌ها خیلی‌ کم بود.

لاریجانی در پایان یادآور شد: نتیجه تمام این آزمون‌ها در هفته آتی اعلام می‌شود و نتایج کتبی تا شب شنبه هفته آتی مشخص می‌شود تا افرادی که قبول می‌شوند برای امتحان شفاهی آماده شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام معاون آموزشی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در بوشهر و کنگان با حضور ۱۵۴ نفر از حافظان قرآن کریم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، جواد احمدی‌منفرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور جمعه 14 اردیبهشت در 2 حوزه امتحانی بوشهر و کنگان برگزار می‌شود.

وی، مدرک تحصیلی پذیرفته شدگان این آزمون را از دیپلم تا دکتری دانست و بیان کرد: این آزمون به‌عنوان رسمی و مستندترین آزمون در زمینه حفظ قرآن کریم با هدف اعطای مدرک تخصصی درجه 1 تا 5 که معادل دیپلم تا دکتری است در سطح کشور همزمان صبح ساعت 8 تا 11 برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه این آزمون در استان بوشهر با حضور 154 نفر از حافظان قرآن کریم برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 102 نفر مرد و 52 نفر زن هستند که کوچکترین فرد شرکت کننده، فرد 9 ساله از شهرستان دشتستان و بزرگترین نیز خانم حافظ کل قرآن از شهرستان بوشهر است.

احمدی‌منفرد با بیان اینکه از  افراد شرکت کننده در این آزمون سراسری، 17 نفر اهل سنت نیز حضور دارند تصریح کرد: 12 از تعداد کل شرکت کنندگان، دارای مدرک فوق‌لیسانس و بالاتر و برخی شرکت‌کنندگان نیز با حضور چندین نفر از اعضای خانواده در این آزمون شرکت می‌کنند. کسانی که در مرحله اول این آزمون حائز کسب رتبه لازم شوند، در مرحله دوم که طی خردادماه برگزار خواهد شد در آزمون شفاهی نیز شرکت و اگر نمره لازم را کسب کنند، مدرک درجه یک تا سه معادل دیپلم تا لیسانس به آنها اعطا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان بوشهر ادامه داد: برخی افراد که امتیاز لازم معادل فوق لیسانس و بالاتر کسب کنند در مرحله سوم و چهارم هم باید شرکت کنند. این آزمون در شهر بوشهر در محل مجتمع اقامتی دریا واقع در خیابان ساحلی جنب اداره گذرنامه و در شهر کنگان نیز در محل حوزه علمیه خواهران کنگان برگزار خواهند شد که از شرکت‌کنندگان تقاضا می‌شود رأس ساعت 7:30 دقیقه صبح روز جمعه در محل‌های برگزاری آزمون حضور داشته باشند.

انتهای پیام/190

 

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان