Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: علاوه بر اختیاراتی که خاندان سلطنتی بریتانیا و شخص ملکه دارند قوانینی نیز وجود دارد که ملکه انگلیس از آن‌ها مستثنی است.

ملکه ی ۹۲ ساله ی بریتانیا، صاحب طولانی ترین دوره ی سلطنت در تمام تاریخ بریتانیا، اختیاراتی مخصوص به خود دارد، مثل عفو مجرمان، اعلام جنگ، فرماندهی نیروهای مسلح و غیره. علاوه بر این ها، قوانینی در این کشور وجود دارد که ملکه بریتانیا از آن ها مستثنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این قوانین کدام هستند؟

۱- نیازی به پاسپورت ندارد

ملکه بریتانیا وقتی قصد سفر می کند، هرگز نگران جا ماندن پاسپورتش نمی شود. پاسپورت های شهروندان بریتانیایی از طرف ملکه الیزابت صادر می شود. در نتیجه، او خود نیازی به داشتن پاسپورت ندارد.

۲- ملزم به پرداخت مالیات نیست (اما این کار را انجام می دهد)

 

اگرچه بخشی از مالیاتی که شهروندان بریتانیایی پرداخت می کنند صرف امور زندگی ملکه الیزابت می شود، اما او خود از نظر قانونی ملزم به پرداخت مالیات نیست. با این حال او این کار را انجام می دهد. از سال ۱۹۹۲، ملکه داوطلبانه مالیات درآمدها و سود سرمایه اش را پرداخت کرده است.

۳- ملزم نیست درخواست برای آزادی اطلاعات را قبول کند

طبق قانون آزادی اطلاعات در بریتانیا، مطبوعات و عموم مردم اجازه دارند از چهره های عمومی سؤال کرده و درباره ی آن ها اطلاعات کسب کنند. با این حال، ملکه، همسر ملکه، فرزندان آن ها و نوه هایشان از این قانون مستثنی هستند، یعنی کسی هرگز نمی تواند از آن ها سؤالی کند.

۴- نیازی به گواهینامه ی رانندگی ندارد

اگر ملکه بریتانیا تصمیم بگیرد با ماشین به گردش برود، مجبور نیست گواهینامه با خود داشته باشد. ملکه الیزابت ملزم به داشتن گواهینامه یا گذراندن آزمون های رانندگی نیست. البته ملکه در جریان جنگ جهانی دوم راننده ی کامیون ارتش بود و به طور کامل در رانندگی تسلط دارد.

۵- مجبور نیست محدودیت های سرعت در رانندگی را رعایت کند

تفاوتی ندارد ملکه خود پشت فرمان باشد یا تنها در خودرو حضور داشته باشد؛ مقام سلطنتی او این اجازه را می دهد که هر قدر که مایل باشد سریع یا آهسته براند. طبق قانون، محدودیت های سرعت در مورد وسایل نقلیه ی پلیس، آتش نشانی، گروه های امداد رسانی، آمبولانس یا سازمان جرایم سازمان یافته صدق نمی کند و این در صورتی است که احتمال دارد رعایت محدودیت سرعت مانع از هدف آن ها در آن موقعیت شود. جا به جایی نخست وزیر و خاندان سلطنتی توسط پلیس انجام می شود بنابراین چون پلیس مشمول این قانون می شود، راننده ی خودروی آن ها هم از محدودیت های سرعت مستثنی است.

۶- در برابر پیگرد قانونی مصونیت دارد

اگر ملکه الیزابت قانونی را زیر پا بگذارد که در این فهرست نیست، کسی نمی تواند او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. طبق قانون، شکایت از ملکه بریتانیا به دادگاه یا پیگرد قانونی او غیر ممکن است.

۷- می تواند قو بخورد

اگرچه خاندان سلطنتی بریتانیا عادت های غذایی خاص خود را دارند اما این به معنای آن نیست که ملکه بریتانیا تا به حال واقعا قو خورده است. با این حال، اگر او مایل باشد می تواند این کار را انجام دهد. طبق قانون، جز ملکه الیزابت، هیچ کس دیگری در سراسر بریتانیا اجازه ی خوردن قو ندارد.

۸- می تواند صاحب تمام دلفین ها باشد

بر اساس قانون عجیبی که قدمت آن به دهه ی ۱۳۰۰ میلادی باز می گردد، فرمانروای بریتانیا صاحب تمامی ماهی های خاویار، نهنگ ها و دلفین های آب های پیرامون کشور بریتانیا است. علاوه بر این، همه ی قوهای رود تیمز در بریتانیا هم متعلق به ملکه الیزابت هستند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه انگلیس بریتانیا خوردن ملکه تصاویر زندگی عکس من ایران همسرم قتل جوان روزنامه دختر آزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی با توجه به یکی از دغدغه‌های روز نوجوانان از سوی نشر جمکران منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در سال‌های اخیر، مهمان تازه‌ای به جمع بحران‌های نوجوانی اضافه شده است؛ مهمانی که روی مصرف بی‌جا و ریخت و پاش زیاد اصرار می‌کند و هرچه از در بیرونش می‌کنیم باز از پنجره برمی‌گردد. تجمل‌گرایی و پرداختن به امیال، مهمان تازه و البته ناخوانده نوجوان‌های ماست.

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» به قلم نسیبه استکی که به تازگی از سوی انتشارات جمکران به چاپ رسیده، با دغدغه پرداختن به همین موضوع نوشته شده است. در معرفی این اثر آمده است: «حسنا و ملکه‌های رنگی»، دنیایی را که نوجوان ما فکر می‌کند، ایده‌آل است نشانش می‌دهد و ذره ذره طعم بودن در این دنیا را به او می‌چشاند. دنیایی که در آن همه چیز حتی پله‌ها، صندلی و دیوارها برق می‌زنند. هزاران کمد لباس نو وجود دارد و فقط اگر سری به یکی از کمد جواهرات ملکه بزنیم دهانمان باز می‌ماند. اما واقعاً درون این دنیای پرزرق و برق همه چیز همین قدر بی عیب و نقص است؟!

«حسنا» که شخصیت اصلی داستان ماست، آیا می‌تواند بی‌ترس از حیله‌های ملکه و فکر دلتنگی خانواده‌اش اینجا بماند؟! اصلاً شاید حسنا هم ملکه شود و در این دنیای قشنگ، قصری برای خودش بسازد، شاید هم اسیر این چیزها نشود و یاد حرف‌های پدرش بیفتد که همیشه می‌گفته «با این چیزها دست و پای ذهنت رو می‌بندی، ذهنی که بسته شد، دیگه نمی‌تونه آزادانه رشد کنه».

ورود «شهر شکل‌ها 2» به کتابفروشی‌ها

کتاب «حسنا و ملکه‌های رنگی» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، تلاش دارد تا با زبانی شیرین و ورود ماجراهای جذاب به متن داستان، دست مخاطب خود را بگیرد و به یکی از مهمترین دغدغه‌های نوجوانان امروز پاسخ دهد. دو راهی انتخاب بین علایق شدید وجودمان و ارزش‌های درست، محور اصلی کتاب است؛ محوری که خوراک نوجوان امروزی و مهمان‌های جدیدش است.

رمان نوجوان «حسنا و ملکه‌های رنگی» در 172 صفحه و با قیمت 105 هزار تومان به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

حسنا همین که می‌خواست به خانه برگردد، چیزی طلایی روی سنگ جلویش برق زد. حسنا عاشق جواهرات بود، از هر نوعش؛ بدل یا واقعی، انگشتر یا النگو مهم نبود.

یک قدم به جلو برداشت. پایش لیز خورد و نزدیک بود بیفتد توی دریا. باید زود برمی‌گشت. همین حالا هم بیش از اندازه دیر کرده بود، ولی نمی‌توانست بی خیال آن جسم براق شود. دوباره نفس گرفت و سر جایش ایستاد. بعد آهسته به جلو خم شد. همین که نوک دستش با آن شی براق تماس پیدا کرد، سنگ زیر پایش شروع به لرزیدن کرد. لرزید و لرزید و یک‌دفعه پایین رفت... .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • (ویدئو) ویدئوی عجیبی که ۳.۵ میلیون نفر را سرکار گذاشت!
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • قانون نانوشته!