Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم زمان با فرا رسیدن روز ملی دفاع پاکستان مردم این کشور تصاویر شهدا را در خیابانها می بینند ولی باید اعتراف کرد درایت فرمانده ستاد ارتش پاکستان در آن سال ها تاثیر مستقیم بر پیروزی پاکستان داشته است. ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم «حسام کیان مقدم» با ارسال یادداشتی نوشت؛ نسل کنونی پاکستان به شجاعت و ایثارگری نیاکان خود می بالند زیرا آنان با کمترین امکانات در مقابل ارتش تا دندان مسلح هند ایستادگی کرده و اجازه ندادند اولین بیداری اسلامی منطقه با شکست مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک علاوه بر شهدای این راه سخت در روز دفاع پاکستان باید به یاد فرماندهان با درایتی بود که با از خودگذشتگی و تلاش شبانه روزی از حداقل امکانات موجود حداکثر استفاده را کردند.

یکی از شخصیت‌های ناشناخته پاکستانی که حکایت بسیار جالبی دارد ژنرال موسی خان است، هر کس اندک آشنایی با حوزه پاکستان داشته باشد فرمانده ارتش این کشور را اگر مقتدرترین فرد این کشور نداند یکی از دو فرد مقتدر در پاکستان می‌داند.

ژنرال موسی خان فرمانده ارتش پاکستان بود آن هم در هنگامه نبرد با هند در سال 1960 میلادی، دلاور مردی‌های او و همچنین درایتش سبب شکست ارتش قدرتمند هند از کشور نوپای پاکستان شد و همین او را به چهره‌ای ملی و محبوب تبدیل کرد.

وی در ادامه سال‌ها نماینده دولت درایالت بزرگ بلوچستان پاکستان بود و به مردم محروم بزرگ‌ترین ایالت پاکستان خدمت می‌کرد.

ژنرال موسی خان اگرچه در طول دوران زندگی خود و به دلیل مسئولیت‌های سنگینی که داشت عشق و علاقه خود به ایران اسلامی را چندان فریاد نزد ولی وصیت جالب و مهم او نشان داد که در تمام دوران زندگی درون قلبش عشق به انقلاب و رهبر کبیر انقلاب را می‌پرورانده است.

وصیتی که هیچ‌کس نمی توانست از عمل به آن شانه خالی کند، و همین باعث شد که جنازه فرمانده سابق ارتش پاکستان به ایران منتقل شده و در بارگاه امام علی ابن موسی الرضا(ع) دفن شود.

افسوس که این ارادت‌های ارزشمند در تاریخ کشور غبار فراموشی و زنگار بی‌توجهی به خود گرفته و به اطلاع مردم نمی‌رسد تا بدانند که ایران دوستی در دل پاکستان موج می‌زند.

این ژنرال مقتدر که روزگاری بر بلندترین کرسی قدرت پاکستان تکیه می زد در طول دوران زندگیش علی رغم فشارهای مخالفین پیکر همسرش را نیز به مشهد منتقل کرده و در جوار مضجع شریف امام رئوف دفن کرد.

وصیت پر رمز و راز ژنرال موسی خان باعث شد تا برخی افراد کوته بین که همیشه بر طبل اختلاف های عقیدتی و قومیتی می کوبند تلاش ها و زحمات سالیان دراز خدمت او را نادیده بگیرند و تخریب این قهرمان بزرگ را آغاز کنند.

ناشناخته بودن اسم ژنرال موسی خان نیز حاصل این تلاش‌ها و توطئه‌ها است ولی زمان آن فرا رسیده تا دلسوزان ارتباط دو کشور بزرگ ایران و پاکستان دست به دست هم داده و این قهرمانان گمنام را که هر لحظه زندگی شان درسی بزرگ است از غربت خارج سازند و آنها را آنچنان که شایسته است به نسل آینده معرفی کنند.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است

۲ ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی نسبت به طرح این رژیم برای حمله به شهر رفح واقع در جنوب غزه هشدار داده و اعلام کردند جنبش حماس در رفح برای رژیم صهیونیستی کمین استراتژیک قرار خواهد داد و چنین تهاجمی، اهدافش را محقق نمی‌کند و این رژیم را در جهان درگیر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

وی هشدار داد درصد خطر عملیات نظامی در رفح بسیار بالاست، زیرا جنگ در این شهر پرجمعیت بسیار دشوار است و بدون شک حماس در آنجا با ایجاد فاجعه‌ای که رژیم صهیونیستی مسؤول آن خواهد بود، کمین استراتژیک برای ارتش رژیم آماده می‌کند و این را باید به حساسیت مصر و آمریکا افزود. این عملیات نظامی بسیار خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه است.

به نقل از وبگاه خبری «عرب۴۸»، زیو افزود در صورت عملیات در رفح، اگر طرفی باشد که بتوان این شهر را به وی تحویل داد، «تیپ‌های حماس برچیده می‌شوند»، اما اگر این عملیات هم مشابه عملیات‌ها در خان یونس و بقیه نوار غزه باشد، صرفا یک خلأ ایجاد می‌شود و بعد هم باید ارتش از آن‌جا عقب‌نشینی کند و در این صورت باز هم حماس بازخواهد گشت تا کنترل رفح را دست بگیرد و در این صورت ارتش عملا به اهدافش نرسیده است.

وی گفت انجام چنین عملیات نظامی صرفا عملکردی سیاسی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت ملی این رژیم و در مخالفت مطلق با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «بنی گانتس» عضو ارشد کابینه جنگ این رژیم و نیز دستگاه امنیتی است. نخست وزیر بسیار ضعیف است و بر اساس ملاحظاتی که امنیتی نیست، تحت فشار اسموتریچ و بن گویر عمل می‌کند و تصمیمات به این شکل گرفته می‌شود.

زیو با اشاره به اینکه چه کسی می‌تواند نوار غزه را تحویل بگیرد، گفت: «۲ گزینه وجود دارد، یا حماس یا فتح. زمانی که منطقه را به دست کسی ندهیم، عملاً آن را در دست حماس نگه می‌داریم». فتح در نهایت تشکیلات خودگردان فلسطین است که هر روز با آن عملیات در کرانه باختری مدیریت می‌شود اگرچه آنها خوب نیستند، اما بهتر از حماس هستند و حداقل حمله هفت اکتبر را انجام ندادند.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

بریک افزود این مساله در مورد تصمیمات رهبری در حمله به ایران هم صدق می‌کند که این کشور را نیز وارد تقابل مستقیم کرد، بدون اینکه عواقب آن را در نظر بگیرد. اقدامات رهبری رژیم صهیونیستی ممکن است منجر به یک جنگ منطقه‌ای فراگیری شود که این رژیم ابدا امروز برای آن آماده نیست، جنگی که منجر به ویرانی جبهه داخلی خواهد شد، کاملا شبیه به جنگ غزه که خسارات بسیار شدیدی به همراه داشت.

وی ادامه داد تصمیمات گروهی که رهبری رژیم صهیونیستی را برعهده دارد غیرمسؤولانه و خطرناک خود است و به فاجعه‌ای منجر می‌شود که رژیم هرگز شاهد آن نبوده است. رژیم صهیونیستی همزمان به همه جهات - حماس، حزب‌الله و ایران - شلیک می‌کند اما در رسیدن به اهداف حتی اهداف یک جبهه هم موفق نیست. این گروه نه صلاحیت رهبری جنگ را دارد و نه رهبری رژیم صهیونیستی را.

با وجود هشدارها درباره عواقب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در رفح که هزاران آواره فلسطینی در آنجا پناه گرفته‌اند، نتانیاهو همچنان بر انجام این عملیات پافشاری می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند | جنگ را باختیم
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ژنرال صهیونیست: حمله به رفح هم کمکی به ما نمی‌کند/ جنگ را باختیم
  • هشدار ۲ ژنرال صهیونیست درباره حمله به رفح
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد