Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه از اعتراض دیپلماتیک به مسکو درپی حملات هوایی جنگنده‌های این کشور به مواضع تروریست‌ها و معارضان سوری در ادلب خبر داد.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که به آنکارا سفر کرده، گفت: «بعد از این حملات، دستگاه دیپلماسی ما با یکدیگر تماس گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به آنها (روسیه) گفتیم که این اقدام اشتباهی بود».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با تکرار ادعاها مبنی بر خطرناک بودن عملیات ارتش و نیروهای سوری برای بازپس‌گیری ادلب از معارضان، گفت: «این حملات که با هدف تصرف ادلب هستند، خطر جدی دارند و از زوایای مختلف فاجعه‌بار خواهند بود».

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه کشورش به همراه ایران و روسیه، ضامن‌های آتش‌بس در سوریه هستند، گفت با این دو کشور تماس‌های نزدیکی را درباره ادلب دارد.

وزیر خارجه آلمان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه موضع برلین درخصوص سوریه با موضع آنکارا همپوشانی دارد، گفت: «باید به کسانی که از ادلب خارج می‌شوند، کمک کرد. ما درباره اینکه چطور می‌توانیم به آنها کمک کنیم، مذاکره کردیم. ترکیه شریک مهم ما در این موضوع است».

ماس با بیان اینکه آلمان از ترکیه در نشست سه‌جانبه تهران حمایت می‌کند، تاکید کرد که برلین منافع استراتژیکی در داشتن روابط سازنده با آنکارا دارد.

وی همچنین با اشاره به لزوم بهبود روابط دوجانبه بین ترکیه و آلمان، درپی تنش‌های دیپلماتیک اخیر بین دو کشور، افزود: «ما اراده قوی برای ارتقای بیشتر روابط خود داریم... البته درباره نگرانی‌های خود از برخی تحولات شامل مسائل حقوق بشری هم گفت‌وگو کردیم».

ارتش سوریه طی چند هفته گذشته تجهیزات و نیروهای زیادی به اطراف استان ادلب، به منظور آغاز عملیات آزادسازی این استان که در دست تروریست‌هاست، ارسال کرده است.

تابستان سال گذشته (مرداد ماه) بود که ائتلاف تروریستی جبهه النصره موسوم به «هیأت تحریر الشام» بعد از درگیری‌ با گروه‌های مسلح معارض سوری استان ادلب را کاملا به اشغال خود در آورد.

ارتش سوریه طی ماه‌های گذشته توانست دو منطقه غوطه و منطقه جنوب سوریه را طی عملیات‌هایی به ترتیب آزاد کند و پس از آن مقدمات حمله به ادلب را فراهم کند.

روزنامه الوطن سوریه چندی پیش گزارش داد ارتش سوریه شمار زیادی از نیروهای خود را به شمال حماه گسیل داشته است تا برای نبرد سرنوشت‌ساز ادلب آماده شود. همچنین با نزدیک شدن زمان حملات احتمالی نظامی به مواضع گروه‌های مسلح در استان ادلب، برای ریشه‌کن کردن تروریسم در این استان، نگرانی گروه‌های تروریستی حاضر در این منطقه افزایش یافته و ظاهرا علی‌رغم تصوراتشان جایگاه مردمی در این استان ندارند.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ونجو کچه‌لی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز سه شنبه در خصوص آخرین تحولات غزه گفت: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اسرائیل باید فورا از بخش غزه گذرگاه مرزی رفح که اشغال کرده، خارج شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس در این ارتباط نوشت: ما از پذیرش آخرین پیشنهاد از سوی طرف فلسطینی در خصوص برقراری آتش بس در غزه و آزادی متقابل اسیران و بازداشت‌ شدگان استقبال می‌ کنیم.

ونجو کچه‌لی بیان کرد: در حالی که پیشرفت مثبتی برای پایان دادن به ویرانی و کشتار غزه رخ داده است، تشدید حملات اسرائیل به رفح یک بار دیگر نشان داد که کابینه نتانیاهو با حسن نیت عمل نمی‌ کند.

این در حالیست که «جودت ییلماز» معاون رئیس جمهور ترکیه هم ساعتی پیش در خصوص آغاز مرحله نخست عملیات نظامی ارتش اسرائیل در رفح گفته بود: اسرائیل یک روز پس از تأیید پیشنهاد قطر و مصر درخصوص آتش‌بس توسط حماس به رفح حمله و موردی جدید به جنایات جنگی که از هفتم اکتبر در فلسطین مرتکب شده است، اضافه کرد. نتانیاهو و یارانش مرتکب جنایت علیه بشریت شدند و صاحبان قدرت که سکوت کردند دیر یا زود در برابر بشریت پاسخگو خواهند بود.

روز دوشنبه کابینه رژیم صهیونیستی آغاز مرحله نخست حمله زمینی به غزه را تصویب و با انتشار اطلاعیه‌های رسمی در فضای حقیقی- مجازی خواهان تخلیه شرق رفح از افراد غیرنظامی شد.

کد خبر 6099857

دیگر خبرها

  • نشست خبری مشترک مدیرکل آژانس و رئیس سازمان انرژی اتمی (عکس)
  • ترکیه: عملیات علیه رفح تمام جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • نشست خبری پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام
  • نشست خبری گروسی و رئیس سازمان انرژی اتمی آغار شد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین