Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:16:58 GMT

اراک| ۳.۲ درصد خطا در تعاونی‌های مسکن کشور وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۹۷۷۹۹

اراک| ۳.۲ درصد خطا در تعاونی‌های مسکن کشور وجود دارد

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در تعاونی‌های مسکن در کل کشور ۳.۲ درصد خطا وجود دارد که همه‌ آن مالی نیست. ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تستیم از اراک، یعقوب رستمی ظهر امروز در حاشیه سیزدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس تقسیم بندی انجام شده در وزه تعاون در سطح کشور به طور کلی، تعاونی‌ها در سه شاخه خدماتی، توزیعی و تولیدی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعاونی‌ها از انباشت آورده‌های خرد افراد در کنار هم ایجاد می‌شوند و مردم علاوه بر شرکت در گردآوری آورده‌ها در تصمیم‌گیری تعاونی در این که به چه صورت و به چه شکلی  و در چه شرایطی باشد به صورت مساوی سهم و مشارکت دارند و مدیریت می‌کنند.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در حال حاضر در جشنواره تعاونی‌های برتر، استان مرکزی همیشه رتبه‌ای بین هشت تا 10 را در بین استان‌ها دارد و از شرایط خیلی خوبی برخوردار است.

رستمی بیان کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی بوده که در شرایط فعلی اقتصادی گرفتار است و با بعضی از موضوعات خاص رو به رو شده، اما خوشبختاته چون خود تعاونی‌ها تصمیم‌گیرنده هستند بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی‌های آنها از شرایط بهتری در مقایسه با سایر بنگاه‌های خصوصی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به این که در تمامی کارهای اقتصادی یک سری نواقص وجود دارد که اگر به نسبت حساب کنیم در حوزه تعاون خیلی کمتر است، در حال حاضر در تعاونی‌های مسکن در کل کشور 3.2 درصد خطا وجود دارد که همه‌ آن مالی نیست، درصدی به‌سبب عدم برگزاری مجامع، شرکت نکردن در مجامع دچار مشکلاتی شده‌اند که درحال رسیدگی و مدیریت است تا برطرف شود.

مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: استان مرکزی از مشکلات و حواشی کمتری برخوردار است، تعاونی‌های توزیعی بیشتر در حوزه صنوف کار می‌کنند و به آن توجه ویژه دارند، همان گونه که از نام آن مشخص است بیشتر کار توزیع در حوزه‌های مصرف و مسکن، توزیع آورده و سرمایه‌ افرادی مثل خود را دارند، تعاونی‌های تولیدی ما که بیشتر تولیدکننده هستند و در مورد تولید داخلی اقدام می‌کنند و تعاونی‌های خدماتی هم که در حوزه خدمات در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • رشد ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید