Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام و طیور کشور اظهارکرد: سالانه 190 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می شود و بازار این محصول از ثبات کافی برخوردار است.

وی افزود: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور 29 کیلوگرم است و ایران هفتمین کشور دنیا در رتبه بندی تولید گوشت مرغ و یازدهمین کشور دنیا از نظر تولید تخم مرغ به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و برنامه های این وزارتخانه برای تنظیم بازار فراورده های پروتئینی دامی در این ماه گفت: در این ماه و با هدف تنظیم بازار و کمبود تولید گوشت قرمز، به میزان کافی گوشت گوساله وارداتی و گوشت گرم گوسفندی علاوه بر تولیدات داخلی تامین شده تا با قیمت مناسب یعنی 29 هزار تومان برای گوشت گوساله و 35 هزار تومان برای گوشت گوسفندی بصورت شقه یا نیم شقه عرضه خواهد شد.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی  درخصوص تولید تخم مرغ هم گفت: قیمت تخم مرغ هم در چند ماه گذشته در دامنه خوبی بوده و نوسانات قیمتی برخی روزها، بیش از آنکه تابع تولید و عرضه یا تقاضا باشد ناشی از شوک های موقت بازار بوده است ضمن اینکه امسال نزدیک به 900 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود.

رضایی تصریح کرد: بخش عمده تغییرات قیمت شیر و لبنیات هم در چند ماه اخیر ناشی از عوامل بیرونی بوده که از عهده دامداران خارج است و خوشبختانه تمام محصولات در حد کافی و حتی بیش از نیاز داخل در کشور وجود دارد.

وی در خصوص ممنوعیت صادرات دام زنده نیز گفت: گرچه این امر سیاست کلان دولت نبوده و نیست اما تصمیم گرفتیم برای تنظیم بازار داخل، صادرات دام زنده بصورت موقت ممنوع شود تا ثبات بر بازار حاکم شود اما در همین حال صادرات گاو شیری یا دام های دیگر برقرار است.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی همچنین در خصوص تاثیر تحریم ها بر میزان تولیدات دامی گفت: خوشبختانه دولت با تامین ارز کافی به نرخ دولتی (4200 تومانی) در این بخش، بزرگترین اقدام را برای تامین نهاده ها و مواد اولیه تولید انجام داد و کنجاله سویا، ذرت، دارو و واکسن و همچنین مواد اولیه نظیر جوجه اجداد به صورت کامل با ارز دولتی تامین اعتبار شده و شرکت پشتیبانی امور دام هم ذخایر استراتژیک این فراورده ها را تامین کرده است

وی افزود: در بخش تامین به جز حدود ده درصد واردات گوشت قرمز که بخاطر شرایط اقلیمی کشور وارد کننده هستیم در سایر محصولات نه تنها کمبودی نداریم بلکه مازاد نیز داریم و بطور مثال بیش از یک میلیون تن محصولات لبنی در سال به کشورهای دیگر صادرات داریم.

بنابراین گزارش، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته از امروز تا 18 شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از ساعت 10 تا 18 برپاست.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نمایشگاه بین المللی گوشت ایران محرم وزارتخانه تنظیم بازار شیر لبنیات دولت جهاد کشاورزی دارو ارز گوشت قرمز بازار گوشت ماه محرم قیمت گوشت و مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود

حسین زند گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ارائه یارانه کود و سبد کودی کامل، نقش مهمی در حمایت از کشاورزان استان و تولید پایدار گندم ایفا می‌کند که در همین رابطه در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ هزار تُن انواع کود‌های شیمیایی یارانه‌ای بین کشاورزان قمی توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم افزود: تلاش ما این است که با تامین و توزیع به‌موقع کود‌های پایه کشاورزی و ترویج دانش فنی مصرف این نهاده‌ها در میان بهره‌برداران، به‌منظور تولید پایدار محصولات راهبردی همچون گندم و دیگر غلات، نقش موثری ایفا کنیم.

او  ادامه داد: در همین راستا در سالی که گذشت، به مدد همت و تلاش بی‌وقفه کشاورزان و حمایت‌های دولت، با تامین به‌موقع و توزیع گسترده و مصرف قابل توجه کود‌های پایه کشاورزی، شاهد رشد در تولید گندم بودیم که این دستاورد بزرگ، مرهون زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه همه دست‌اندرکاران این زنجیره است.

زند گفت: یکی از مهمترین عواملی که می‌تواند منجر به افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی شود، بهبود تغذیه گیاهی است. هر چقدر تغذیه گیاهی بهتر و هدفمندتر انجام شود، نتیجه حاصل از آن در بهبود کمی و کیفی محصول آن بهتر خواهد بود. در همین رابطه مصرف کافی و متعادل انواع کود‌های شیمیایی به‌خصوص کود‌های فسفاته و پتاسه نقش بسیار موثری دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم بیان کرد: با توجه به شرایط خاصی که استان قم به لحاظ تنش‌های آب و هوایی دارد، تغذیه گیاهی در آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید به آن توجه ویژه‌ای شود، ما در سه سال گذشته با انجام کار‌های ترویجی که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان انجام گرفت و با تدارک و فراهم نمودن سبد کودی کامل، انواع کود‌های پتاسه و فسفاته از طریق شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی درسطح استان (کارگزاری‌های توزیع نهاده‌های کشاورزی) توزیع و دربخش کشاورزی استان مصرف شد.

او  افزود: در نتیجه توانستیم عدد بسیار خوبی از مصرف ترکیب مناسب کود‌ها را داشته باشیم. این اقدام‌ها باعث شد که استان قم در سال‌های اخیر رتبه برتر در مصرف بهینه و متعادل و ترکیب مناسب کودی در سطح کشور را به دست آورد.

به گفته متولیان بخش کشاورزی قم طی ۲ سال گذشته (از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم) بالغ بر ۱۲۹ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال مستقیم برای یک‌هزار و ۲۹۱ نفر در قم به‌بهره‌برداری رسیده‌است.

این میزان سرمایه‌گذاری و افتتاح طرح‌های کشاورزی در استان قم نشان از اهتمام جدی دولت سیزدهم نسبت به موضوع امنیت غذایی و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال در این بخش مهمی اقتصادی دارد.

گفتنی‌است ۱۰۴ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان قم وجود دارد، از این میزان به طور میانگین ۶۴ هزار هکتار به زیر کشت می‌رود که ۴۲ هزار هکتار آن مزرعه و ۲۲ هزار هکتار آن باغ است.

به طور کلی بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان در سال ۸۰۰ هزار تُن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم+ فیلم
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود