Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی آزادگان کارشناس نجوم با بیان اینکه نپتون به کره زمین نزدیک می شود، گفت: نپتون هشتمین و آخرین سیاره منظومه شمسی را می توان فردا ۴صبح رصد کرد.

علی آزادگان  درباره رویداد نجومی فردا گفت: سحرگاه جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ سیاره نپتون به نزدیکترین فاصله از زمین می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ساعت ۴ صبح جمعه، نپتون در فاصله ۴.۳ میلیارد کیلومتری زمین قرار می گیرد، خاطر نشان کرد: نپتون هشتمین و آخرین سیاره منظومه شمسی است.

بیشتربخوانید : کشف روش جدید برای کاوش و استخراج فلزات گرانبها از فضا!

به گفته وی، این سیاره در عرض ۱۶۵ سال خورشید را یک دور می زند و در عرض ۱۶ ساعت هم به دور محور خود یک دور می چرخد.

این کارشناس نجوم بیان کرد: نپتون که ۱۷۲ سال پیش در همین روزها کشف شد به تازگی یک دور مدار خود را طی کرده و اکنون به همان حوالی روزهای کشف خود رسیده است.

آزادگان با بیان اینکه فردا برای رصد نپتون حداقل به یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپی کوچک نیاز است، عنوان کرد: قدر نپتون در این حالت حدود ۷.۸ خواهد بود.

وی ادامه داد: صبح جمعه علاوه بر این رویداد که نیازمند ابزار برای رصد است، می توان ساعت ۵ صبح مقارنه هلال باریک ماه و خوشه کندوی عسل را هم با چشم غیر مسلح شاهد باشید.

وی افزود: همچنین شنبه صبح ساعت ۱۱ هم نپتون به مقابله با خورشید می رسد و خورشید و زمین و ماه در یک امتداد قرار می گیرند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

هشتمین سیاره منظومه شمسی به زمین میرسد/مقارنه ماه وخوشه کندوی عسل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا ؛ قطعی برق درارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد:روز جمعه  ۰۷/ ۰۲/ ۱۴۰۳ به علت جابجایی تیر برق، از ساعت ۱۱ تا ۱۵  جریان برق کارخانه سیمان سفید ارومیه- کارخانه گچ –روستای عسگر آباد کوه –روستای کوسه احمد و تمامی مشترکین صنعتی، خانگی و چاه‌های آب مسیر روستای عسگر آباد کوه به مدت ۴ ساعت    قطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • هفت کشف شگفت‌انگیز درباره سیاره عطارد
  • فردا ؛ قطعی برق درارومیه
  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت
  • اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۶ اردیبهشت
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • مراقب برق گرفتگی در هوای بارانی باشید
  • حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!
  • اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز