Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شکرالله حاجی‌وند مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در دومین سمپوزیوم ملی میوه‌های ریز که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ساری برگزار شد، گفت: تولید محصولات باغی از ۱۲ میلیون و ۴۹۲ تن در سال ۸۷ به بیش از ۲۱ میلیون تن در سال ۹۵ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی صادرات محصولات کشاورزی را مهم‌ترین اصل تولید دانست و افزود: صادرات آبمیوه و کنسانتره برای جلوگیری از خام فروشی و تهیه محصولات فرآوری شده مانند ژله و مربا در دستور کار قرار دارد.

حاجی‌وند با بیان اینکه پارسال ۲ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی به خارج از کشور صادر شد، افزود: در این مدت یک میلیون و ۶۴۹ تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۲۱ میلیون دلار به کشور‌های خارجی صادر شد که از لحاظ ارزشی چهار و نیم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه باغ در زمین‌های شیبدار، توسعه، اصلاح و نوسازی گلخانه‌ها، توسعه و فرآوری گیاهان دارویی و طرح اصلاح و نوسازی باغ‌های فرسوده از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی به اهمیت تنوع تولیدات میوه‌های ریز اشاره کرد و افزود: امسال ۱۴۰ رقم میوه ریز برای تکثیر در حال نهایی شدن بوده، اما به دلیل تنوع اقلیم کشور و تاثیر هرس و تغذیه از لحاظ کمی و کیفی در ارتقاء بهره وری اقتصادی بهره‌بردار، کافی نیست.

حاجی‌وند با اشاره به مشاهد سرمای زود هنگام امسال در استان‌های مختلف کشور و آسیب ۳ میلیون تن میوه گفت: برای پیشگیری از این خسارت‌ها ارقام جدید مقاوم به سرما به باغداران معرفی شده است.

وی افزود: به باغداران مازندرانی هم که دچار خسارات شدید در باغ‌های گردو و گیلاس شدند ارقام جدیدی معرفی شده که پس از معضل سرما برگ دهی می‌کند.

وی به برپایی نشست‌های تخصصی برای جبران خسارت‌های باغداران در وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: مقرر شد در مرحله نخست خسارت باغ‌های دارای بیمه پرداخت و در مرحله بعد به صاحبان باغ‌های خسارت دیده بدون پوشش بیمه‌ای با توجه به خسارت به بار آمده تسهیلات کم بهره اعطا شود.
انتهای پیام/آ


صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار محصولات کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مسائل و مشکلات فعالان و تولید کنندگان حوزه دام و طیور مهاباد با حضور مسئولان استانی بررسی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه از هماهنگی برای صادرات مرغ در استان گفت و افزود: استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های تولید کننده گوشت مرغ هست که رتبه هشتم کشوری را دارد.

 بستانچی با بیان اینکه برای جلوگیری از خسارت به مرغدارها در برابر تولید مازاد، تشکل‌ها باید پای کار بیایند تا صادرات مستقیم صورت گیرد، اضافه کرد: هم اکنون سهم کل کشوراز تولید مرغ ۷ هزار تن است که ۵ هزارتن آن برای اتحادیه مرغداران و ۲۰۰۰ تن هم مربوط به زنجیره‌هاست.

شریفی مدیر تولید زنجیره یکپارچه  تولید مرغ هم می گوید: مقرر شده امسال تولید گوشت مرغ را  به ۱۵ هزار تن در سال برسانیم و ۲۵۰۰ تن افزایش تولید داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم با اشاره به اینکه در شهرستان مهاباد حدود ۳۳۰ هزار راس دام سبک و۲۱ هزار راس دام سنگین جود دارد افزود: از این میزان سالانه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز و بیش از ۱۶ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

حقگوی گفت: در شهرستان مهاباد ۷۴ واحد دامداری فعال است که در مجموع بیش از ۳۷ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت سفید، گوشت قرمز، عسل، شیر و فرآورده‌های دامی در در آن تولید می‌شود.

بهسازی و نوسازی جایگاه‌های دام روستایی،تامین نهادهای دام و طیور و  جوجه و افزایش پوشش  بیمه ای  واحدهای تولیدی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته