Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- عملیات ساخت دیوار امنیتی 911 کیلومتری در نوار مرزی ترکیه با سوریه که از هفت سال پیش آغاز شده، در حال اتمام است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، ترکیه از سال 2011 در پی آغاز درگیری های داخلی در سوریه اقدام به احداث دیوار حائل امنیتی در مرزهای خود با سوریه کرد و تاکنون 93 درصد از دیوار 911 کیلومتری بین دو کشور با استفاده از دیوارهای بتنی و سیم خاردار مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه خبری سی.ان.ان ترک در گزارشی اعلام کرد که این دیوار، بزرگترین دیوار ساخته شده به دست بشر پس از دیوار چین و دیوار امنیتی در مرزهای آمریکا و مکزیک است.
این رسانه هدف از احداث این دیوار را تامین امنیت مناطق جنوبی ترکیه عنوان کرد و نوشت: همزمان با احداث این دیوار، جاده امنیتی مرزی، پل ها، گذرگاه های مرتفع و مراکز دیده بانی نیز در حال احداث بوده و تاکنون این عملیات تکمیلی در 538 کیلومتر از این مناطق انجام شده است.
سی.ان.ان ترک همچنین اعلام کرد که 55 درصد از 144 کیلومتر دیوار در استان های ایغدیر و آغری در مرز ترکیه و ایران نیز احداث شده است و تا بهار آینده، این دیوار نیز به طور کامل تکمیل می شود.
به گزارش این رسانه، در محل احداث این دیوار امنیتی مرزی، برای عبور و مرور اضطراری، دروازه های بزرگ و مرتفع تعبیه شده که 44 مورد از این دروازه ها در مرزهای سوریه و 15 مورد نیز در مرز ایران احداث شده است.
به گزارش این رسانه، علاوه بر دروازه های مرزی فلزی، 22 برج دیده بانی مرتفع 15 متری در طور خطوط مرزی ترکیه با سوریه از شهر غازی آنتپ تا کیلیس احداث شده است.
رسانه های ترکیه حدود یک ماه پیش نیز اعلام کردند که دولت این کشور تا آخر سال جاری میلادی نقاط باقی مانده از مرز خود با سوریه را نیز با احداث دیوار بتنی مسدود می کند.
ساخت دیوارهای مرزی در سرحدات جنوبی ترکیه را اداره انبوه سازان ترکیه(توکی) برعهده دارد که این دیوارها حدود 2 متر عرض، سه متر ارتفاع و هر کدام از قطعات بتنی آن نیز هفت تن وزن دارد.
ارتفاع دیوار مرزی ترکیه با سیم خاردار نصب شده بر روی آن به چهار متر می رسد و علاوه بر این، قطعات دیوار بتنی احداث شده قابلیت حمل و انتقال دارد.
دولت ترکیه در خصوص هزینه احداث این دیوار اطلاعاتی منتشر نکرده است ولی کارشناسان هزینه احداث هر کیلومتر از این دیوار بتنی را بین 1.5 تا 2 میلیون دلار برآورد می کنند.
ترکیه هدف از احداث دیوار در سرحدات خود را کنترل تحرکات روزافزون گروه های تروریستی و جلوگیری از عبور و مرور غیرقانونی از مرز اعلام کرده است.
به گزارش ایرنا، ترکیه با سوریه حدود 910 کیلومتر، با عراق در حدود 600 کیلومتر و با ایران نیز حدود 570 کیلومتر مرز مشترک دارد.
خاورم/1905

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ديوار مرزي تركيه و سوريه ديوار امنيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد

فرماندار ساری با اشاره به ضرورت بر تسریع در ساخت نیروگاه زباله‌سوز در این شهرستان اتمام چند پروژه شهری در مرکز استان را از سیاست‌های مهم سال‌جاری مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت، صبح امروز_دوشنبه بیست‌وهفتم فروردین_ در بازدید از پارک جنگلی شهید نوبخت (سکوتپه) که با حضور شهردار ساری، مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان ساری، اعضای شورای اسلامی شهر و معاونان و مدیران شهرداری انجام شد، وجود این پارک جنگلی را از ظرفیت‌های مهم گردشگری در مرکز استان عنوان و اظهار کرد: ضمن قدردانی از تلاش‌های شهرداری از دستگاه‌های خدمات‌رسان این شهرستان، ضرورت دارد این دستگاه‌ها در اتمام این پروژه و برای تأمین زیرساخت‌ها همکاری مضاعف‌تری را با شهرداری ساری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اتمام چند پروژه شهری در مرکز استان از سیاست‌های مهم در سال ۱۴۰۳ است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت سرمایه ملی، حفاظت از منابع طبیعی نیز در اولویت قرار گیرد.

فرماندار ساری با بیان اینکه مرکز استان باید به نقطه مطلوب برسد، گفت: همه دستگاه‌ها پای کار شهرداری باشند تا آنچه که مدنظر است، تحویل مردم این شهرستان و گردشگران داده شود.

نوبخت با اشاره به ساخت نیروگاه زباله‌سوز این پروژه را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیست محیطی در مرکز استان دانست و بیان کرد: اگر لازم باشد چون میدان بار، در مکان پروژه کانکس برپا می‌کنیم تا این پروژه را هم به سرانجام برسانیم.

کد خبر 744762

دیگر خبرها

  • چگونه از میلگرد بستر در ساخت دیوار‌ها استفاده کنیم؟
  • احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران
  • عکس‌هایی از زندگی پس از جنگ در سوریه روی دیوار رفت
  • ساخت نیروگاه زباله‌سوز در ساری ضرورت دارد
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل _ زاهدان تا پایان ۱۴۰۳
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳
  • احداث ۲۳ هزار متر سایبان در مرز مهران
  • ساخت دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پاییز تکمیل می‌شود