Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «موخوره» را نرگس ساوج متخصص طب سنتى پاسخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال: خانم 31 ساله هستم، مشکل تخمدان پلی کیستیک دارم ولی دارویی استفاده نمی‌کنم؛ همیشه موهایم خشک است برای همین محصولات تقویت مو و روغن مو استفاده می‌کنم، از سشوار، اتو مو،  فرکننده مو و رنگ مو استفاده نمی‌کنم، زمانی که موهایم خیس است شانه نمی‌زنم و از شونه چوبی استفاده می‌کنم، با رعایت تمام این موارد همیشه موهام وز می‌شود و موخوره دارد، برای حل مشکل موخوره چه راهکاری پیشنهاد می‌دهید؟

جواب: یکی از ساده ترین کارها چرب کردن موها است، چرا که چربی طبیعی تولیدشده توسط پوست سر مانع ازدست‌رفتن رطوبت شود؛ درصورت داشتن پوست سر خشک، چرب‌کردن منظم برای جلوگیری از موخوره ضروری است.

مضرات درمان های شیمیایی موخوره

سوال: مدت 2 ماه است سرموهایم 2 شاخه شده است، آن‌ها را کوتاه و چرب کردم  اما فایده ای نداشت، در ضمن موهای سرم نازک شده است و ریزش دارد، شامپو کافئین برای موهای چرب  استفاده می‌کنم اما فقط حجم دهنده است، علت آن چیست؟

جواب: استفاده از درمان‌های شیمیایی برای مو می‌تواند به لایه بیرونی ساقه مو آسیب زده و باعث ازبین رفتن رطوبت شود، در نتیجه موها خشک شده و موخوره می گیرد.

سوال: موهایم تا کمی بلند می‌شود موخوره می‌گیرد و مجبورم آن‌ها را کوتاه کنم، برای همین هیچ وقت نمی توانم موی بلند داشته باشم؛ ضمن اینکه موهایم ضعیف و کم پشت است و پوست سرم زود چرب می‌شود، اما انتهای موهایم به خصوص وقتی بلند هستند خشک است و گاهی الکتریسیته دارند، مدتی است که از سرکه سیب رقیق شده استفاده می‌کنم تا شاید این بار  موخره نگیرد اما متاسفانه چند روز پیش مجدد بین موهایم  موخره دیدم، راهکار چیست؟

جواب: برای از بین ‌بردن آسیب‌های مو، لازم است که هر ۶ الى ۸ هفته آن ها را اصلاح ‌کنید، انجام ‌ندادن این کار باعث بیشتر شدن آسیب و مستعد شدن مو برای موخوره می‌شود.

سوال:  ریزش مو  و پوست و موی  چربی دارم؛ از شامپوهای مخصوص موهای چرب هم استفاده کردم اما جواب نداد موهایم خیلی نازک است و وقتی که می‌ریزد دوباره در نمی‌آید، چه پیشنهادی دارید؟

جواب: برای از بین ‌بردن آسیب‌های مو، لازم است که هر ۶ الى ۸ هفته آن ها را اصلاح ‌کنید، انجام ‌ندادن این کار باعث بیشتر شدن آسیب و مستعد شدن مو برای موخوره می‌شود.

سوال: نوک سبیل‌هام دو سر شده است و زود می‌ریزد، به‌طوری که سیبل‌هایم کم پشت شده است طوری که محل‌های خالی کاملا مشخص است، برای درمان چیکار کنم؟ 

جواب: باید آن ها کوتاه کنید و مواد تقویت کننده به آن ها بزنید.

روغن زیتون؛ شاه کلید درمان خشکی مو

سوال: ریش، ابرو و موهای سینه‌ام موخوره دارد، چه درمانی دارد؟

جواب: به آن ها روغن زیتون بزنید و این کار را به مدت یک ماه انجام دهید.

سوال: 6 ماه پیش موهایم بلند بود اما موخوره داشت، آن‌ها را کوتاه کردم اما با اینکه اصلاً در گرد و خاک نیستم و بهداشت را هم رعایت می‌کنم مجددا موخوره گرفته است، برای رفع موخوره چکار کنم؟

جواب: مى توانيد از سير استفاده کنيد؛ سیر به تقویت رشد مو کمک ‌کرده و موی شما را نرم‌ می‌کند، زمانی که سیر با روغن‌ها ترکیب‌شود، مو نرم‌ مى شود و بافت کلی آن را بهبود می‌بخشد.

تاثیر آلوئه ورا در سلامتی پوست و مو

سوال: برای موهای وز شده و بدحالت چه راهکاری پیشنهاد وجود دارد؟

جواب: از آلوئه ورا استفاده کنيد و آن را ٣٠ دقيقه قبل از حمام روى موهايتان بزنيد؛ چرا که آلوئه‌ورا خواص ضدمیکروبی و آنتی‌اکسیدانی عالی دارد که به سلامتی مو و پوست سر کمک، همچنین مو را نرم و تغذیه ‌می‌کند.

سوال: راه مبارزه با مو خوره چیست؟

جواب: برای ازبین‌بردن آسیب‌های مو مانند موخوره، لازم است که هر ۶ الى ۸ هفته موهای خود را اصلاح‌کنید؛ انجام‌ندادن این کار باعث بیشترشدن آسیب و مستعدشدن مو برای موخوره می‌شود.

سوال: موهایم قبلا خیلی بلند بود آن‌ها را کوتاه کردم  بعد از آن شروع به ریزش کرد، قبل اینکه کوتاه کنم اصلا موخوره نداشت ولی بعد کوتاهی مدام  موخوره می‌گیرد، آن‌ها را کوتاه می‌کنم و باز موخوره می‌گیرد، علت چیست؟

جواب: عواملی مانند رژیم غذایی و سلامت، سلامت مو را کنترل ‌می‌کنند؛ برای حفظ سلامتی مو، لازم‌است که مواد مغذی ضروری برای رشد سالم مو را مصرف ‌کنید.

سوال: بیشتر از یک سال است که موهای دخترم شپش دارد، هر شامپو یا دارو در داروخانه را ا امتحان کرده‌ایم ولی نتیجه‌ای نداشت، چه راهکاری وجود دارد؟

جواب: شپش نیاز به معاینات پزشک دارد تا بررسى شود.

سوال: علت اینکه روی موها موخوره می‌گیرد چیست؟ 

جواب: عواملی مانند رژیم غذایی و سلامت، سلامت مو را کنترل ‌می‌کنند؛ برای حفظ سلامتی مو، لازم‌است که مواد مغذی ضروری برای رشد سالم مو را مصرف ‌کنید.

سوال: من علاوه برموهای سرم موهای دست و پاهایم موخوره دارد دلیلش چیست؟

جواب: سيستم ايمنى ضعيف مى تواند سبب ايجاد مشکلاتى در بدن شود که به شکل هاى مختلفى خود را نشان مى دهد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کسی که بایرن را رد نکرد: برادرزاده پدرخوانده!‏

به گزارش "ورزش سه"، امروز در حال تبدیل شدن به یکی از بدترین ‏روزهای بایرن مونیخ است. بعد از آنکه مشخص شد رالف رانگنیک، ‏گزینه اصلی روزهای گذشته به باواریایی‌ها جواب رد داده و در تیم ‏ملی اتریش ماندگار شده است، در ساعتهای گذشته یک سرمربی ‏دیگر هم به بایرن جوابی یک کلمه‌ای داد: نه.‏

مارکو روزه، سرمربی لایپزیش، در نشست خبری خود گفت علاقه‌ای ‏برای حضور در بایرن ندارد، حتی با اینکه دوست صمیمی‌اش مکس ‏ایبرل مدیر ورزشی بایرن مونیخ است. ‏

بعد از مارکو روزه، نگاه‌ها به یک تیم موفق دیگر در فصل جاری ‏بوندس‌لیگا معطوف شد: اشتوتگارت. تیمی که چهره‌ای آشنا برای ‏مونیخی‌ها روی نیمکتش می‌نشیند: سباستین هوینس، برادرزاده ‏اولی هوینس. ‏

سباستین هوینس، با اشتوتگارت، عالی کار کرده و در حال حاضر ‏پشت سر بایرن در رتبه سوم جدول ایستاده و صعودش به ‏چمپیونزلیگ فصل آینده را می‌توان قطعی دانست. ‏

جالب اینجا است که شنبه بعد از ظهر سباستین هوینس و ‏اشتوتگارت در لیگ به مصاف بایرن می‌روند. وقتی روزنامه بیلد با ‏سباستین تماس گرفت و از او پرسید که به درخواست بایرن برای ‏مربی‌گری جواب مثبت خواهد داد، او گفت:" قبلا این سوال را از من ‏پرسیده‌اند ولی نسبت به آن روز و جوابی که دادم چیزی تغییر ‏نکرده". ‏

جواب قبلی هوینس که او امروز به آن اشاره کرد چه بود؟

دو هفته پیش بعد از بعد از شکست 2-1 اشتوتگارت مقابل برمن ‏وقتی از هوینس درباره احتمال انتقالش به بایرن پرسیده شد او در ‏پاسخ گفت در زندگی نباید هیچ احتمالی را ندیده گرفت. این صحبت ‏او در آلمان به عنوان سیگنالی واضح به باشگاه شهر مونیخ تفسیر ‏شد. ‏

سباستین هوینس در ادامه صحبتهای امروز خود با بیلد گفت:" بایرن ‏مونیخ باشگاهی استثنایی است و من شک ندارم راه‌حل خوبی پیدا ‏می‌کند". ‏

دیگر خبرها

  • برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟
  • سرمربی بعدی لیورپول: الان هم می‌توانید تبریک بگویید
  • گفت‌وگوی ویژه با احسان اصولی و پاسخ به مهم‌ترین سوالات
  • زبان طنز نیشدار است
  • اولین کسی که بایرن را رد نکرد: برادرزاده پدرخوانده!‏
  • تست هوش ریاضی: تعداد تخم مرغ‌های باقی مانده چند عدد است؟
  • سابقه نامزدهای انتخابی را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید
  • سابقه نامزدتان را در سامانه «انتخاب ایران» بخوانید