Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از سنندج، رضا اردکانیان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سد عباس‌آباد بانه اظهار کرد: هم‌اکنون ۹۹/۹ درصد از جمعیت شهری استان کردستان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: میزان بهره‌مندی جمعیت شهری در کشور ۹۹/۴ درصد و هم‌پای کشورهای پیشرفته و حتی صنعتی جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور هم به جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی اضافه شده‌اند.
اردکانیان وضعیت استان کردستان از نظر برخورداری از نعمت برق را حتی بهتر از وضعیت آب شرب عنوان کرد و گفت: هم اکنون یک‌هزار و ۶۸۹ روستا در استان کردستان که همگی بالای ۱۰ خانوار هستند از نعمت برق برخوردارند و تنها ۱۲ روستای زیر ۱۰ خانوار نیازمند این بهره‌مندی هستند.

وزیر نیرو تصریح کرد: مجموع اعتبار پروژه‌هایی که امروز در سفر به استان کردستان به بهره‌برداری رسید، بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان مربوط به طرحی‌های حوزه آب و ۶۰ میلیارد تومان مربوط به ۳ طرح در بخش برق است و اعتبار سایر پروژه‌های در دست اقدام سدسازی در استان هم ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

اردکانیان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۱۷۲ سد در دست بهره‌برداری وجود دارد که مهم‌ترین این سدها با هدف تامین آب شرب احداث شده اند، اضافه کرد: پیش از انقلاب در استان کردستان تنها یک سد در دست بهره‌برداری وجود داشت.

وی افزود: امروز ۱۱ سد در حال بهره‌برداری در استان وجود دارد که ۷ مورد از آنها در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است.
وزیر نیرو در ادامه با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به ۱۰۰ روستای واقع در مسیر خط انتقال آب سد عباس آباد، گفت: با استفاده از منابع ملی و استانی و همراهی مسولان استان، این پروژه هم با سرعت و جدیت پیگیری خواهد شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۹۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: پروژه بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین ماه‌آورپور امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: پروژه‌ای که امروز بازدید شد تحت عنوان «بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان» شامل چند مجموعه از جمله گل‌های سرشاخه، گل‌های باغ و باغچه و آپارتمانی، مجموعه بزرگ بازار پرندگان زینتی و محله فردا (متعلق به کودکان) است.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز در حال اجرا است و تلاش می‌کنیم که کل پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالن سرشاخه و وسایل جانبی کشاورزی شامل گلدان و ادوات کشاورزی، کود و سم و سایر مجموعه‌ها آماده است، تصریح کرد: در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصمیم‌گیری می‌شود که پروژه فاز به فاز به بهره‌برداری برسد یا به‌صورت کلی انجام شود.

کد خبر 748480

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهره مندی روستای «سرپله» آبدانان از آب آشامیدنی سالم و پایدار