Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@02:46:36 GMT

جشنواره انگور "میوه بهشتی" در خنداب

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۰۵۸۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در این جشنواره گفت: قابلیت ها و ظرفیت شهرستان خنداب در صنعت گردشگری خیلی بیشتر از آن چیزیست که هم اکنون درحال استفاده است و انتظار براین است تا دوستان ما درمیراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان محوریت برگزاری این جشنواره ها را عهده دار شوند تا این صنعت دراستان بویژه درشهرستان خنداب با سرعت بیشتری رونق و توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرضا حاجی علی بیگی فرماندار شهرستان خنداب نیز درمراسم افتتاحیه "جشنواره انگورمیوه بهشتی"که با همت تولیدکنندگان و باغداران درمحل پارک فرهنگ خنداب برگزارشد، گفت:.این شهرستان با داشتن بیش از 6500هکتار انواع باغ انگور ،حدود10درصد از کشمش تولیدی کشور را عهده دار می باشد. این جشنواره تا پایان روز جمعه 16شهریورماه همراه با برنامه های متنوع فرهنگی آماده میزبانی از هم وطنان است.برگزاری مسابقه‌های ورزشی، مسابقه نقاشی مسابقه پرواز بادبادک، انتخاب خوشه برتر انگور، اجرای موسیقی و آیین محلی، مسابقه طبخ آبزیان بین بانوان از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.
شهرستان خنداب قطب تولید انگور در استان مرکزی است و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان دارد و پیش بینی می‌شود کشاورزان این شهرستان ۲۰۰ هزار تن انگور تولید کنند.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مرکزی اراک خنداب انگور جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۰۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها

حجت الاسلام ابوالفضل مجیدی تبار در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل از جمله شهرستان‌های موفق در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در استان اصفهان بوده است، اظهار کرد: این طرح ملی به منظور ترویج گفتمان قرآنی در جامعه و به همت سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران وبیدگل با بومی‌سازی طرح ملی زندگی با آیه‌ها تولیدات مناسبی در راستای افزایش مشارکت شهروندان داشت، تصریح کرد: در اجرای این طرح بومی سازی شده، کلیپ‌های تفسیری سه دقیقه‌ای نکات تدبّری و مفاهیم آیات منتخب توسط حجت الاسلام «مهدی یوسفیان آرانی» معاون پژوهش مرکز تخصصی مهدویت حوزه عامیه قم بیان و تلاوت آیات منتخب آن را استاد محمدجواد نصیری آرانی قاری ممتاز ملی شهرستان آران و بیدگل بر عهده داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل با بیان اینکه هر روز ماه رمضان، یک مسابقه پیامکی روزانه از کلیپ همان روز برگزار می‌شد، افزود: در مجموع ۳۰ روز مسابقه از محتوای این کلیپ‌ها، ۳۴ هزار و ۲۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند که یک آمار کم نظیر را از یک مسابقه قرانی شهرستانی در کشور رقم زدند.

وی گفت: قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان این مسابقه در دهه کرامت برگزار خواهد شد و در مجموع ۶۰ نفر به عنوان برندگان مسابقه معرفی خواهند شد.

کد خبر 6094399

دیگر خبرها

  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد