Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اینفوگرافی زیر قصد دارد تا به شما بگوید که چه مواد غذایی موجب پوسیدگی دندان‌های شما می‌شود.

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، اینفوگرافی زیر قصد دارد تا به شما بگوید که چه مواد غذایی موجب پوسیدگی دندان‌های شما می‌شود.

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دندان پوسیدگی دندان اینفوگرافی مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوردن این غذا‌ها در افطار و سحر ممنوع

آفتاب‌‌نیوز :

در سفره افطار و سحر معمولا غذا‌های مختلفی وجود دارند؛ اما ضروری است این غذا‌ها مفید و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی و مایعاتی باشند که بدن در طول روز از دست می‌دهد.

از سوی دیگر، غذا‌هایی وجود دارند که باید از آن‌ها اجتناب ورزید؛ چرا که بر سلامتی ما اثری منفی دارند و خسارت‌های جانبی برای بدن ما پدید می‌آورند. 

غذا‌های سرخ شده و چرب

از غذا‌هایی که باید در سفره‌های افطار و سحر از آن اجتناب کرد، غذا‌های سرخ شده و چرب است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیب زمینی سرخ شده اشاره کرد. با وجود طعم لذیذی که این نوع غذا‌ها دارند، نه تنها این نوع غذا‌ها ارزش غذایی ندارند؛ بلکه ممکن است سبب خستگی شما پس از مصرف شوند. چرا که این نوع غذاها، جای مواد غذایی سالم را در معده شما اشغال می‌کنند.

غذا‌های سرشار از نمک

غذا‌های پرنمک و ترشی‌ها نمونه دیگری از مواد غذایی هستند که باید در این ماه از آن‌ها پرهیز کرد؛ چرا که نمک سبب خشک شدن بدن می‌شود و بر قدرت بدن در جذب مایعات تاثیر می‌گذارد. باید در این جا اشاره کنیم غذا‌های بسیاری وجود دارند که حاوی سدیم هستند؛ اما ما متوجه آن‌ها نیستیم. برای همین باید پیش از خرید هر محصولی، به برچسب اطلاعات درج شده بر روی آن محصول نگاه کنیم.

شیرینی‌ها

وقتی در این جا می‌گوییم شیرینی ها، منظورمان تنها شیرینی نیست؛ بلکه تمام مواد سرشار از قند و شکر است. چرا که این مواد دارای کالری بالایی هستند، اما ارزش غذایی اندکی دارند. این نوع مواد غذایی سریع به بدن انرژی می‌رسانند؛ اما مدت زمان آن کوتاه است و اندکی پس از خوردن آن‌ها احساس خستگی خواهید کرد.

نوشیدنی‌ها و مواد غذایی کافئین دار

از دیگر مواد غذایی که باید حواستان در این ماه به مصرف آن‌ها باشد، مواد غذایی کافئین دار است. باید در این ماه نوشیدنی‌های کافئین دار و در راس آن‌ها قهوه، چای و کاکائو را به حداقل برسانید. علت این مسئله نیز آن است که کافئین «ادرار آور» است و به همین خاطر، سبب می‌شود مایعات بدن شما از دست رفته و به سرعت احساس تشنگی کنید. برای همین نیز ضروری است تا از مصرف نوشیدنی‌ها و غذا‌های کافئین دار در وعده سحری اجتناب ورزید.

کربوهیدرات‌های ساده

از دیگر مواد غذایی که باید از آن‌ها اجتناب کنید، کربوهیدرات‌های ساده و یا تصفیه شده مانند نان‌های سفید و شیرینی است. شما بایستی از این نوع مواد غذایی در وعده سحر اجتناب کرده و یا دست کم آن‌ها را کاهش دهید؛ چرا که این نوع مواد غذایی برای مدتی طولانی در معده باقی نخواهند ماند. این مواد غذایی تنها ۴ ساعت برای گوارش نیاز دارند و همین امر سبب می‌شود تا در طول ساعات روزه داری، شما به سرعت احساس گرسنگی کنید.

نوشیدنی‌های گازدار

از دیگر مواد خوراکی که توصیه می‌شود تا در این ماه از آن‌ها دوری کنید، نوشیدنی‌های گازدار است؛ چرا که سبب تحریک معده می‌شوند. خصوصا اگر این نوشیدنی‌ها خنک باشند. این نوشیدنی‌ها ممکن است سبب سوء هاضمه شوند و به همین دلیل نیز توصیه می‌شود به جای مصرف نوشیدنی‌های گازدار، یک لیوان آب ولرم مصرف کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • میزان افزایش حقوق کارگران در ۷ سال گذشته + اینفوگرافی
  • چطور از شر «تبخال» خلاص شوید؟
  • مهم‌ترین دلایل فشار خون پایین چیست؟
  • اگر روزه می‌گیرید حتما این توصیه‌های سلامتی را بخوانید
  • چند توصیه سلامتی برای ماه مبارک رمضان
  • راهکارهای نوین در عصب کشی دندان: پیشرفت‌ها و چشم‌اندازهای آینده
  • مزایای خرید مواد دندانپزشکی از سایت دنتیوا
  • بوی بد دهان در ماه رمضان را چطور رفع کنیم؟
  • خوردن این غذا‌ها در افطار و سحر ممنوع
  • قبل از سفر هوایی از مصرف این مواد غذایی اجتناب کنید