Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@14:56:23 GMT

ساری - هازارد، زوجی که در آسمان آبی لندن پیوند خورده اند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۰۹۰۴

ساری - هازارد، زوجی که در آسمان آبی لندن پیوند خورده اند

تهران - ایرنا - «مائوریتسیو ساری» سرمربی چلسی و «ادن هازارد» هافبک این تیم می توانند زوجی موفق را خلق کنند، آنقدر موفق که هازارد را به یک ماشین گلزنی تبدیل کند و کارگشای ساری در بازگرداندن افتخار به استمفورد بریج باشد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، تارنمای خبری اسپورتس کیدا در گزارشی نوشت: «مائوریتسیو ساری» به اندازه سرمربیان مطرح اروپا شناخته شده نیست، دست کم برای هواداران فوتبال اینگونه است اما جهش او از تیم های کوچک و کمتر شناخته شده تا رسیدن به نیمکت آبی های لندن چیزی کمتر از خرق عادت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمربی 59 ساله کنونی چلسی تاکنون سکان هدایت 19تیم را برعهده داشته است. اما تنها تیم های شناخته شده در بین آن سه تیم چلسی، ناپولی و امپولی است.
او زمانی تیتر نخست روزنامه ها را به خود اختصاص داد که امپولی را به سری آ هدایت کرد و فصل بعد هم با اختلاف امتیازی چشمگیر، آن ها را از پرتگاه سقوط نجات داد. عملکرد او در ناپولی (فروش «گونزالو هیگوآین» آماده به مبلغ 90 میلیون یورو به یوونتوس، هزینه های معقول، ارایه فوتبال هجومی روان و بنیان نهادن تیمی با ظرفیت قهرمانی سری آ) این مربی را به جهان فوتبال شناساند و توجه بالانشینان در استمفورد بریج را به سمت او جلب کرد.

** ساری-بال در استمفورد بریج
از زمان به دست گرفتن سکان هدایت آبی ها در 14 جولای 2018 (24 دیماه 96)، هیجان هواداران چلسی در سرتاسر دنیا افزایش یافته است. «آنتونیو کونته» اگرچه تاکتیک های دفاعی بی نقصی را در تیم پیاده می کرد اما هواداران تشنه بازگشت فوتبال هجومی به تیم بودند.
و حالا تحت هدایت ساری، می توانند در هر بازی انتظار بازی روان و هجومی خاص ساری را موسوم به ساری-بال داشته باشند.
تا اینجای فصل، چلسی از 4 دیدار خود 4 پیروزی به دست آورده است، آن ها بیشترین گل زده را به نام خود ثبت کرده اند و در هر بازی با میانگین یک گل، کمترین تعداد گل خورده را هم دارند و این بدین معنا است که چلسی تحت هدایت ساری جواب داده است.

** ساری – هازارد زوج موفق استمفورد بریج
فوتبال هازارد در سراشیبی رکود افتاده است، اما پیش از آن که هواداران دو آتشه به خاطر این ادعا، نویسنده این مطلب را آتش بزنند باید به این نکته توجه کنیم که حتی این دسته از هواداران هم با اندکی تامل مقصود نویسنده را متوجه می شوند.
هازارد همچنان یک فوتبالیست کلاس جهانی است، دو بار عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس را به دست آورده و پیش تر جایزه بهترین بازیکن سال را هم برده است اما فوتبال او در حالت رکود به سر می برد و هنوز به تمام پتانسیل های خود دست نیافته است؛ در واقع ستاره بلژیکی چلسی، تحت هدایت هیچ سرمربی به اندازه مورینیو نمی توانست تا این اندازه افول کند، حتی سبک فوتبال کونته هم با نوع توانایی های او جور در نمی آمد.
اما سبک بازی ساری شاید همان چیزی باشد که قادر است هازارد را به بالاترین حد بازدهی خود برساند و توانایی های بالقوه او را پدیدار کند. فصل گذشته او تنها 4 پاس گل داشت این در حالی است که در فصل جدید لیگ برتر جزیره او تنها در4 بازی، نه تنها 2 پاس گل داده بلکه 2 گل هم به نام خود ثبت کرده است.
در واقع اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این فصل به احتمال زیاد بهترین فصل هازارد خواهد بود.
توانایی ساری در ساختن خط حمله ای روان که تقریبا غیرقابل مهار هم به نظر می رسد می تواند برای افق های مد نظر این تیم در فصل جاری سودمند باشد، علاوه بر این، هازارد هم می تواند از آن منفعت ببرد؛ برای توضیح این موضوع به ناپولی رجوع می کنیم، ساری هیگوآین را به یوونتوس فروخت و در فقدان مهاجم، «دریس مرتنز» بازیکنی را که تقریبا در تمام دوران فوتبالی خود به عنوان وینگر بازی کرده بود، به خط حمله منتقل کرد؛ مرتنز آن فصل را با 28 گل به پایان رساند؛ با پیگیری همین روال در چلسی، ساری مستعد این است تا هازارد را به یک ماشین گلزنی تبدیل کند، ماشینی که آبی ها با همین هدف او را خریداری کردند.
شبد**ورزشی**3991**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مائوريتسيو ساري ادن هازارد چلسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود

ایسنا/فارس معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: فارس، مهد و مادر صنایع‌دستی و برندی جهانی در این عرصه محسوب می‌شود و از این‌رو عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی به کلان‌شهر شیراز اعطا شده است و امیدوارم شیراز قیمومیت خود را در عرصه جهانی نیز حفظ کند.

مریم جلالی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در حاشیه رونمایی از سند راهبردی و چشم‌انداز صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو با بیان اینکه شیراز و فارس برندی جهانی در عرصه صنایع‌دستی محسوب می‌شود، افزود: زمینه‌سازی این برند به دست هنرمندان این دیار رقم می‌خورد.

وی با تأکید بر اینکه فارس مرجعیت خود را در عرصه صنایع‌دستی کشور و جهان اثبات کند، گفت: تولید کالاهای کاربردی، بسته‌بندی فاخر و قصه محوری صنایع‌دستی می‌تواند زمینه‌سازی این مرجعیت را فراهم کند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بر اساس شعار «پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی»، امیدواریم که دیار بزرگ فارس، نام‌آوران هنر ایرانی و هنرهای سنتی باشد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه نسل جدید با همراهی پیشکسوتان وارد عرصه تولیدات صنایع‌دستی شده‌اند، عنوان کرد: این پیوند نسلی کمک می‌کند تا هویت ما ماندگار بماند و بنده مدیون پاسداشت چنین هویتی هستم و امید است در عرصه جهانی هم موفق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورژن هیولای ادن هازارد در فصل 15-2014 / فیلم
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • بهترین فصل ادن هازارد، گل ها و مهارت های برتر (۲۰۱۵/۱۶) / فیلم
  • عشق تیاگو سیلوا به چلسی: یک روز به این تیم برمی‌گردم
  • سیلوا: دوران حضورم در چلسی به پایان رسیده است
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • ایران قهرمانی فوتسال آسیا را پس گرفت/ ببر تایلندی حریف یوز زخم‌خورده نشد
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده