Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:59:25 GMT

سندروم سالن زیبایی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۱۳۳۳

سندروم سالن زیبایی چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با انسداد رگ‌های مغز، خون رسانی به قسمتی از بافت مغز دچار اخلال می‌گردد که در پی آن سکته مغزی اتفاق می‌افتد. گاهی حتی پاره شدن مویرگ‌ها و ایجاد لخته موجب سکته مغزی می‌گردد که ممکن است با حرکات ناگهانی سر هم به آن دامن زد. در این مقاله به این مورد که روشویی آرایشگاه باعث سکته مغزی می‌شود پرداخته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان معتقدند که برخی پس از اصلاح سر ممکن است به دلیل ایجاد لخته خونی در سر دچار سکته مغزی شوند.

سندروم سالن زیبایی، مشکل نادر، اما خطرناکی است که به دلیل خم شدن سر به عقب ایجاد می‌شود. در آرایشگاه‌ها و بعد از اصلاح سر، معمولا آرایشگر‌ها اقدام به شستشوی مو‌های مشتری می‌کنند. در این حالت، روشویی‌هایی که در چنین محیط‌هایی تعبیه شده‌اند، به گونه‌ای هستند که سر از قسمت پشت گردن روی لبه آن قرار می‌گیرد و سر به عقب خم می‌شود.

به گفته محققان، این سندروم خطرناک زمانی رخ می‌دهد که با خم شدن گردن به سمت عقب، یکی از عروق اصلی گردن کشیده و پاره می‌شود که در نتیجه باعث انسداد جریان خون به مغز یا ایجاد لخته‌های خونی می‌شود و خون‌رسانی به مغز را محدود می‌کند.

پزشکان معتقدند که احتمال بروز چنین سندرومی بسیار کم است، ولی هر از گاهی این مشکل ممکن است رخ دهد. از عبارت «سندروم سالن زیبایی» اولین بار در دنیا در سال ۱۹۹۳ استفاده شد. این سندروم بعد از مشاهده ۵ مورد جداگانه در زنان ۵۴ تا ۸۴ ساله شناسایی شد که بعد از مراجعه به آرایشگاه و شستشوی سر به بیمارستان مراجعه کرده بودند. ۴ نفر از این زنان دچار سکته مغزی شدند که منجر به آسیب دائمی مغز شد.

محققان مرکز بیمارستان ملی اعصاب و جراحی اعصاب در لندن معتقدند، این سندروم زمانی بروز می‌کند که شخص باید برای شست و شوی موهایش، گردن خود را به سمت عقب کشانده و در نتیجه باعث پاره شدن عروق اصلی گردن و بروز لخته‌های خونی می‌شود که خون رسانی به مغز را با مشکل مواجه می‌کند.

مهم‌ترین علائم سکته مغزی عبارتند از:

۱- احساس بی حسی یا فلج ناگهانی در یک طرف صورت و دست یا پای یک طرف بدن مجموعه‌ای از عواملی که باعث سکته مغزی می‌شوند

۲- کاهش ناگهانی بینایی، قدرت بدنسکته مغزی، تعادل بدن (به سختی راه رفتن)، قوای حسی، صحبت کردن و یا فهم صحبت دیگران

۳- تاری ناگهانی دید به خصوص در یک چشم

۴- به هم خوردن تعادل بدن به طور ناگهانی که احتمالا با حالت تهوع، استفراغ کردن، تب، سکسکه و یا قورت دادن غذا‌ها به سختی همراه است.

۵- سردرد ناگهانی و شدید بدون دلیل که فورا بعد از آن فرد بیهوش می‌شود سکته مغزی (نشان دهنده سکته مغزی به علت خونریزی است). 

۶- بیهوش شدن فرد

۷- سرگیجه‌ی بدون دلیل یا افتادن ناگهانی روی زمین

مسئله مهم این است که وقتی دچار علائم سکته مغزی گشتید، هر چه سریع‌تر نزد پزشک بروید. شروع زودتر درمان باعث آسیب کمتر مغز می‌شود و کمتر دچار فلج دائمی می‌شوید.

بیشتر بخوانید: چه افرادی بیشتر در معرض سکته مغزی هستند؟

منبع: الو دکتر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سکته مغزی عروق گردن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر

انتشار تصویری جدید از شهره سلطانی ( بازیگر ۵۴ساله) بعد از عمل زیبایی باعث تعجب طرفداران این بازیگر قدیمی شده است./چندثانیه

دیگر خبرها

  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • تصادف دلخراش در یک بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت (فیلم)
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • حمله ناگهانی خرس به خودروی گردشگر (فیلم)
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • حمله ناگهانی مار به نگهبان باغ‌وحش حین غذا دادن (فیلم)