Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این کشور که یکی از مقاصد محبوب شهرگردی محسوب می شود، شاید خیلی طبیعت آن به چشم نیاید اما شما باید بدانید که تشکل های سنگی عجیب و غریبش، کوه ها، دره ها و همه جاذبه های طبیعی این کشور، آنقدر جذاب هستند که شاید شهرها را فراموش کرده و فقط بخواهید در طبیعت این کشور خود را غرق کنید. ما  می خواهیم برخی از زیباترین جاذبه های طبیعی صربستان را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوواچ | Uvac

شما ممکن است در مورد رودپیچ ها در کلاس های جغرافیایی وقتی کوچک تر بودید شنیده باشید و این رودخانه های پیج در پیچ به احتمال زیاد به طور چشمگیری در کتاب ها نشان داده شده است. آب های فیروزه دلنواز که به طور غیرمعمولی بین کوه ها جریان دارد، یک رودخانه مارپیچ را در یک دره رویایی به نمایش می گذارد و این همان رودپیچ یا پیچان رود (Meanders) است. رودخانه اوواچ صربستان، یک رودپیچ بسیار جذاب است که در میان کانیون اوواچ دیده می شود. پیچ های این رودخانه هر کدام ۲۷۰ درجه دارند و آن ها توسط دریاچه ها، غارها و دیگر جاذبه های طبیعی محاصره شده اند. اگر در مورد جاذبه های طبیعی صربستان صحبت کنیم، این رودخانه اولین چیزی است که به ذهن هر کسی می رسد.
  شهر شیطان | Đavolja Varoš

با اینکه نام این جاذبه کمی ترسناک است اما هیچ گردشگری به آن توجه نمی کند؛ حتی اگر خود شیطان هم به اینجا بیاید، شروع به عکاسی خواهد کرد! شهر شیطان، مجموعه ای از ۲۰۰ تشکل سنگی عجیب و غریب در منطقه Toplica و در مرز صربستان با جمهوری کوزوو است. این تشکل ها معمولا به عنوان «برج» نامیده و جزو مناطق بسیار جذاب صربستان محسوب می شوند. این منطقه پر از افسانه ها، داستان هایی از کسانی که به اندازه کافی احمق هستند که با یک جادوگر مبارزه کنند و داستان هایی از مردمی که با شیطان در افتاده اند، می باشد!!! اما زیبایی بصری این منطقه، دلیل اصلی این موضوع است که شهر شیطان این همه گردشگر را به خود جذب می کند.
  چشمه کاروپاج | Krupaj Spring

صربستان به عنوان «سرزمین آب ها» شناخته می شود و در سراسر کشور چشمه های کافی پر کردن همه رودخانه ها وجود دارد. چشمه خیره کننده کاروپاج به طور کامل سزاوار نشستن در بالای جدول سحر و جادوی آب صربستان است. محیط اطراف آن نیز بسیار چشمگیر می باشد؛ جنگل های سرسبز، آواز پرندگان و آرامشی که واقعا قدرت این را دارد که شما را به یک افسانه خیالی وارد کند. آب آبی این چشمه جذابیت های اینجا را به انتها می رساند.
  پارک ملی تارا | Tara National Park

تارا در غرب ترین نقطه کشور، جایی که به مرز می رسیم، شاید بلندترین کوه صربستان نباشد اما قطعا محبوب ترین کوه در کشور است. مردم هزاران سال در اینجا زندگی کرده و فضای «جهان در درون جهان» را ایجاد کرده اند. دریاچه ها، رودخانه ها، جنگل ها و باقی جاذبه های طبیعی این جاذبه کاری کرده اند که شما اصلا دلتان نخواهد از آن دست بکشید. اینجا جنگلی ترین منطقه صربستان است، پس اگر به دنبال هوایی تازه و فضایی سبز می گردید، به پارک تارا بروید.
  گلوگاه درداپ | Đerdap Gorge

این گلوگاه که به دروازه آهنی معروف است، همان شکلی است که قطعا اگر تمام مرزهای جهان به صورت طبیعی ایجاد شده بودند، به چشم می آمدند. خود گلوگاه به نحوی نادرست نامگذاری شده است؛ چرا که در واقع یک رودخانه که از سه گلوگاه یا دره تشکیل شده، می باشد. اما چرا باید در مورد طبقه بندی در مواجهه با چنین زیبایی طبیعی نگران بود؟ آب تا آنجا که چشم گار می کند ادامه دارد و این اب با صخره ها و غارها هم مرز شده است. قلعه Golubac از زمان قرون وسطی نیز در اینجا یافت می شود که نمونه ای چشمگیری از تلاش انسان برای تسخیر مادر زمین است.
  جزیره جنگ بزرگ | The Great War Island

جزیره جنگ بزرگ بلگراد بخشی جدایی ناپذیر از زندگی در پایتخت است که بیشتر به این دلیل قابل توجه می باشد که عملا متروکه شده است! این جزیره در تقاطع رودخانه های ساوا و دانوب واقع شده و راهی برای این دو رودخانه باقی نمی گذارد جز این که با هم متحد و یکی شوند. جزیره جنگ بزرگ به معنای واقعی یکی از جاذبه های طبیعی صربستان است که می توانید آرامش و تاریخ را یک‌جا با هم تجربه کنید.
  فروشکا گورا | Fruška Gora

فروشکا گورا، کوهی تنها در دشت های پست ووی‌وودینا، اگرچه به نظر می رسد که در یک سیاره دیگر قرار دارد، اما از بلگراد قابل دسترسی است. این پارک ملی دارای بزرگترین تراکم درختان نمدار در اروپا است و جنگل عظیمی را برای دوستاران طبیعت فراهم می کند. فروشکا گورا جایگاه ویژه ای را در قلب اکثر ساکنان شمال پایتخت دارد و طرفداران طبیعت با دیدن آن به راحتی متوجه می شوند که چرا این جایگاه را به دست آورده است.
  دروازه های وراتنا | Vratna Gates

هرچه که صربستان شرقی شهرهای مدرن کمتر دارد، اما پر از دیدنی های طبیعی حیرت انگیز است. موارد دیگری از جاذبه های طبیعی صربستان به نام دروازه های وراتنا، سه پل سنگی طبیعی هستند که هر کدام به شیوه ای منحصر به فرد دیده می شوند. این منطقه مثال جالبی برای زندگی بی نظیر رودخانه هاست، زیرا این دروازه ها بر اثر جریان رودخانه وراتنا به وجود آمده اند.
  ماسه زار دلیبلاتو | Deliblato Sands

بله، قاره اروپا دارای سواحل شنی بی شمار و بی نظیری است، اما سواحلی با خاک مسی تا جایی که چشم کار می کند، چیزی نیست که در همه جای اروپا بتوانید ببینید. این را که در نظر بگیرید می توانید به یک اصل بزرگ دست پیدا کند: صربستان، خانه‌ی بزرگترین بیابان در اروپا است. ماسه زار دلیبلاتو را می توانید در شمال غربی کشور، جایی بین پانچفو و فرشاس، پیدا کنید. این بیابان برای ۱۲ هزار سال است که در اینجا واقع شده و به این زودی ها هم خیال ندارد که صربستان را ترک کند.   منبع: الی گشت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گردشگری صربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس

منبع: برترین ها 

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • عکس زیباترین ورزشکار تاریخ در صحرای دوبی + عکس
  • زیباترین بهار تهران را در این لوکیشن‌ها ببینید
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • برترین‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • جاذبه تنگه «کفنه لا»در شهرستان بدره