Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@05:54:25 GMT

نوحه خوانی کودک عراقی+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۱۴۹۰

نوحه خوانی کودک عراقی+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش پارس نیوز، 

 این روزها کم کم عطر خوش ماه محرم هم به مشام می رسد و صدای پای معنویت به گوش می رسد،ماهی از جنس ایثار،رشادت و درس مردانگی،روزهایی که ما را به هزاران سال پیش می برد تا معنای حقیقی آزادگی را با چشم دل ببینیم.

در همین راستا یک کودک عراقی، سلمان الحلواجی، در توصیف آنچه بر سر کودکان مظلوم کربلا و خاندان سید الشهدا آمد با صدای دلنشین و گرم خود عزاداران حسینی را میهمان یک نوحه تاثیرگذار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه فارسی شعری که این کودک عراقی می خواند، بدین شرح است: نوزاد کوچک زیر آفتاب سوزان،در زمین کربلا، نوزاد تشنه است ، آب نمی نوشد آرام در خیمه به خواب رفته است،شمر  بدتینت حسین (ع) را دوست ندارد،آب را از کودکان دریغ می دارد،علی اصغر خردسال تشنه و خسته در خیمه نشسته،در این مصیبت گریه می کند و می گوید تشنه ام پدر،نه غذایی هست و نه شیری،حرمله شیطان نوزاد را کتک می زند و خونش را می ریزد،خداوند او را به جهنم می برد و به آتش می کشد،سلام بر تو ای نوزاد که سرت روی سینه امام حسین است،نوزاد کوچک زیر آفتاب سوزان در زمین کربلاست.

           

انتهای پیام/

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محرم کودکان کربلا نوزاد زمین خواب گریه امام حسین امام حسین پدر خواب کربلا محرم پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند

مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با بیان اینکه بیش از ۱۳ هزار کودک در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کشته شده‌اند، افزود که بسیاری از کودکان غزه از سوءتغذیه شدید رنج می‌برند و «حتی توان گریه کردن ندارند.»

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کاترین راسل در مصاحبه با شبکه سی. بی.اس اظهار کرد: هزاران نفر دیگر زخمی شده‌اند و ما حتی نمی‌دانیم که آنها کجا هستند. شاید زیر آوار گرفتار شده باشند. ما تاکنون چنین نرخ مرگ‌ومیر بالایی تقریباً در هیچ جنگ دیگری در دنیا ندیده بودیم.

وی افزود: در بیمارستان‌ها کودکانی را دیدم که از کم‌خونی ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند. بخش کودکان بیمارستان‌ها کاملاً ساکت بود زیرا این کودکان و نوزادان حتی توان گریه کردن نداشتند.

رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت از ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه با انتقادات شدید بین‌المللی مواجه شده است.

یک کارشناس سازمان ملل به‌تازگی اعلام کرد که این رژیم «کارزار گرسنگی» به راه انداخته و سیستم انتقال مواد غذایی به غزه را نابود کرده است.

سازمان ملل هشدار داده است که یک نفر از هر سه کودک زیر دو سال در شمال نوار غزه دچار سوءتغذیه شدید شده و قحطی بر این منطقه سایه انداخته است.

وزارت بهداشت غزه یکشنبه در صدوشصت‌وسومین روز از حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اعلام کرد که شمار شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه نوار غزه از هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) تا امروز ۳۱ هزار و ۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه همچنین آخرین آمار مجروحان این جنایات را ۷۳ هزار و ۶۷۶ تن اعلام کرد.

کد خبر 737197

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان درمورد گرسنگی در غزه
  • نمایش ۱۴ هزار جفت کفش کودک در هلند به یاد کودکان شهید غزه
  • گرامیداشت یاد کودکان فلسطینی در هلند
  • دختربچه هشت ساله ۳۳ میلیون خرج نوروزی دارد
  • شهادت بیش از ۱۳ هزار کودک در تجاوزات اسرائیل به غزه
  • ایده‌های جالب برای عیدی دادن به کودکان
  • یونیسف: ۱۳ هزار کودک در غزه جان خود را از دست داده‌اند
  • مهمون‌نوازی عراقی‌ها
  • کودکان غزه از گرسنگی و ضعف حتی توان گریه کردن ندارند
  • سفری ۳۶ ساعته برای کربلایی شدن