Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم با بیان اینکه مسجد خانه خدا و شریف‏ترین مكان روی زمین است، اظهارداشت: مساجد جایگاه مناسبی برای امر به معروف و نهی از منكر، حل مشكلات مسلمانان و همچنین پایگاهی برای جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن کریم برای مسجد فضیلتی بسیار بلند و مقامی ارجمند قائل است كه توجه به عمق آن آیات، انسان را به معنویت و روحانیت و ارزش مسجد آگاه می‏ كند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه مسجد نهاد هویت ساز جامعه اسلامی است تصریح کرد:این سنگر های دین و انقلاب کانون ذکر و معراج معنوی و و عرصه علم و جهاد و تدبیر دنیوی است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش آفرینی عمیق دین در ایجاد تشکل های اجتماعی ادامه داد: نقش ممتاز و بی بدیل مساجد در جامعه اسلامی باعث شده تا اسلام در ابتدای نظام دهی سازمان دینی خود تأسیس مرکز تجمع عمومی مسلمانان را با نام مسجد در اولویت قرار دهد و به همین منظور پیامبر اکرم (ص) در راستای مهیا کردن زیرساخت های جامعه مدنی نخستین گام را با تاسیس مسجد در مدینه برداشتند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تاكيد فراوان آيات و روايات بر عمران و آباداني فيزيكي و معنوي مساجد گفت: رونق بخشيدن به برنامه هاي فرهنگي مساجد، باید بر مبنای آموزه های اسلامي باشد.

وی اضافه کرد: اگر مساجد از نظر معنوي كم رونق باشند و حضور مردم و نمازگزاران كم رنگ باشد و برنامه هاي آن جذاب و جوانگرا نباشد اين مسجد با طراز اسلامي فاصله دارد و مورد قبول اسلام نيست.

حجت الاسلام آل هاشم ایجاد مسجد در روستاها و مناطق مختلف با همت مردم مایه افتخار و خرسندی دانست و گفت: در دین اسلام احداث مسجد از اهمیت بسزایی برخوردار است و این جایگاه در دین اسلام به حدی است که در روایات ساخت مسجدی به‌اندازه قصری در باغ بهشت می‌شود و مراد از این حدیث مشارکت حداقلی در ساخت مسجد است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: بر اساس روایت انسان وقتی از دنیا می‌رود، دست او از هر منفعتی در دنیا قطع می‌شود مگر سه چیز؛ علمی که مردم از آن بهره‌مند می‌شوند، فرزند صالحی که پس از مرگ والدین برای او استغفار می‌کنند و مسجدی که توسط او ساخته می شود.

حجت الاسلام آل هاشم تاسیس مسجد را یکی از مصادیق روشن باقیات و صالحات برشمرد و گفت: ساختمان مسجد باید بی آلایش و ساده ساخته شود و همچنین توسعه فضای مسجد اجر دنیوی و اخروی دارد و آبادانی این سنگر دینی و تعمیر آن نشانه جوانمردی است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم نقش محوری این اماکن مقدس در عزاداری های امام حسین علیه السلام گفت: ماه محرم فرصت طلایی برای نشر و ترویج آموزه‌های متعالی اسلام به ویژه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در این ایام که فضای معنوی خاص بر جغرافیای شیعه حاکم میشود باید بیشترین استفاده را از آن کرد.

حجت الاسلام آل هاشم تاکید کرد: محتوای مطالبی که در این ایام بازخوانی می کنیم، باید بسیار غنی و تاثیرگذار باشد تا مردم با یاد مصائب برای درک مبانی معرفتی فرصت پیدا کنند.

مسجد روستای جورویم بستان آباد به مساحت 352 مترمربع با هزینه کرد 450 میلیون که توسط خیر مسجد ساز آقای علی اکبر بالازاده ساخته شده است که نخستین نماز جماعت ظهر و عصر در آن به امامت حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم اقامه شد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، احسان آهنگر در گردهمایی تعدادی از فعالان هنری مساجد مازندران در سالن همایش شهید مرتضی آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی استان که به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی همراه با رونمایی از پوستر مرکز تخصصی تئاتر مسجد استان برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مردمی و دینی بودن از ویژگی‌های شاخص هنر انقلاب است.

وی برلزوم تقویت مردمی شدن هنر انقلاب تاکید کرد و با بیان اینکه حمایت و تقویت تشکل‌های هنری مردم پایه در سطح محلات از ماموریت‌های مهم و اساسی دستگاه‌های فرهنگی است، گفت: راه اندازی مرکز تخصصی تئاتر مسجدی از جمله اقدامات ارزشمند برای مردم سازی هنر بشمار می‌رود.

آهنگر با بیان اینکه تئاتر بهترین ابزار برای معرفی و تبیین آموزه‌های دینی برای نسل جوان محسوب می‌شود، افزود: همچنین تئاتر می‌تواند موجب جذب حداکثری مردم به مسجد شود.

 وی با بیان اینکه مرکز تخصصی تئاتر مسجدی به دنبال موازی کاری نیست، ادامه داد: رشد هنر انقلاب اسلامی با محوریت مسجد را در این مرکز با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی که در حوزه تئاتر فعالیت دارند، پیگیر هستیم.

آهنگر به چشم انداز ۵ساله مرکز تخصصی تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: جریان سازی هنر‌های نمایشی معطوف به هنر انقلاب اسلامی را باقوت در دستور کار داریم.

دیگر خبرها

  • دشمنان بدانند ما از فلسطین آرمان بزرگ اسلام دست نخواهیم کشید
  • آل‌هاشم: سوخت اصلی موشک‌های ایران حمایت مردم برای تنبیه رژیم صهیونیستی بود
  • حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • نیروهای مسلح ایران هیمنه رژیم اشغالگر قدس را شکستند