Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛صادق حسین جابری انصاری مشاور وزیر امور خارجه در مسائل سیاسی در برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب اظهار کرد:نشست فردای تهران نشست سوم صلح سوریه است و از یک نظر ادامه نشست های قبلی است و از نظر دیگر اهمیت خاص خود را دارد چرا که در زمانی برگزار می‌شود که تحولات سوریه سمت و سویی خاص پیدا کرده و بخش عمده ای از کشور از وجود نیروهای تروریستی پاک شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:این مسائل تنها اهمیت این اجلاس نیست بلکه این اجلاس در زمانی برگزار می‌شود که سیاست های یکجانبه گرایانه ایالات متحده آمریکا هر سه کشوری را که در این اجلاس در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند را هدف قرار داده و هر سه کشور ایران، روسیه و ترکیه موضوع تحریم های ایالات متحده آمریکا و سیاست‌های خاص ترامپ رئیس جمهور آمریکا هستند.

جابری انصاری ادامه داد: همینطور مجموعه روندها و تحولات دیگر منطقه ای و بین المللی در جریان است و این کنار هم قرار گرفتن سران رئیس در نشست تهران از اهمیت خاصی سیاسی و خبری برخوردار خواهد بود.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد:اجلاس تهران به لحاظ موضوعات مرتبط با سوریه سندی را مانند نشست‌های سران و همه نشست‌های آستانه خواهد داشت و امروز در گفتگوهایی که هیئت‌های سه کشور در سطح نمایندگان ارشد خود داشتند این سند را بررسی و نهایی کرده و در نهایت به روسای جمهور تقدیم می‌شود.

وی گفت: درصورت تایید، این سند به عنوان سند اجلاس تهران منتشر خواهد شد و طبیعی است که این سند همه موضوعات مرتبط با تحولات سوریه را در بر خواهد داشت و تلاش‌هایی که در روند آستانه و صلح سوریه تاکنون توسط سه کشور انجام شده است را در بر می‌گیرد.

جابری انصاری تصریح کرد:یکی از موضوعات مطرح در این سند تأکید بر ادامه رویایی مبارزه با تروریسم خواهد بود و یکی از موضوعات دیگر موجود در این سند به ثبت با بازگشت آوارگان و تاکید بر ضرورت بازگشت این افراد و ساماندهی آنها و موضوع بازداشت شدگان و مفقودان جنگ سوریه که از موضوعات انسانی مهم مرتبط با این جنگ هست که ما در روند آستانه کمیته خاصی را برای رسیدگی به این موضوع و تسهیل تبادل ایجاد کرده ایم.

مشاور وزیر امور خارجه خاطر نشان کرد: مجموعه تحولات جاری را طبیعتاً توسط روئسا مرور خواهد شد و افق آینده تحولات و همکاری‌های سه کشور را بررسی می کنند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی گفتگوی ویژه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس

به گزارش خبرآنلاین از اطلاعات آنلاین، حسین طاهری، استاندار وقت تهران در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای از آغاز به کار گشت‌های مبارزه به منکرات در سطح شهر تهران خبر داد. این اولین بار در تاریخ بعد از انقلاب است که نیروهای انتظامی در زمینه حجاب و پوشش شهروندان دست به کار می‌شوند. خبر را به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۳ بخوانید و عکسی از خودروهای ستاد مبارزه با منکرات در همان سال تماشا کنید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902659

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • شرکت هیئت طالبان در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • پولشویی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی
  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس
  • امیرعبداللهیان وارد گامبیا شد | عکس