Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@19:55:01 GMT

شماری از دیپلمات های خارجی پایتخت لیبی را ترک کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۲۰۱۹

شماری از دیپلمات های خارجی پایتخت لیبی را ترک کردند

الجزیره-ایرنا – رسانه های محلی لیبی نوشتند: در پی درگیری های یک هفته گذشته در طرابلس، شماری از دیپلمات های خارجی، این شهر را ترک کردند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا، خبرگزاری «الغیمه » لیبی نوشت: سفیران پاکستان و مجارستان چهارشنبه همراه با شماری از دیپلمات های دو کشور از طریق گذرگاه «راس جدیر» خاک لیبی را ترک کرده و خود را به تونس رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خبرگزاری افزود شماری از شهروندان کشورهای اروپایی و همچنین کارکنان هیات پشتیبانی سازمان ملل در لیبی نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خاک لیبی را ترک کردند.
بر اساس اعلام این خبرگزاری، کاردار فیلیپین و چند نفر از دیپلمات های هموطنش نیز روز سه شنبه به تونس رفتند.
رسانه های محلی لیبی درحالی خبر خروج دیپلمات ها از پایتخت لیبی را منتشر کرده اند که دولت وفاق ملی لیبی، طرابلس را امن می داند و هنوز بسیاری از سفارتخانه ها در این شهر به کار خود ادامه می دهند و حتی سفارت آمریکا که ساختمان آن طی روزهای گذشته هدف حمله قرار گرفت، همچنان به کار ادامه می دهد.
برخی از رسانه ها اعلام کرده اند با توجه به برقراری آتش بس و امکان از سر گیری درگیری ها در طرابلس، به نظر می رسد دیپلمات های خارجی از این فرصت استفاده کرده و خاک لیبی را ترک کرده اند.
تارنمای «ارم نیوز » به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: شماری از سفارتخانه ها از فرصت آتش بس استفاده کرده و طرابلس را ترک کردند زیرا بیم آن دارند درگیری ها در این شهر از سر گرفته شود.
این دیپلمات غربی که ارم نیوز نام او را ذکر نکرد، افزود: شماری از کارکنان هیات پشتیبانی سازمان ملل و شهروندان اروپایی خاک لیبی را ترک کرده اند و سفارتخانه های فعال در طرابلس نیز نیروهای خود را در حالت آماده باش کامل قرار داده اند .
پایتخت لیبی به ویژه بخش های جنوبی آن از روز دوشنبه هفته گذشته شاهد درگیری های سختی میان گردان موسوم به «انقلابی های طرابلس»، «گردان 301» و گردان «تانک های ابوسلیم» از یک سو و تیپ هفتم پیاده در ترهونه معروف به نیروهای «کانیات» بود و طرفین به وسیله سلاح های سبک، نیمه سنگین و سنگین و مواضع هم را هدف قرار می دادند.
منابع بیمارستانی در پایتخت لیبی سه شنبه اعلام کردند که درگیری طی هفته اخیر در طرابلس و حومه جنوبی آن 61 نفر کشته ، 159 تن زخمی و 12 مفقود بجای گذاشت.
هیات پشتیبانی سازمان ملل متحد در لیبی بعد از ظهر سه شنبه از توافق گروه های مسلح در طرابلس برای برقراری آتش بس خبر داد.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ«معمر قذافی » در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی مواجه است. اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند؛ در این کشور وجود دارد.
پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.
شبد**2041**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليبي طرابلس ديپلمات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد

یک دیپلمات ارشد ایرانی گفت: نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه‌های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی‌ها جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین را سرکوب کند.

به گزارش ایسنا، «سید رسول موسوی» مدیر کل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین و غزه در آمریکا و فرانسه و دیگر کشورهای غربی را باید جدی گرفت. فراموش نکنیم که جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد. نباید اجازه داد جریان صهیونیستی مسلط بر رسانه های بین المللی بتواند همگام با پلیس و امنیتی ها این جنبش را سرکوب کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • دیپلمات سابق آمریکایی: کابینه اسرائیل روانی است
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا