Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@12:29:53 GMT

کاهش ۵۰ درصدی بارش در پنج استان +جدول

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۲۰۷۶

کاهش ۵۰ درصدی بارش در پنج استان +جدول

بررسی میزان بارش در حوضه‌های اصلی آبریز نشان می‌دهد که تا ۱۳ شهریور ماه سال جاری ارتفاع بارش‌های جوی به ۱۶۹.۵ میلیمتر رسیده است.

خبرگزاری میزان: کاهش بی سابقه بارش‌ها در سال آبی جاری باعث شد که برخی از استان‌های جنوبی کشور به واسطه این روند نزولی، تابستان سال جاری را با تنش آبی سپری کردند.

دراین میان بررسی‌ها نشان می‌دهد که پنج استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بوشهر در سال آبی جاری کاهش بیش از از ۵۰ درصد بارش را تجربه کردند که به طبع آن ذخایر سد‌های این استان‌ها و هم چنین روان آب ذهای آن نیز با کاهش شدیدی روبه‎رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار منتشره از میزان بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز نشان می‌دهد که تا ۱۳ شهریور ماه سال جاری ارتفاع بارش‌های جوی به ۱۶۹.۵ میلیمتر رسیده است.

در این میان میزان بارندگی نسبت به دوره‌های مشابه درازمدت با ارتفاع ۲۴۶.۷ میلیمتری با کاهش ۳۱.۳ درصدی روبرو بوده است و نسبت به دوره مشابه سال گذشته با ۲۳۱.۵ میلیمتر ارتفاع، اُفت ۲۶.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌ها از اول مهر ماه سال ۹۶ تا ۶ شهریور ماه سال جاری معادل ۲۷۹.۳۴۱ میلیارد مترمکعب گزارش شده است.

بررسی میزان بارش‌ها نشان می‌دهد که از ۶ حوضه آبریز اصلی تنها دو حوزه آبریز از ابتدای شهریور ماه بارندگی داشته اند و در دیگر حوضه‌ها بارشی گزارش نشده است.

در این بین در حوضه آبریز دریای خزر از ابتدا تا ۱۳ شهریور ماه ۰.۶ میلیمتر بارش رخ داده که این رقم در سال گذشته ۰.۲ میلیمتر بوده و رشد ۰.۴ میلیمتری داشته است. همچنین در حوضه آبریز فلات مرکزی از ابتدا تا ۱۳ شهریورماه سال جاری ۰.۶ میلیمتر بارش گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: بارش سال آبی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد،در بارش های اخیر بارش‌های اخیر استان کهگیلویه وبویراحمد تا ساعت ۱۸:۳۰ چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳، دلی خمسیر ۱۷ میلیمتر،علی کرمی دمچنار ۱۶،کریک ۱۳،منصور خانی کاکان ۱۲،چیتاب ۱۱.۳،تنگ رواق ۱۱،تل گاه ۱۰،سی سخت ۹.۸،گنجه‌ای ۹،گنجگون ۷،یاسوج فرودگاه ۵، دشتروم ۵،ستنگان ۵، دشت بز ۴، مارگون ۴،سیرون شبلیز ۴، وزگ ۳.۵، سرآسیاب یوسفی ۳، لیکک ۲.۲ و تنگ سرخ ۲ میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد تا ساعت ۲۱:۳۰دیروز
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد