Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه ترویج قانون‌مداری را وظایف مهم روحانیت است گفت: ترویج قانون‌مداری وظیفه مهم روحانیت است.

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در همایش تبلیغ محرم که ظهر امروز در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: طلاب و روحانیت در قبال تربیت دینی و معنوی مردم وظایف سنگینی به عهده‌دارند و باید نسبت به اولویت‌بندی‌های موضوعات خود در امر تبلیغ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سکولاریسم، مورد تأیید فرهنگ اسلامی نیست افزود: در جامعه اسلامی دین باید در تمام ابعاد زندگی اجتماعی سیاسی و فردی انسان‌ها تأثیرگذار باشد و به همین دلیل یک روحانی که مبلغ دین بوده نمی‌تواند در فعالیت‌های خود تنها به ابعاد فردی یا اجتماعی و یا سیاسی توجه کند و باید همه این ابعاد را موردنظر داشته باشد.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ابراز کرد: هماهنگونه که پیامبر اکرم (ص) هم بشارت‌دهنده و هم انذار دهنده بودند روحانیت نیز باید هم از وعده‌های رحمانی خداوند متعال و هم از عقوبات الهی سخن بگویند، اگر تنها بخشی از روایات به مردم بیان شود تصور ناقصی از اسلام در جامعه ایجادشده و تحریف دین را به دنبال خواهد داشت.

صادقی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات ما عدم توجه کافی به قانون است تصریح کرد: قانون مسیر حرکت اجتماعی ما را تبیین کرده است و باید برای ترویج فرهنگ قانون‌گرایی میان جوانان و نسل‌های آینده بکوشیم، اگر قانون‌گریزی در جامعه ترویج پیدا کرد نظم موجود در جامعه مختل شده و هرج‌ومرج ایجاد می‌شود.

وی به تبیین انواع قانون‌گریزی موجود در جامعه پرداخت و تشریح کرد: مسائلی مانند قانون‌گریزی با اکراه، قانون‌گریزی با پرستیژ، قانون‌گریزی با توجیه، قانون‌گریزی وقیحانه و قانون ستیزی نرم و سخت از آسیب‌های مهمی است که امروز جامعه ما را تهدید می‌کند.

صادقی با تأکید بر اینکه باید ضمانت درونی قانون‌مداری در دل‌های افراد جامعه ایجاد شود بیان کرد: ضمانت بیرونی و نظارت عوامل قانون تنها تا حدی می‌تواند تأثیر داشته باشد و افراد قانون‌گریز می‌توانند راه فرار از قانون و دور زدن آن را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل قانون‌گریزی در جامعه اشتباه بودن و سخت گیری نابجای برخی قوانین در کشور است گفت: به‌عنوان‌مثال برای فعالیت در عرصه تولید باید حدود ۳۰۰ امضا گرفته شود، درحالی‌که باید قوانین مرتبط با عرصه تولید تسهیل شود تا سرمایه‌گذاران به‌جای هزینه کردن در تولید به دلالی روی نیاورند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه ابراز کرد: قوه قضائیه در حد توان خود به پرونده‌های قضائی رسیدگی می‌کند، اما مشکل تعداد بالای پرونده‌ها در قوه قضائیه باید با گسترش قانون‌مداری و ترویج روحیه گذشت در میان مردم حل شود.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: دو کتاب با عنوان‌های «قانون‌گرایی» و «صلح و سازش» توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه برای مبلغان حوزوی در ایام تبلیغی محرم تدارک دیده است تا ره‌توشه‌ای برای مبلغان حوزوی در ترویج فرهنگ قانون‌مداری باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: معاون فرهنگی قوه قضائیه هادی صادقی قانون مداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری با اشاره به اهمیت مقوله عفاف و حجاب، ترویج این فرهنگ در جامعه را ضروری دانست و گفت: حضور بانوان مؤمنه با حجاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به خصوص در نقش یک بانوی با حجاب برتر کارمند، یکی از روش‌های مؤثر ترویج این فرهنگ در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: حجاب و عفاف از موضوعات مهمی است که همواره در فرهنگ اسلام مورد توجه بوده و در جهت رسیدن انسان‌ها به کمال مطلوب مؤثر است لذا باید با اتکا به اصل این موضوع و فرهنگ سازی در این زمینه از تزلزل فرهنگی و بحران از خود بیگانگی جلوگیری کنیم.

وی مطرح کرد: کارکنان با حجاب برتر در مجموعه ادارات کشور و استان کم نیستند، از این رو پیشنهاد می‌شود در سطح ملی با ارائه طرح‌های تشویقی همچون انعقاد تفاهم نامه میان فعالان فرهنگی و کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت صمت و تهیه لیست بانوان چادری توسط هر اداره و ارائه آن به این وزارتخانه، نسبت به تخفیف یا اعطای بن در خصوص تهیه چادر اقدام شود.

جابری انصاری با تاکید بر ضرورت تجلیل از بانوان چادری شاغل در ادارات هر استان، از بانوان شاغل خواست که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات، با حجاب برتر خود بیشتر به تبلیغ این مهم بپردازند تا بیش از پیش شاهد حضور بانوان محجبه و چادری در اماکن مختلف هر استان باشیم.

کد خبر 6064385

دیگر خبرها

  • فعالان قرآنی عمل به قرآن را ترویج کنند
  • روحانیت خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • این افراد از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • جزئیات مهم و فوری از سربازی ۱۴۰۳/ کسر خدمت سربازی به ۱۴ ماه برای چه کسانی است؟
  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • تشریح مشوق‌های قانونی سربازان وظیفه از زبان معاون فراجا | جزئیات کسر خدمت و معافیت ها
  • بانوان چادری شاغل در ادارات تجلیل شوند
  • روحانیت باید خود را متناسب با زمان به‌روز کند
  • وظیفه مدیران، ارائه خدمات بهینه به جامعه
  • وظیفه مدیران،ارائه خدمات بهینه به جامعه