Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری، بینایی سنجی و در مجموع رشته‌های کلینیکی از جمله رشته‌های موردعلاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران است و معمولا آنان به رشته‌های غیرکلینیکی زیاد علاقه ندارند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، پرستاری، بینایی سنجی و در مجموع رشته‌های کلینیکی از جمله رشته‌های موردعلاقه دانشجویان خارجی برای تحصیل در ایران است و معمولا آنان به رشته‌های غیرکلینیکی زیاد علاقه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا دارابی در خصوص ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی در جذب دانشجویان خارجی گفت: در تمام رشته‌هایی که مجوز داریم می‌توانیم ۳۰ درصد دانشجوی خارجی بگیریم، اما مصوبه ما ۲۰ درصد است؛ بنابراین اگر ۱۰۰ دانشجوی پزشکی بگیریم ۲۰ نفر می‌توانند خارجی باشند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجوی بین‌المللی داریم.

وی در خصوص تاثیر شرایط ایجاد شده پس از خروج آمریکا از برجام در روابط دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه‌های خارج از کشور اظهار کرد: عمده دانشجویان ما از کشور‌های عراق، لبنان، سوریه، تاجیکستان و... هستند و ارتباطات ما با این کشور‌ها همچنان قوی است و مشکلی نداریم.

موظفیم به اندازه یکسال دارو دپو کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین وزیر بهداشت گفته است مشکلی از نظر دارو نخواهیم داشت و دارو را بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومان از طریق واسطه‌ها تأمین خواهیم کرد و ما موظف هستیم به مدت یک سال ملزومات پزشکی و دارو را دپو کنیم تا مردم مشکلی نداشته باشند.

دارابی ادامه داد: البته این موضوع در خوراک، پوشاک، ماشین و... تاثیر گذاشته است و در جامعه پزشکی هم بی تاثیر نیست، اما آنقدر که در جامعه تأثیر گذاشته روی دانشگاه‌ها و حوزه سلامت اثر نداشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجو عنصری پرسشگر پر جنب و جوش و دنبال پاسخ است. به همین دلیل دانشگاه‌ها همیشه منشا تحرکات بوده‌اند؛ در دوران انقلاب عمده حرکت‌های مردمی از دانشگاه شروع شده است درست است که در قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ حرکت مردمی آغاز و سپس مراسم‌های چهلم برگزار شد، اما استمراراین جریان در دانشگاه‌ها بود. در حال حاضر هم حرکت‌های انقلابی در دانشجویان دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مهندس بازرگان که می‌گفتند " پر جنب‌وجوش‌ترین دانشجو‌ها دانشجویان پزشکی هستند، اما بعد از فارغ التحصیلی آن‌ها، پست‌های اجرایی و سیاسی در اختیار دانشجویان سیاسی قرار می‌گیرد". دلیل این موضوع این است که دانشجویان پزشکی بعد از فارغ التحصیلی جذب بازار کار و مطب می‌شوند و کمتر به فکر کار سیاسی و اجرایی هستند. اکثر وزرا، فرمانداران و... مهندس هستند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشجویان خارجی رشته های پزشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد