Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کشت برنج به روش خشکه کاری به جهت مصرف آب کمتر مدتی است مورد توجه کشاورزان قرار گرفته به طوریکه مقدار مصرف آب از ۱۵ تا ۱۸ هزار مترمکعب در شیوه سنتی را به پنج تا هشت هزار مترمکعب کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری، کشت برنج و کاهش مصرف آب از جمله مواردی است که در وضعیت کم آبی فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است و همواره محققین به دنبال راهی هستند تا با مصرف آب کمتر بهره وری بیشتری در این زمینه کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از روش‌هایی که در مدت اخیر مورد توجه قرار گرفته است کشت برنج به روش خشکه کاری است که با این روش آب کمتری مصرف می‌شود و در اوضاع کم آبی فعلی می‌تواند به برنج کاران کمک کند.

در این میان یکی از روش‌هایی که مورد توجه قرار دارد، خشکه کاری برنج است که گفته می‌شود میزان آب کمتری را مصرف می‌کند و سازگار با کم‌آبی است.

 محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت خشکه کاری می‌تواند جایگزین خوبی برای محصولات با مصرف بالای آب در کشور شود گفت: کاهش مصرف آب، کاهش هزینه‌های کشاورزی،نهاده ها، کاهش سوخت، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، محصول سالم‌تر از جمله ویژگی‌های این نوع روش کشت است.

در همین زمینه مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان معتقد است که در این روش کشت میزان مصرف آب کاهش محسوسی پیدا می‌کند به طوریکه مقدار مصرف آب از ۱۵ تا ۱۸ هزار مترمکعب در شیوه سنتی، به پنج تا هشت هزار مترمکعب کاهش پیدا می‌کند و هزینه‌ها نیز حدود ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت کاهش می‌یابد.

 همچنین احمد اشراقی عضو هیات مدیره انجمن برنج در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان با بیان اینکه خشکه کاری برنج در بخشی از استان گلستان کشت می شود خاطرنشان کرد: این طرح تا حدودی موفق بوده است، اما هنوز در استان های گیلان و مازندران اجرایی نشده است.

لازم به ذکر است که در روش خشکه کاری از چهار شیوه خشک- غرقابی، بارانی، نواری (تیپ) و قطره‌ای استفاده می‌شود و بین ۴۰ تا ۶۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خشکه کاری برنج استان های شمالی مازندران گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود

 ایلان ماسک اعلام کرد که شبکه اجتماعی «ایکس» متعلق به وی قصد دارد به منظور جلوگیری از «هجوم بی‌امان بات‌ها»، از کاربران جدید یک دلار پول برای پست کردن و لایک زدن و کامنت گذاشتن هزینه بگیرد.

ایکس در ماه اکتبر در جریان طرحی آزمایشی برای مقابله با بات‌ها، از کاربران جدید در نیوزیلند و فیلیپین یک دلار هزینه سالانه گرفت. کاربران جدید در آن دو کشور تنها پس از پرداخت پول توانستند در ایکس پست بگذارند.

در آن زمان ماسک ادعا کرد که دریافت هزینه سالانه یک دلاری باعث می‌شود عملیات نفوذ در ایکس «هزار برابر» دشوارتر شود. همچنین، سامانه کمک ایکس در پستی گفت که «این آزمایش برای تقویت تلاش‌های قابل توجه ما به منظور کاهش هرزنامه، نفوذ در پلتفورم ما، و مقابله با فعالیت بات‌ها طراحی شده است.»

ایکس در اوایل این ماه به کاربران هشدار داد که به طور گسترده‌ای حساب‌های جعلی که تبلیغات می‌کنند را پاک خواهد کرد. پشتیبانی ایکس در این باره گفت که در اثر این کار، تعداد فالوئر‌های حساب‌های ایکس تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. شبکه اجتماعی تاکید کرد که «ما برای اطمینان از اینکه ایکس ایمن و عاری از بات‌ها است، یک شبکه گسترده را طرح‌ریزی کرده‌ایم.»

با این حال، ظاهرا اقدامات ایکس برای پاکسازی بات‌ها آنچنان که ماسک امیدوار بود موفق نبوده است. ماسک اخیرا اذعان کرد که ایکس هنوز با مشکل «مزرعه‌های ترولی تولیدشده توسط هوش مصنوعی» دست و پنجه نرم می‌کند، که به گفته وی به آسانی قادر به عبور از تست «آیا شما ربات هستید» هستند.

کارشناسان درباره اثر‌بخشی اقدامات ایکس برای مقابله با بات‌ها اظهار تردید کرده‌اند. آنها می‌گویند حل مشکل بات‌ها تقریباً غیرممکن است، چرا که تاکتیک‌های اسپمر‌ها همیشه در حال تحول است، و بات‌ها برای جلوگیری از شناسایی خود به استفاده از هوش مصنوعی مولد روی آورده‌اند.

منبع: سیتنا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • 5 تا از بهترین ایالت‌های آمریکا
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود