Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، با نزدیک شدن به موعد اجرای برگزیت و جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، چالش میان مقامات بریتانیایی و اتحادیه اروپا بر سر توافقات پیش از خروج، بالا گرفته است.

«مهدی ذاکریان»، استاد دانشگاه و کارشناس روابط بین‌الملل، درباره چرایی نیاز اتحادیه اروپا به توافق با بریتانیا بر سر خروجش از اتحادیه به خبرنگار برنا گفت: «ورود به اتحادیه اروپا شرایطی دارد و معمولا برای متقاضیان دشوار است اما خروج ظاهراً دشوار نیست؛ ولی از آنجایی که بریتانیا از 1973 عضو جامعه اروپا و پس از آن اتحادیه اروپا بوده و یکی از سه کشور اصلی این اتحادیه، در کنار آلمان و فرانسه به شمار می‌رفت، از این رو درهم تنیدگی برخی قوانین و ساختارهای این کشور با اتحادیه اروپا، خروج آن را تا حدودی مشکل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع در بریتانیا همه موافقت‌نامه‌ها و قوانین داخلی این کشور بر اساس کیفیت توافق با اتحادیه اروپا به هنگام پیوستن به آن، با قوانین و روندهای این اتحادیه تطبیق پیدا کرده و تغییر آن برای کشوری مانند بریتانیا مشکل است.»

ذاکریان ادامه داد: «بریتانیا بسیار علاقه‌مند است از مزایای اتحادیه اروپا همچنان سود ببرد اما با خروج خود به تعهدات سختی مانند پیروی از قوانین مهاجرتی اتحادیه، پیروی از سیاست خارجی واحد و موارد اینچنینی پایبند نباشد. این چیزی است که اتحادیه اروپا زیر بار آن نمی‌‎رود. در بریتانیا گروه‌های راست و آنهایی که نگاه آتلانتیکی دارند، می‌خواهند بدون هرگونه توافقی با اتحادیه اروپا از آن جدا شوند. در صورتی که چنین چیزی ممکن نیست؛ چرا که در این صورت مشکلات بسیار پیچیده‌ای به وجود می‌آید.»

این کارشناس روابط بین‌الملل درباره خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق مشخص گفت: «چنانچه بدون هیچ توافقی موعد اجرای برگزیت سر برسد، خود به خود قوانین و قواعد ملی بریتانیا بر شئون این کشور سایه می‌افکند و در این صورت ضرر و زیان بزرگی هم متوجه اروپا و هم متوجه خود بریتانیا می‌شود. به خصوص در عرصه اقتصادی و تعیین تکلیف فعالیت شرکت‌های بریتانیایی که در سراسر اروپا فعالند. از این رو من فکر می‌کنم این درگیری‌های لفظی بر سر خروج بدون توافق از اتحادیه که بین مسئولان بریتانیا و مقامات سایر کشورهای عضو اتحادیه رخ می‌دهد، برای امتیازگیری طرفین از یکدیگر است. من فکر می‌کنم دو طرف در نهایت تا پیش از اجرای برگزیت به توافق کامل و جامعی بر سر تمام موضوعات خواهند رسید.»

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا بریتانیا برگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال

به گزارش خبرآنلاین، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901523

دیگر خبرها

  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا یقه آیپد را گرفت!