Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، پیش‌بینی کرد که اسرائیل "تا ابد" بلندی‌های جولان را در اختیار داشته باشد. این اظهارات در واقع تاییدی بر ادعای مالکیت منطقه‌ای است که رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ از سوریه غصب کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت‌های خارجی شامل آمریکا، ادعای رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ هم تاکید کرده است که سیاست واشنگتن تغییر ناپذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مدعی است: اسرائیل آنجاست که بماند و ممکن است ایالات متحده ادعای ارضی اسرائیل بر بلندی‌های جولان را در آینده به رسمیت بشناسد.

او در گفتگو با روزنامه چپ‌گرای اسرائیل هیوم گفت: شخصا نمی‌توانم شرایطی را تصور کنم که در آن بلندی‌های جولان به سوریه بازگردانده شود. صادقانه می‌گویم که نمی‌توانم این شرایط را متصور شوم که بلندی‌های جولان برای همیشه برای اسرائیل نباشد. هیچکس به اندازه بشار اسد بی‌لیاقت‌تر از این نیست که جایزه‌ای مثل بلندی‌های جولان را دریافت کند.

از زمان آغاز به کار ریاست جمهوری ترامپ، اسرائیل برای تایید رسمی آمریکا بر کنترل بلندی‌های جولان لابی کرده است. ترامپ قدس را به عنوان پایتخت این رژیم اشغالگر به رسمیت شناخته و به چندین دهه سیاست آمریکا پشت کرده است، اما جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا ماه گذشته مدعی شد تصمیم مشابهی درباره بلندی‌های جولان در دستور کار نیست.

منبع: فردا

کلیدواژه: سفیر آمریکا رژیم صهیونیستی بلندی های جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان


به گزارش تابناک، در پی تجاوزی که امروز ارتش رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه انجام داد یک منبع آگاه از نقشه‌های رژیم اشغالگر در گفتگو با سی‌ان‌ان ادعا کرد که عملیات اسرائیل در رفح محدود بوده و در چهارچوب  فشارها بر حماس انجام می‌شود.

سی ان ان امروز به نقل از این منبع اعلام کرد که اسرائیل پیش از تماس تلفنی روز دوشنبه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل برنامه خود برای تخلیه منطقه شرق رفح و اجرای عملیات در رفح را به اطلاع آمریکا رسانده بود.

منبع مذکور عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در رفح را بسیار محدود توصیف کرده و گفت که این تهاجم بزرگ به رفح نبود.

به گزارش تسنیم، درحالی که تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه وارد دویست‌ و چهاردهمین روز خود شده است، رژیم صهیونیستی از زمین و هوا، رفح جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره را در خود جای داده هدف حملات سنگین خود قرار داد.

تصاویری که شبکه های تلویزیونی مصر بامداد امروز سه شنبه منتشر کردند، از شدت حملات رژیم صهیونیستی به رفح حکایت داشت.

منابع امنیتی فلسطینی هم گزارش دادند که سه دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی به 200 متری گذرگاه مرزی رفح نزدیک شدند و چندین گلوله به سمت ساختمانهای گذرگاه هم مرز مصر شلیک کردند.

دیگر خبرها

  • اهداف حمله اسرائیل به رفح به روایت سی ان ان
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟