Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تبريز - ايرنا - وزير صنعت، معدن و تجارت، عملکرد ايران خودروي تبريز را بسيار خوب و مثبت ارزيابي کرد و گفت: اين شرکت از جمله مراکز خودروساز مطرح در سطح کشور و استان آذربايجان شرقي است که ظرفيت هاي بسيار خوبي براي توليد خودروهاي روز داخلي دارد.

به گزارش ايرنا، محمد شريعتمداري پنجشنبه شب در بازديد از ايران خودروي تبريز افزود: صنايع بزرگي همچون اين مجموعه که زمينه توليد، اشتغال و کارآفريني را فراهم کرده و باعث رونق اقتصادي مي شوند بايد مورد حمايت مسئولان قرار گيرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه زيرساخت هاي لازم جهت ايجاد سالن رنگ و بدنه در شرکت ايرن خودروي تبريز وجود دارد، ابراز اميدواري کرد با راه اندازي خط رنگ و بدنه شاهد شکوفايي صنعت خودرو شمال غرب کشور باشيم.
وي با بيان اينکه همه خودروهايي که در پارکينگ اين شرکت وجود دارد به فروش رسيده است، اظهار داشت: خودروهاي پيش فروش شده بايد در اسرع وقت رفع نقص شده و با نرخ مصوب به مالکين تحويل داده شود.
وزير صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: اميدواريم با تسريع در روند قضايي و تامين قطعات مورد نياز به زودي روزانه 500 خودرو در ايران خودروي تبريز تحويل مشتريان عزيز شود.
شريعتمداري تشريح کرد: با توجه به روند کاهش قيمت خودرو در بازار ، با عرضه اين خودروها ، شاهد تثبيت قيمت ها در بازار خواهيم بود.
وي مطرح کردن بحث ظن به احتکار خودرو در اين شرکت را غير کارشناسي و غيرحرفه اي عنوان کرد و با رد اين موضوع ، گفت: در بحث خودروهاي پرتيراژ هيچ مشکل خاصي وجود ندارد و وقفه در تحويل خودرو ها بيشتر به دليل عدم تامين قطعات ريز مربوط به موارد ايمني و الکترونيکي خودرو ها بود که عمدتا وارداتي هستند.
وزير صنعت ، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به زودي اين قطعات تامين و تحويل و عرضه خودرو ها آغاز خواهد شد.
وي در پايان با اشاره به توليد افزون بر يک ميليون و 500 هزار خودرو در خودروسازي ها که به گفته وي بخش اعظم آن در ايران خودرو توليد مي شود، گفت : وجود تعداد معدودي خودرو در انبار خودروسازها به منزله احتکار نيست و نبايد صنايع را که زمينه ساز توليد و اشتغال و کارآفريني هستند، مورد بي مهري قرار داد.
518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور ایرانی برای خودروی ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، تولید موتور خورجینی ۴ لیتری با این حجم بالا که مناسب خودروهای شاسی‌بلند و آفرودی است می‌تواند شرکت‌های خودروسازی داخلی را برای تولید این مدل‌ها بی‌نیاز کند.

محصولی کاملا دانش‌بنیان

تیم سازنده این موتور، متشکل از حدود ۴۰متخصص و عضو هیأت‌علمی دانشگاه‌های برتر ایران و جهان هستند که حضور این افراد نشانه اهمیت بالای تولید چنین قوای محرکه‌ای است. این تیم بیش از ۳سال پیش با طرح‌ریزی یک برنامه عمیق در مسیر اکتساب فناوری‌های یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین موتورهای ۶سیلندر گام گذاشتند و در نتیجه موفق شدند این محصول باکیفیت در سطح استاندارد جهانی را منطبق با روزآمدترین طراحی، تولید و مورد آزمایش قرار دهند.

توان تولید انبوه

روح‌الله دهقانی، معاون علمی رئیس‌جمهوری در رونمایی از این دستاورد مهم دانش‌بنیان گفت: «قوای محرکه در حجم بالا با سوخت بنزین، یکی از انواع قوای محرکه است که در بسیاری از خودروها، متناسب با نیاز صنایع راهبردی کشور کاربرد دارد. این یک نیاز کاملا راهبردی است که کشور اهمیت آن را دریافته و شرکت‌های مختلف در مسیر بومی‌سازی و تولید آن گام برداشته‌اند». او افزود: «امروز توانمندی تولید موتور ۶سیلندر بنزینی خورجینی با حجم ۴هزار سی‌سی دارای کاربری‌های متنوع صنعتی، تفریحی و نظامی است، در این مجموعه دانش‌بنیان به اثبات رسید و امیدوارم این جریان قوی که در این شرکت و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان به راه‌ افتاده، با قوت ادامه پیدا کند و به‌زودی تولید انبوه و استفاده از این تولیدات را در کاربری‌های خاص خود نظاره‌گر باشیم.»

توانمندسازی خودروسازی بومی

بومی‌سازی محصولاتی مانند موتور ۶سیلندر خورجینی ۴لیتری، ازجمله فناوری‌های راهبردی‌ و کلیدی‌ است که می‌تواند منجر به ساخت دیگر محصولات بومی شود. صنعت خودروسازی کشور نیز با تکیه بر توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند با ارتقای سطح تولیدات خود، زمینه‌ساز تولید و توسعه محصولات ارزشمند دیگری شود. دهقانی با تأکید بر این موضوع گفت: «معاونت علمی به‌عنوان پشتوانه اصلی این شرکت، سرمایه‌گذاری در تحقیق و توسعه را برعهده گرفته است.»

بیشتر بخوانید:

خودروهای برقی این شرکت گوشی ساز با قیمت قبل به‌روزرسانی شد توجه به نیاز کشور

کلید پروژه ساخت موتور ۶سیلندری با توجه به نیاز کشور از سوی پژوهشکده فناوری‌های راهبردی شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف زده شد. طبق تخمین این شرکت دانش بنیان، نیاز بخش دفاعی کشور به این قوای محرکه حدود ۱۰هزار خودرو تخمین زده شده است و با درنظر گرفتن نیاز سایر حوزه‌ها این ظرفیت به ۳۰هزار عدد نیز می‌رسد. برای پیشبرد این پروژه از حدود ۱۳۰موتور بنزینی الگوبرداری شد و دستاورد ۱۳سازنده نامی موتور در سطح جهانی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و درنهایت موتور مبنای ۴هزار سی‌سی ۶سیلندر، انتخاب و پس از چند سال تلاش، نخستین نمونه از این موتور ساخته شد.

کد خبر 847304 برچسب‌ها روح‌الله دهقانی فیروزآبادی تکنولوژی (فناوری) دانش بنیان خودرو - ایرانی

دیگر خبرها

  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • تصاویری جدید از زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد
  • نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴ آغاز شد+ عکس
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • تأکید معاون وزیر نفت بر وصول بدهی‌ ابربدهکاران صنعت گاز
  • اسحاق جهانگیری: گفتم حاضر نیستم زن و بچه‌ام را سوار پیکان کنم
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد