Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@22:11:39 GMT

«عناب» نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۲۶۹۲

«عناب» نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای فرآوری محصولات استراتژیک در استان باید سرمایه گذاری کرد، گفت: عناب را باید مهمان سفره مردم جهان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی عصر دیروز (15 شهریور) در نخستین جشن استانی شکرگزاری برداشت عناب اظهار کرد: عناب یکی از محصولات ناب و استراتژیک است که جنبه های درمانی بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه یکی از بهترین محصولات عناب استان در منطقه سیوجان تولید می شود، افزود: وجود برخی مواد درمانی در عناب بسیار حائز اهمیت است و در طب سنتی و جدید استفاده می شود.


نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای فرآوری محصولات استراتژیک در استان باید بسیار سرمایه گذاری کرد، ادامه داد: باید عناب را در سفره بسیاری از مردم جهان قرار دهیم.


حجت الاسلام عبادی بیان کرد: شهرستان خوسف بعد از مرکز استان شرایط منحصر به فردی دارد و کارشناسان پیش بینی می کنند در آینده نزدیک خوسف سومین شهرستان استان خراسان جنوبی باشد.


به گفته وی شهرستان خوسف ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد که در استان منحصر به فرد است و تاکنون از این ظرفیت استفاده شده و سرمایه گذاران خارجی متعددی به شهرستان خوسف آمدند.

 

محمد شفیعی فرماندار خوسف هم اظهار کرد: برگزاری جشنواره شکرگذاری محصولات، بها دادن به جامعه پرتلاش کشاورزان و دامدارانی است که محصولات را تولید می کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری اولین جشن استانی شکرگزاری برداشت عناب در روستای سیوجان برگزار می شود، گفت: امیدواریم این مهم آغازی برای رشد و پیشرفت شهرستان خوسف در برداشت و عرضه این محصول باشد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه در این شهرستان 194 روستا و آبادی داریم، افزود: این شهرستان رتبه 10 در بین 11 شهرستان خراسان جنوبی به لحاظ اعتبارات را دارد اما سرشار از ظرفیت های مختلف در بخش کشاورزی شامل عناب، پسته، گل نرگس و زعفران است.

 

شفیعی از وجود 14 هزار نفر شتر در شهرستان خوسف خبر داد و عنوان کرد: امروز مشکلاتی داریم اما دولت تلاشی که در این سال ها کرده قابل مقایسه با گذشته نیست به عنوان مثال شهرستان خوسف امروز میزبان 12 سرمایه گذار خارجی با 5 کارخانه است.

 

وی با تاکید بر اینکه احداث بزرگتربن کشتارگاه شرق در شهرستان خوسف در حال احداث است، ادامه داد: در حال حاضر گاز رسانی به بخش ماژان کلنگ زنی شده است.

 

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه 4 معدن طلا و یک معدن سرب در این شهرستان وجود دارد، گفت: در بحث احیای قنوات مجموع 300 میلیون اعتبار داشتیم اما با کمک مردم 50 قنات در خوسف لایه روبی شد.

 

شفیعی بیان کرد:  اکنون بستر و زیرساخت توسعه در شهرستان خوسف فراهم شده تا به خودکفایی در این شهرستان برسیم.

 

به گفته وی در حال حاضر سطح زیر کشت عناب در شهرستان خوسف یک هزار و 500 هکتار است که باید سطح زیر کشت را توسعه دهیم.

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان کانون های مساجد افزایش قیمت پیرغلامان حسینی سیدعباس صالحی دولت هرمزگان شیراز فرآوری عناب نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف

بر اساس اعلام فرمانداری بیرجند، اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

۱- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار، کد نامزد ۱۱،

۲- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد ۲۲

تبلیغات انتخابات دور دوم، از فردا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • اعلام اسامی نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • نجات یک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط