Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@00:07:41 GMT

سردشت میزبان مسابقات شنای آزاد آذربایجان غربی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۲۸۸۶

سردشت میزبان مسابقات شنای آزاد آذربایجان غربی شد

کمال بیدخ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقات استانی شنای آزاد در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان در مسافت های بلند بین سه تا پنج کیلومتر در این سد برگزار می شود.
وی اضافه کرد: وزن کشی وزرشکاران روز پنجشنبه انجام شد و مسابقات ساعت 10 صبح امروز جمعه از جنب روستای قلتە یا کارخانە ساندیس برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایرنا سد سردشت کە بە علت نزدیکی بە روستای کولسە بە آن سد کولسە هم گفتە می شود، بیش از ۳۰ کیلومتر طول دارد؛ این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با حجم مخزن 387 میلیون مترمکعب و 112 متر ارتفاع بوده و سه واحد 50 مگاواتی نیروگاه برق آبی نیز برای این سد در نظر گرفته شده است که سالانه به طور متوسط 421 گیگاوات انرژی تولید می کند.
طرح سد و نیروگاه سردشت به منظور تامین آب شرب 2 شهر سردشت و ربط و همچنین بهره برداری بهینه از ظرفیت برق آبی روان آب های منطقه بر روی رودخانه زاب احداث شده است.
زاب نیز یکی از رودخانه های دایمی آذربایجان غربی است که از دامنه های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا می کند و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می ریزد.
شهرستان مرزی سردشت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده است.
7562/3020/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آذربایجان غربی انرژی برق نیروگاه برق وزن رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید

به گزارش خبرنگار مهر؛ رقابت‌های شنای قهرمانی نابینایان و کم بینایان کشور طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت ماه با حضور ۱۷ تیم در استخر مجموعه آزادی تهران برگزار شد.

عبدالباسط فلاحی شناگر شایسته کردستانی موفق شد ضمن کسب مدال طلا در ماده‌ی ۵۰ متر قورباغه، رکورد جدیدی را در این ماده که پیش‌تر نیز در اختیار خودش بود، با زمان ۴۳.۱۳ ثبت کند.

گفتنی است؛ این شناگر توانمند کردستانی، موفق شد در ماده ۵۰ متر پروانه مدال نقره و در مواد ۵۰ متر و ۱۰۰ متر شنای آزاد نیز دو مدال برنز را بدست آورد.

کد خبر 6096148

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • انحراف از جاده یک دستگاه خودرو پراید در محور مهاباد-سردشت
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • درخشش تیراندازان آذربایجان‌غربی در مسابقات آزاد کشور
  • شناگر کردستانی در مسابقات شنای نابینایان و کم بینایان کشور درخشید
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • بارش باران بهاری در شهرستان پلدشت
  • استادان، دانشجویان را برای تبدیل دانایی به توانایی ترغیب کنند
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد
  • قهرمانی میاندوآب درمسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی