Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کریمی تهیه کننده سینما، درباره پررنگ‌تر شدن فضای تولید آثار در شبکه نمایش خانگی طی چند سال اخیر و عواقب این جریان، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در کل به نظرم ایجاد چنین شرایط رسانه‌ای و رقابتی بین سینما و شبکه نمایش خانگی  می‌تواند مثبت باشد، اما شرط و شروطی هم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه ما در تصمیم گیری ها همه جانبه به ماجرا نگاه نمی‌کنیم. همیشه کاری را انجام می‌دهیم، غافل از اینکه به بخش‌های دیگر آسیب جدی و گسترده وارد می‌کند.

تهیه کننده " چ" اضافه کرد: من نمی‌گویم رسانه خانگی پیرو سینما باشد، چون این اشتباه است. من می‌گویم اگر به درستی قوی باشد، می‌تواند رقیب خوبی برای رسانه های تصویری و سینما شود و رشد کیفی آثار آن‌ها را بالا ببرد.

این تهیه کننده بیان کرد: متاسفانه می‌بینیم فیلمی با داشتن مشکلات فراوان به راحتی اکران می‌شود. تا زمانی که در تناقضات اجرایی و قانونی ببریم، رفتار‌ها و عملکردمان شتر گاو پلنگی خواهد شد و خسارت هایش بیشتر از آن است که فلان بازیگر دستمزد بالا می‌گیرد.

وی اظهار داشت: ما فقط به این توجه می‌کنیم که فردی پول آورده و مبلغی سود به جیب زده؛ اما نمی‌گوییم همین شخص سود به جیب یک سری افراد دیگر نیز رسانده است. یا در جایی دیگر فیلمی که می‌فروشد را سیبل قرار می‌دهیم و به بدترین شکل می‌کوبیم. پس من به این‌ها خرده نمی‌گیرم و روی سخنم با اشخاصی است که میلیاردی در پروژه‌ها خرج می کنند و با فروش میلیونی و با ضرر فراوان کار‌ها را به پایان می‌رسانند. اگر توانستیم این‌ها را درست کنیم، جلوی دیگر اتفاقات را هم می‌گیریم.

تهیه کننده " رنگ خدا" عنوان کرد: در چنین جریان و موقعیتی که از پایه و اساس مشکل دارد، حتی من نیز باید پاسخگو باشم؛ اما تاکید می‌کنم که می‌توان آن را اصلاح کرد و نشدنی نیست.

کریمی اذعان داشت: متاسفانه برخی از افراد که دم از قانون می‌زنند، خروجی تصمیماتشان اتفاقات منفی و بد این روزهاست. این شرایط یک شبه بوجود نیامده است. به سالها قبل بر می گردد که بدون پایه و اساس و با برنامه ریزی غیرصحیح، کار‌ها و تصمیماتی گرفته شد و مسئولیت‌ها را به افرادی واگذار کردند که فقط به سود ختم شد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی سرمایه و پول حاکم است، دنبال الفاظی مانند افق آینده، تعهد، ارزش و ... نباشیم، چون فقط شعار است. متاسفانه امروز ارزشی‌ترین حوزه‌ها به سمت سودآوری رفته اند، پس دیگر چه انتظاری از بقیه است؟!

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فیلم سینمایی سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت سرنشینان خودرو سوختبر

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ علی اکبر مرادی در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد شهرستان بندر خمیر حین گشتزنی در یکی از محور‌های مواصلاتی شهرستان، به یکدستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو واژگون گردید و دچار حریق شده و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم که جهت سیر مراحل درمانی، به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی سهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • استخر‌هایی که جان می‌گیرند
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • فوت سرنشینان خودرو سوختبر