Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@06:51:20 GMT

کشت گلخانه اي در 37هکتار از اراضی خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۳۱۱۹

‍‍‍‍‍‍

فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گلخانه ای آبیاری نوین خراسان شمالی خبرگزاری صدا و سیما بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۷۶۰ پرونده قاچاق کالا در استان

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، سرهنگ تویی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی درباره کشف و تشکیل پرونده های قاچاق در استان اظهار کرد: تعداد تخلف قاچاق کالای کشف شده در استان طی ۱۱ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷ درصد افزایش و به لحاظ ارزش مالی نیز تا ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

وی به تخلف قاچاق سوخت اشاره و عنوان کرد: در استان طی ۱۱ ماهه امسال ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد که عمده این سوخت گازوئیل بود.

سرهنگ تویی خاطرنشان کرد: در استان در سال گذشته ۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی به شبکه سراسری انتقال سوخت کشور متصل نیست همچنین گذرگاه مرزی باز و فعال نیز ندارد، میزان سوختی که از استان قاچاق می شود در مقایسه با سایر استان بسیار کم است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: سوخت هایی که از استان قاچاق می شوند از محل سهمیه کارت های سوخت هستند.

کشف ۷۸ تن قاچاق چوب های تاغ در خراسان شمالی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در ادامه به کشف قاچاق چوب درختان تاغ در استان نیز اشاره و در این باره اظهار کرد: درخت تاغ، گونه ای از درختان بیابانی است که در اقلیم خشک روییده می شود و مقاوم به شرایط سخت آب و هوایی مناطق بیابانی است.

سرهنگ تویی با بیان اینکه بافت درخت تاغ که مقاوم به خشکی است، بسیار منسجم است، عنوان کرد: سطوح قابل توجهی از عرصه های منابع طبیعی استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تحت پوشش درختان تاغ است که مانع فرسایش خاک می‌شوند.

وی همچنین با اعلام اینکه بر اساس قانون قطع و برداشت این گونه درخت بیابانی ممنوع است، تصریح کرد: با این وجود، عده ای از سودجویان و دلالان به قطع و برداشت این درختان برای تولید زغال در واحدهای تولید زغال و صادرات زغال تاغ به کشورهای همجوار ایران با هدف سودزایی بیشتر اقدام می کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: عده‌ای دلال با جلب نظر شماری از اهالی بومی در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی نسبت به قطع، برداشت و انتقال چوب های تاغ به واحدهای تولید زغال اقدام می کنند که بخشی از این درختان ممنوع القطع از خراسان شمالی عبور داده می شوند.

وی اعلام کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۲۷ تن چوب تاغ و در ۱۱ ماهه امسال نیز ۷۸ تن چوب تاغ کشف شدند که این چوب‌ها از استان خراسان رضوی و جنوبی قطع و برای انتقال از خراسان شمالی عبور داده می‌شدند که کشف شدند.

سرهنگ تویی افزود: در ۱۲ ماهه سال گذشته بابت چوب های تاغ کشف شده ۸ پرونده و در ۱۱ ماهه امسال نیز ۲۳ پرونده تشکیل و به قوه قضاییه ارجاع شدند.

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی، در استان نیز درباره درختان جنگلی و بیابانی استان کشف مبنی بر قطع درختان از عرصه‌های جنگلی و بیابانی استان در حد بسیار ناچیز بوده است.

دستگیری ۸۸ مرتکب جرایم اقتصادی در استان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره کشف تخلفات جرایم اقتصادی در استان نیز اظهار کرد: در استان، طی ۱۱ ماهه امسال ۹۰ پرونده در زمینه جرایم اقتصادی تشکیل و در همین زمینه ۸۸ نفر دستگیر شدند.

سرهنگ تویی با اشاره به اینکه بر اساس قانون، جرایم اقتصادی شامل اختلاس، زمین خواری (تصرف زمین های بیت المال)، تسهیلات غیرمجاز بانکی، رشا-ارتشا، رباخواری، فرار مالیاتی، تبانی و تقلب در مزایده و مناقصات دولتی، اقدامات متقلبانه در پرداخت حقوق گمرکی، اختلال در نظام تولیدی کشور، پولشویی، احتکار عمده، اختلال در نظام صادارات و واردات و جرایم بورسی می شود، گفت: در استان، طی ۱۱ ماهه امسال یک سوم ( ۳۳ درصد) از پرونده های جرایم اقتصادی تشکیل شده در زمینه تصرف زمین های بیت المال (زمین خواری) بوده است.

در عین حال، وی افزود: سطح متراژ زمین‌های تصرف شده در استان کوچک مقیاس بوده و کلان نبوده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی بیان کرد: بیشترین پرونده های تشکیل شده در زمینه زمین خواری در استان مربوط به تصرف زمین های ملی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و مابقی مربوط به تصرف زمین های تحت مدیریت ادارات اوقاف، راه و شهرسازی و شهرداری ها بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: تصرف زمین های اشاره شده در استان به صورت تدریجی انجام شده اند.

سرهنگ تویی تصریح کرد: تصرف زمین های تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی استان توسط کشاورزان به گونه ای بوده است که به صورت تدریجی حد و مرز زمین های کشاورزی خود را به حریم زمین های ملی گسترش داده اند.

وی درباره تسهیلات غیرمجاز کشف شده نیز اظهار کرد: در استان، طی ۱۱ ماهه امسال پنج پرونده در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: تشکیل پرونده برای تخلف تسهیلات غیرمجاز بابت اشخاصی است که تسهیلات بانکی را دریافت کرده و در زمینه تقاضای اصلی معرفی شده، هزینه نکرده و برای امر دیگری صرف کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: پنج پرونده تشکیل شده برای تسهیلات غیرمجاز مربوط به بخش صنعتی استان بوده است.

سرهنگ تویی افزود: در سال گذشته در این زمینه در استان پرونده ای تشکیل نشد.

وی همچنین درباره کشف و تشکیل پرونده در زمینه تخلف احتکار عمده در استان نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی، استانی مصرف کننده است و بازار با نوسانات قیمت مواجه است، بنابراین بروز این تخلف در استان در زمینه اقلام مشخص، بسیار کم رخ می دهد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی یادآور شد: به طور کلی به لحاظ کشف و تعداد پرونده‌های تشکیل شده از تخلفات جرایم اقتصادی در استان، در ۱۱ ماهه امسال همانند ۱۱ ماهه سال گذشته بوده است.

خبرنگار: قهرمانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1224914 برچسب‌ها قاچاق کالا

دیگر خبرها

  • بازدید استاندار خراسان شمالی از بازار شب عید
  • تشکیل ۷۶۰ پرونده قاچاق کالا در استان
  • تکمیل زیرساخت‌های ۸ شهرک کشاورزی در خراسان جنوبی
  • فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در خراسان جنوبی/ هواشناسی هشدار صادر کرد
  • صد درصد خانوارهای خراسان شمالی از طرح فجرانه استفاده کردند
  • هشدار سطح زرد هواشناسی خراسان جنوبی
  • آب مهمترین مشکل توسعه شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی
  • صدور سند برای ۳۳ درصد از اراضی زراعی در استان گلستان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • توزیع میوه تنظیم بازار عید در خراسان‌شمالی آغاز شد