Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با تنها ۲ سنت افزایش به رقم ۶۷ دلار و ۷۹ سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز امروز با ۴ سنت کاهش به ۷۶ دلار و ۴۶ سنت رسید.

ویلیام او لافلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «آمار‌های مربوط به ذخایر نفت آمریکا نشان می‌دهد که این ذخایر بیش از حد انتظار کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام تجاری آمریکا در هفته منتهی به ۳۱ اوت با ۴.۳ میلیون بشکه کاهش به ۴۰۱.۴۹ میلیون بشکه رسیده است. اما به رغم این آمار، تحلیلگران گفتند، افزایش ذخایر فرآورد‌های نفتی و رشد ضعیف مصرف در آمریکا در تابستان امسال موجب شده تا قیمت‌ها چندان بالا نرود.

تضعیف بازار‌های نوظهور و احتمال وضع تعرفه‌های جدید توسط آمریکا علیه کالا‌های چینی نیز دیگر عامل تضعیف قیمت نفت بوده است.

در حالی که سرمایه گذاران نگران دور جدید جنگ تعرفه‌ای میان آمریکا و چین هستند، ارزش شاخص‌ها در بورس‌های آسیایی امروز به پایین‌ترین رقم در طی ۱۴ ماه گذشته رسید و ارزش پول ملی اقتصاد‌های نوظهور از اندونزی گرفته تا هند شاهد افت بود.

در بخش عرضه، تولید نفت آمریکا در هفته اخیر در رقم بی سابقه ۱۱ میلیون بشکه در روز باقی ماند.

تحریم‌های قریب الوقوع آمریکا علیه صادرات نفت ایران نیز این انتظار را ایجاد کرده که در اواخر امسال شکاف بین عرضه و تقاضا چندان فاحش نباشد. بانک استاندارد چارترد این هفته اعلام کرد: «عامل اصلی نوسانات قیمت نفت از نظر ما، همچنان وضع تحریم‌های جدید علیه مشتریان نفتی ایران است... هنوز استراتژی چین و هند در مورد نحوه ادامه خرید نفت از ایران مشخص نیست.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ذخایر نفت خام نفت خام آمریکا قیمت نفت بازارهای جهانی قیمت جهانی نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد درباره اقدام آمریکا در وتوی درخواست فلسطین برای عضویت دائم در سازمان ملل، تاکید کرد که واشنگتن شورای امنیت را گروگان گرفته است.

نبنزیا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: تصمیم مقامات آمریکایی در اواسط آوریل مبنی بر وتوی قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت دائم کشور فلسطین در سازمان ملل شده بود، «عمیقا تاسف‌برانگیز» است.

وی تاکید کرد: اقدامات واشنگتن به هیچ عنوان موضع اصولی سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل را منعکس نمی‌کند. در واقع، طی ۶ ماه اخیر و در بحبوحه تحولات و رخدادهای خاورمیانه، (شورای امنیت) به گروگان آمریکا تبدیل شده است.

دیپلمات ارشد روس درباره تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تصریح کرد: چرخه خشونت باید متوقف شود و تنها راه توقف این چرخه، دستیابی به آتش‌بس بی‌قیدوشرط و آغاز مذاکرات بنیادی درباره توافق دیپلماتیک عادلانه است.

وی اضافه کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که در این راستا، عضویت فلسطین در سازمان ملل یکی از شروط اصلی است. این اقدام مواضع مذاکراتی طرفین را متوازن می‌کند.

رابرت وود، معاون نماینده واشنگتن در سازمان ملل، با دفاع از وتوی عضویت دائن فلسطین، مدعی شد که به گفته جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا «تنها راه نیل به صلح پایدار در منطقه، راه‌حل دوکشوری و تضامین امنیتی برای اسراییل است»!

کد خبر 6095280

دیگر خبرها

  • انتقال آب از سد دز به سد کرخه در بارندگی اخیر
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • قیمت طلا به کف رسید؟/ قیمت جدید طلا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • کف قیمت نفت در ۸۰ دلار محکم شد