Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک گفت: وضعیت موجود فقط نتیجه سیاست‌های غلط دولت نیست و رفتار مردم هم به نابسامانی شرایط اقتصادی دامن زده است. ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷ سیاسی سیاست ایران نظرات

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت، اظهار داشت: دولت در زمینه اقتصاد ایرادهای بزرگی داشته و در واقع به اقتصاد مقاومتی عمل نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

 سروری: دست‌های پشت‌پرده‌ای کشور را در وضعیت عدم تعادل ارز و سکه قرار می‌دهد

وی با اشاره به توزیع غیرکارشناسانه ارز توسط بانک مرکزی، تصریح کرد: وقتی شفاف‌سازی در حوزه توزیع ارز صورت گرفت مشخص شد که اشتباهاتی در این زمینه صورت گرفته است. اما وضعیت موجود فقط نتیجه سیاست‌های غلط دولت نیست و رفتار مردم هم به نابسامانی شرایط اقتصادی دامن زده است.

قدیری ابیانه افزود: هجوم برای خرید ارز، سکه، ماشین و اصرار بر خرید کالاهای خارجی و رفتن مسافرت‌های خارجی از مواردی است که باعث خارج شدن ارز کشور می‌شود. همچنین اشتباه تکراری دولت در مورد تخصیص ارز به کسانی که مسافرت خارجی می‌روند هم در این مسئله تأثیرگذار بوده است.

سفیر اسبق ایران در استرالیا و مکزیک همچنین گفت: احتکارهایی که توسط کارخانه‌های دولتی مثل ایران‌خودرو و سایپا و برخی سرمایه‌داران صورت گرفته، برای اقتصاد کشور سم مهلک است؛ البته تحریم‌ها بی‌اثر نبوده است اما علت تأثیرگذاری تحریم‌ها ضعف اقتصادی داخل کشور و نقدینگی زیاد در دسترس مردم بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ضعف فرهنگ کار و وجدان‌کاری، اشرافی‌گری در مصرف همگان یعنی هم مسئولان و هم مردم، عدم شفافیت اقتصادی، مالی و فساد همگی از عواملی است باعث به‌وجود آمدن این شرایط اقتصادی در کشور می‌شود.

انتهای پیام/*

R1373/P36447/S1,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۳۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

به گزارش «تابناک» به نقل از منیبان، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده ادوار مجلس، در رابطه با اظهارات اخیر کریمی قدوسی گفت: اساسا رویکرد جمهوری اسلامی ایران هسته ای و اتمی نیست با اینکه در این رابطه کشور توانمند است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: اگر ایران و اسرائیل وارد فضای جنگ تمام عیار شوند ایران مجبور است به سمت بمب اتم حرکت کند تا توازن ایجاد شود اما مجموعه تحولات نشان داد بعد از تقابل اخیر ایران و اسرائیل، این رژیم به تنهایی نمی تواند علیه ایران اعلام جنگ کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: در تقابل اخیر ایران و اسرائیل وابستگی اسرائیلی ها به قدرت های فرا منطقه ای مشخص شد و به همین دلیل بایدن شرایطی را شکل داد که اسرائیل جنگ را فراگیر نکند.

فلاحت پیشه با بیان اینکه به سود همگان است تنش ها در خاورمیانه کاهش پیدا کند، گفت: طرح مباحثی مانند دسترسی ایران به بمب اتم در این شرایط فقط زمینه را برای کسانی فراهم می کند که فتنه را گسترش دهند. رافائل گروسی تا پیش از این به صورت تلویحی می گفت ایران قابلیت تولید سه بمب هسته ای را دارد اما امروز به یکباره از هفت بمب هسته ای سخن به میان می آورد.

او افزود: بمب مربوط به دوران جنگ است، ایران تا آستانه جنگ قدم برداشت اما از این مسیر بازگشت. تهدیدی که امروز متوجه ایران است تشدید انزوا و تحریم های جدید است همانطور که اخیرا و پس از ماجرای اسرائیل، تحریم های گسترده علیه ایران آغاز شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: در گذشته هم یک مثلث چالش آمیز در ایران وجود داشته است. ادعای رسیدن ایران به بمب، ادعای خروج از ان پی تی و ادعای بستن تنگه هرمز ضلع های این مثلث بودند که هر سه این ادعا، پشتوانه های حقوقی و دفاع مشروع ایران را تضعیف می کند.

او افزود: کشور درحال حاضر سیاست خارجی شعار زده دارد. علاوه براین یکی از مواردی که تحریم ها و انزوای ایران را تشدید کرده بلوف هایی است که پشتوانه عملی ندارند و اساسا راهبرد سیاست خارجی کشور هم نیستند اما بهانه ای برای ایجاد تنش برای ایران ایجاد کرده اند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: نقطه ضعف دیپلماسی عمومی ایران این است که افراد تریبون هایی را در نقاط مختلف در اختیار دارند که بهانه ای برای تحمیل فشار بر کشور ایجاد می کنند.

او در پایان تاکید کرد: تاوان بلوف زنی برخی افراد را، سیاست خارجی ایران می دهد.

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • پیوند میدان و دیپلماسی‌
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد