Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: افزون بر 14 هزار دانش آموز امسال مشغول به تحصیل می شوند و 105 هزار مدرسه پذیرای دانش آموزان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از  بازتاب بروجرد سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بروجرد در مراسم نکوداشت حافظی خیر مدرسه ساز که در دبیرستان تاریخی امام (ره) برگزار شد گفت: امسال 14 میلیون و هفت هزار و 736 دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اضافه کرد: 105 هزار مدرسه آماده استقبال از دانش اموزان است و امسال هشت هزار کلاس درس به مدارس اضافه شده و تلاش می شود تا پایان سال این تعداد کلاسها به 10 هزار کلاس افزایش یابد.

 

به گفته وی در حال حاضر سرانه فضای آموزش برای هر دانش آموز در مدرسه هشت متر مربع است اما سرانه اموزشی در کشور ما پنج متر مربع است و در برخی از استانها این سرانه به حدود سه متر کاهش یافته است.

 

بطحایی اظهار داشت: مهمتریم عاملی که می تواند یک نظام تعلیم و تربیت را در جامعه بسازد، نیروی انسانی است و چنانچه معلمینی علاقمند، پر تلاش و شایسته در مدارس فعالیت داشته باشند قطعا از بسیاری از کاستی ها جلوگیری می شود.

 

وی بیان کرد: سهم خیرین مدرسه ساز در کشور به اندازه سهم دولت است و بسیاری از خیرین بدون نام و نشام در گمنامی مشغول هستند و فضاهای آموزشی را برای دانش اموزان فراهم می کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات ساخت فضاهای آموزشی آنچنان که باید صورت نگرفته و در این راستا خیرین وارد شده و تا کنون اقدامات زیادی را ارئه داده اند.

 

به گفته وی امروز تکریم از حافظی تکریم از جریانی است که تمدن غنی ما را می تواند نجات دهد و در این راستا نیازمند کمک خیرین هستیم.

 

بطحایی تصریح کرد: سرانه فضای ورزشی در بروجرد کمتر از میانگین استانی است و علیرغم تلاش های صورت گرفته اما تا رسیدن به حد استاندارد فاصله زیادی وجود دارد.

 

در ادامه محمد رضا حافظی خیر مدرسه ساز افزود: استان تهران در شرایطی است که اگر زلزله ای رخ دهد جان هزاران دانش اموز در خطر است و تلاش داریم تا با برنامه اقداماتی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ۳۰درصد ساختمان‌های آموزشی گناباد فرسوده است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی