Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-02@03:24:29 GMT

باید و نبایدهای سبک زندگی در پاییز

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۳۷۹۳

باید و نبایدهای سبک زندگی در پاییز

رکنا: هر فصل سال دارای مزاج خاصی است. مزاج و طبیعت فصل پاییز را سرد و خشک دانسته‌اند، البته در شهرهای شمالی کشور، پاییز خشک نیست و در مناطق کوهستانی خشکی آن بیشتر است.

پاییز نیز با مزاج سرد و خشک خود، برای افراد تندرست و همچنین با مزاج گرم و تر، مناسب‌تر و برای افراد با مزاج سرد و خشک، مناسب نیست. همچنین این فصل، چندان مناسب حال سالمندان و افرادی که بیماری‌هایی با طبیعت سرد و خشک دارند، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت بروز و ظهور زیاد بیماری‌ها در فصل پاییز را می‌توان در متغیر بودن هوا در طول شبانه‌روز وجود مواد زاید باقیمانده در بدن از فصل تابستان به جهت خوردن میوه‌های زیاد، ضعف نیرو و کاهش دفع مواد زاید به علت سردی هوا دانست.

برخی از بیماری‌های شایع فصل پاییز خارش پوست، اگزما، شوره سر، ترک پوست، دردهای مفصل، برخی ورم‌ها، درد و بزرگی طحال، برخی از انواع تب‌ها، ادرار قطره‌ای، سخت ادراری، کم‌خونی، وسواس، افسردگی، ورم لوزه‌ها، دردهای سیاتیکی، انسدادهای گوارشی، سکته و بیماری‌های ریوی است.

در هر فصل لازم است افراد از غذاهای مناسب آن فصل استفاده کرده و غذاهای نامناسب را کنار بگذارند.

بهتر است در فصل پاییز از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های مایل به گرمی و تری مانند گوشت گوسفند، گوشت بره، خربزه شیرین، مویز، هویج، زیتون، خرما، عسل، شیرینی‎‌های طبیعی، مرباهای طبیعی از میوه‌های مناسب، شربت عسل، مغز خشکبار به‌ویژه بادام درختی، تخم‌مرغ عسلی و آش‌های ساده بیشتر استفاده شود.

در هر فصل پاییز با توجه به متغیر بودن دمای هوا، داشتن پوشش مناسب در طول روز متناسب با دما و پوشاندن سر به‌ویژه در هنگام خواب ضروری است.

باید توجه داشت در فصول سرد سال بر خلاف فصول گرم، دستگاه گوارش انسان قوی‌تر می‌شود و بهتر است از غذاهای سنگین هم‌چون حلیم، آش‌ها، آبگوشت‌ها و کله پاچه استفاده شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اقدام شنیع یک روحانی با بازیگر مشهور زن در یک مراسم!+ عکس

تجاوز همزمان 6 پسر به نامزد دوستشان / جسد این دختر را سگ های گرسنه خوردند! + عکس

تجاوز وحشیانه مرد 41 ساله به دختر 7 ساله زیر دوش حمام !

دختر جوان با لباس عروسی به مراسم خاکسپاری داماد رفت !

مرد شیطان صفت اعدام شد / او دختر 7 ساله را به خانه متروکه برده بود

حجله پنهانی عروس 50 ساله با مهران 23 ساله لو رفت

این حکم قاضی عروس های اصفهانی را به آرزویشان رساند + عکس

راز تلخ ناپدید شدن گربه های سیاه در شهر!

راحله به جای شوهرش از مرد دیگری باردار شد!

مادرم قبل ازدواجم با سیاوش با شوهرم همخوابی کرده بود !

شوهرم در را که باز کرد من و میلاد در برهنه در اتاق خواب بودیم

واژگونی خودرو علیخانی در الموت + عکس

تجاوز شنیع به دختر جوان زیر دوش حمام!

تجاوز به دختر باکره در سردخانه بیمارستان / نگهبان وقتی او را دید از خود بی خود شد! +عکس

تجاوز به زن جوان در مطب پزشک زیبایی / خانم منشی همخوابی را می دید + عکس

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه سبک زندگی طبیعت گوسفند شهرهای شمالی وسواس مزاج سرد و خشک عکس زندگی دختر من خودرو زن همسرم پدر تماس ماشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت پروژه مرمت خانه وثوق‌الدوله گفت: بالغ بر ۵۰ درصد مرمت خانه وثوق‌الدوله که در منطقه ۱۴ قرار دارد، انجام شده است. به احتمال بسیار قوی این پروژه تا نیمه اول سال به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مرمت سازه‌ای خانه فروغ فرخزاد که در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه این خانه ثبت میراث ملی است، برای مرمت آن نیاز بود که تغییرات سازه‌ای و مرمتی در کمیته تخصصی میراث فرهنگی تصویب شود؛ به همین علت مرمت خانه فروغ فرخزاد کمی کندتر پیش می‌رود.

وی گفت: با این حال به احتمال بسیار قوی این خانه نیز تا نیمه دوم سال افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091940

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • مستندی درباره مادری که دو بازیگر نقش دو دختر گمشده اش را بازی می کنند
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال