Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روزنامه صهيونيستي «اسرائيل اليوم» نوشت: پاراگوئه با بازگرداندن سفارتخانه اش از قدس اشغالي به تل آويو، ضربه اي سنگين به «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي وارد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل ازمرکز اطلاع رساني فلسطين؛ روزنامه اسرائيل اليوم روز پنج شنبه نوشت: نتانياهو سعي در متقاعد کردن کشورهاي ديگر در زمينه به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل داشت، اما عکس اين مساله اتفاق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش اين روزنامه صهيونيستي آمده است، کلمبيا اخيرا کشور فلسطين را به رسميت شناخت و پاراگوئه هم از تصميم خود براي به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت اسرائيل عقب نشيني کرد.
«احمد طيبي» عضو عرب کنست رژيم صهيونيستي در واکنش به تصميم اخير پاراگوئه اعلام کرد: "اين تصميم شجاعانه و سالم و واکنشي به جنون دولت «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا است."
«سعيد ابوعلي» معاون امور فلسطين دبيرکل اتحاديه عرب نيز تاکيد کرد: "اين حرکت پاراگوئه مي تواند به عنوان الگويي براي کشورهاي ديگر در برابر فشارهاي اسرائيل و آمريکا باشد."
پاراگوئه مه 2018 پس از انتقال سفارتخانه هاي گواتمالا و آمريکا به قدس اشغالي، سفارت خود را از تل آويو به قدس منتقل کرد، اما روز چهارشنبه (پنجم سپتامبر) تصميم خود را تغيير داد.
«لوئيس کاستيگليوني» Luis Castiglioni وزيرامور خارجه پاراگوئه اعلام کرد: کشورش تصميم گرفته است سفارت خود را از قدس به تل‌آويو بازگرداند.
«هوراسيو کارتس» Horacio Cartes رئيس جمهوري سابق پاراگوئه با دنباله‌روي از اقدام آمريکا، سفارت پاراگوئه را به قدس منتقل کرده بود، اما «ماريو عبدو بنيتز» Mario Abdo Benítez رئيس جمهوري جديد اين کشور که ماه گذشته به قدرت رسيد، ديدگاهي متفاوت با کارتس دارد.
اين تصميم دولت پاراگوئه خشم و واکنش شديد آمريکا و اسرائيل را در پي داشته است.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا در دسامبر2017 در راستاي سياست حمايت از رژيم صهيونيستي، قدس را به‌عنوان پايتخت اين رژيم به‌ رسميت شناخت و دستور انتقال سفارت آمريکا را از تل‌آويو به قدس صادر کرد.
سفارت آمريکا در 14 مه 2018، در هفتادمين سالروز تأسيس رژيم صهيونيستي به قدس منتقل شد. قدس از سال 1967 در اشغال اسرائيل است.
به رغم اقدام ترامپ، اما قدس در سطح جهاني به عنوان پايتخت اسرائيل پذيرفته نشده است. مجمع عمومي سازمان ملل در 21 دسامبر 2017 با 128 رأي موافق، 9 رأي مخالف و 35 رأي ممتنع، قطعنامه اي را عليه اقدام يکجانبه ترامپ در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و انتقال سفارت آمريکا به اين شهر به تصويب رساند.
تصويب قطعنامه قدس در مجمع عمومي سازمان ملل139/116

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در بستن دفتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

جنبش حماس تاکید کرد: تصمیم نتانیاهوی جنایتکار و کابینه‌اش در بستن دفتر شبکه الجزیره و ممانعت از فعالیت و پوشش خبری این شبکه، نقض آشکار آزادی مطبوعات و خبرنگاری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیم نتانیاهو در بستن دفتر شبکه الجزیره اقدامی سرکوبگرانه و انتقامی نسبت به نقش حرفه‌ای الجزیره در رسوایی جنایت‌های اشغالگران و نقض قوانینِ صورت‌گرفته از سوی آن‌ها است.

جنبش حماس بیان کرد: این تصمیم در راستای به کرسی‌نشاندن جنگ اعلامی علیه خبرنگارانی است که در معرض تروریسم برنامه‌ریزی‌شده صهیونیستی با هدف پنهان‌نمودن حقیقت قرار دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هجمه رژیم اشغالگر علیه شبکه الجزیره و کشتار نزدیک به ۱۴۱ خبرنگار در نوار غزه از ۷ ماه پیش تاکنون، دروغ‌بودن ادعاهای رژیم اشغالگر در خصوص آزادی مطبوعات را روشن می‌کند.

جنبش حماس اعلام کرد: ما به شدت بستن دفاتر شبکه الجزیره از سوی رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنیم و از موسسات حقوقی و مطبوعاتی بین‌المللی می‌خواهیم که ضمن محکوم‌نمودن این اقدام، مجازات‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

دیگر خبرها

  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • آمریکا قربانی اسرائیل می‌شود؟
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • رسانه‌های صهیونیستی: نتانیاهو از ترس نمی‌تواند تصمیم بگیرد
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو