Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، شاهپور رجایی در جمع خبرنگاران شهرستان دشتستان، افزود: برای ساخت سد دالکی در این شهرستان اعتباری معادل 568 میلیارد پیش بینی شده که بودجه مصوب سال97 این طرح تنها 10 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: برای تکمیل این طرح طبق برنامه زمان بندی، نیازمند اختصاص 150 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: این شرایط در طرح‌های آب استان نمود پیدا می کند، به طوری که در سال 97 به طرح سد باغان پنج میلیارد تومان اختصاص داده شده و این میزان برای سد خاییز صفر بوده است.

رجایی گفت: تاخیر در ساخت این سدها باعث دنباله دار شدن مشکلات کم آبی خواهد شد و مردم در پایین دست این سدها برای جلوگیری از خشک شدن نخل‌هایشان، به حفر چاه غیرمجاز دست می‌زنند.

او بیان کرد: بارندگی در استان بوشهر در سال آبی 96-97 ، معادل 107 میلیمتر بوده و این در حالی است که میانگین بلند مدت بارندگی بوشهر با 246 میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر افزود: از سوی دیگر در دهه گذشته با افزایش دما نیز رو به رو بوده‌ایم و این عامل در کنار کاهش بارش ها منجر به افزایش نیاز و تقاضا برای مصرف آب و از سوی دیگر کاهش تغذیه منابع آب سطحی و زیرزمینی می‌شود.

رجایی همچنین با پوزش از مردم دشتستان بابت اختلال پیش آمده در خدمت رسانی و تشکر بابت صبوری آنان، تصریح کرد: در استان بوشهر حدود 5500 حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد براساس اولویت بندی صورت گرفته در حال پر کردن آنها هستیم.

وی با اشاره به حفر یازده حلقه چاه برای تامین اضطراری بخشی از آب آشامیدنی برازجان، بیان کرد: حجم آب برداشتی از این چاه‌ها حداکثر پنج هزار مترمکعب خواهد بود که این حجم در مقابل برداشت چاه های کشاورزی مقداری بسیار ناچیز است و برداشت از این منبع فقط برای تامین اضطراری آب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر افزود: نزدیک به 220 میلیون مترمکعب سالانه از منابع آب زیرزمینی دشتستان برداشت می‌شود که این میزان برابر با 40 درصد از مصرف آب زیرزمینی کل استان بوشهر است.

رجایی شهرهای بوشهر، برازجان، آبپخش، جم، تنگ ارم، بوشکان، کلمه و عسلویه را شهرهای در معرض تنش آبی عنوان کرد و گفت: مرجع طبقه بندی شهرهای دارای تنش آبی وزارت نیروست و هیچ مقام مسوولی در این وزارتخانه، تا کنون بیانی مبنی بر نبود بحران یا تنش آبی در برازجان و یا حتی سایر شهرهای دشتستان و استان بوشهر نداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: سد دالکی خشکسالی وزارت نیرو تنش آبی کمبود اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ نرخ تورم سالانه در ترکیه به مرز ۷۰ درصد رسید.
سازمان آمار دولتی ترکیه (TÜİK) روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) نرخ تورم سالانه منتهی به ماه آپریل (آوریل) را ۶۹.۸۰ درصد اعلام کرد.
بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه که در هفتۀ اول هر ماه اعلام می‌شود نرخ تورم در ماه آپریل ۳.۱۸ و نرخ تورم سالانه منتهی به پایان ماه آپریل ۶۹.۸۰ درصد اعلام شد.
در همین حال موسسه تحقیقات اقتصادی اناگ (ENAG) نرخ تورم ماهانه و سالانه در دورۀ مشابه این کشور را به ترتیب ۵.۰۲ و ۱۲۴.۳۵ درصد اعلام کرده است.
گفتنی است در حالیکه حداقل دستمز در ترکیه ۱۷ هزار و ۵۰۰ لیر اعلام شده خط فقر در این کشور به ۵۸ هزار لیر رسیده است.
بنا به گزارش فدراسیون اتحادیه‌های کارگری ترکیه (ترک ایش)، خط گرسنگی در ماه آپریل ۱۷ هزار و ۷۲۵ لیر و خط فقر نیز ۵۷ هزار و ۷۳۶ لیر رسیده است.
همچنین هزینه ماهانه زندگی یک کارمند ۲۲ هزار و ۹۹۱ لیر اعلام شده است.
کارشناسان معتقدند با توجه به هزینه‌های زلزله و دو انتخابات گذشته در ترکیه، همزمان با تشدید ریاضت اقتصادی در دوره پیش رو، روند افزایشی نرخ تورم و تآثیر تصاعدی آن در گرانتر شدن بازار ادامه خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • اعتبارات خوبی برای به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • نیروگاه خورشیدی ویژه شرکت سیمان دشتستان احداث می‌شود