Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و چهارمین جشنواره فیلم‌ «عجیب» از ١٤ تا ٢٥ شهریور در مرکز فرهنگی معتبر فروم دزیماژ پاریس با نمایش فیلم‌های لارنس فون‌تریه و اریک پاپ برگزار می‌شود. برنامه فوکوس بر سینمای شهرام مکری با نمایش دو فیلم «ماهی وگربه» و «هجوم» با حضور این کارگردان در این جشنواره برپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شرکت فرانسوی «دامند فیلم» با انتشار این خبر و رونمایی از پوستر فرانسوی «هجوم» خبر از اکران فیلم در فرانسه از تاریخ ٣١ اکتبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت همچنین توزیع ویدیویی فیلم «ماهی وگربه» را در فرانسه از همان تاریخ شروع خواهد کرد. مکری با حضور در این فستیوال قرار است در برنامه های مقدماتی این اکران هم حضور یابد.

فیلم سینمایی «هجوم» اولین نمایش بین المللی خود را از فستیوال برلین اغاز کرد و تا کنون در جشنواره‌های مختلف دیگری به نمایش درآمده است.

این فیلم محصول «کانون ایران نوین» است و به تهیه کنندگی سپهرسیفی ساخته شده است.کمپانی مستقل‌های ایرانی به مدیریت محمداطبایی پخش بین المللی آن را برعهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام شهرام مکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران

همشهری آنلاین – حسن حسن‌زاده: روزگاری نه چندان دور، گذرهای تهران محل کاسبی معرکه‌گیرهایی بود که هر کدام توانایی‌هایی خاص داشتند؛ یکی با مارگیری پول در می‌آورد، یکی با خرس گلاویز می‌شد و دیگری هم با زنجیر پاره کردن و برخی نیز با مجموعه‌ای از این ترفندها و توانایی‌ها.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

«علیرضا زمانی» تهران‌پژوه در این‌باره می‌گوید: «معرکه‌گیرها در تهران قدیم پاتوق مشخصی نداشتند. هرچند بیشتر در گذرهای شلوغ و پررفت و آمد که احتمال جمع شدن مردم بیشتر بود بساط خود را پهن می‌کردند. تماشای معرکه‌گیری هم رایگان بود، اما معرکه‌گیر تلاش می‌کرد با شگفت‌زده کردن مردم آنها را راضی کند که در هنگام اجرای نمایش مبلغی به عنوان هدیه به او بدهند. از دوران قاجار تا دوران پهلوی اول و دوم کار و بار معرکه‌گیرها سکه بود تا اینکه به تدریج با ورود سرگرمی‌های بیشتر، حضور معرکه‌گیرها که حتی تا دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم در برخی محله‌های تهران بساط پهن می‌کردند کمرنگ شد. تهران معرکه‌گیرهای معروفی هم داشت که برخی از آنها میان مردم به شهرت رسیده بودند. در دهه ۳۰ و ۴۰ «خلیل عقاب» که بعدها پس از سفر به انگلیس و آشنایی با سیرک‌های انگلیسی نخستین سیرک تهران و ایران را راه‌اندازی کرد، یکی از معروف‌ترین معرکه‌گیرهای تهران بود که زور بازویش برای اعمالی چون پاره کردن زنجیر و... استفاده می‌کرد. اگرچه معرکه‌گیرهای محل مشخصی برای فعالیت نداشتند و برای درآمد بیشتر نمایش خود را در گذرها و محله‌های مختلف اجرا می‌کردند، اما برخی نیز مانند خلیل عقاب که بیشتر در نظام آباد دیده می‌شد پاتوق مشخصی داشتد و علاوه بر اجرای نمایش در محله‌های مختلف در یک محله بیش از دیگر محله‌های شهر بساط پهن می‌کردند.»

کد خبر 843776 برچسب‌ها محله حیوانات - حیات وحش هویت شهری همشهری محله تاریخ عمومی ایران

دیگر خبرها

  • اعلام فیلم‌های دوهفته کارگردانان جشنواره کن
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • استقبال عجیب چینی‌ها از انیمیشن میازاکی
  • کشتی با خرس در خیابان‌های تهران | تصاویر عجیب و تاریخی از معرکه‌گیرهای تهران
  • «قوی‌دل» به «هنر و تجربه» رسید
  • اکران مستند «قوی دل» در گروه هنر و تجربه
  • اکران مستندی از یک پرونده جنجالی و قضایی
  • «قوی‌دل» به هنر و تجربه رسید
  • سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد