Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهور جدید پاراگوئه خواست تا به تصمیم رئیس جمهور سابق برای انتقال سفارت این کشور به شهر بیت المقدس پایبند باشد. ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از تصمیم پاراگوئه برای انتقال سفارت خود به شهر تل آویو از رئیس جمهور جدید این کشور خواست تا به تصمیم رئیس جمهور قبلی درباره انتقال سفارت به شهر بیت المقدس پایبند باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش پاراگوئه روز چهارشنبه اعلام کرده است که قصد دارد سفارت خود در سرزمین های اشغالی فلسطین را به تل آویو منتقل کند.

این تصمیم پاراگوئه یک چالش بزرگ برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود که خواستار به رسمیت شناخته شده بیت المقدس به عنوان پایتخت خود شده است. پیش از این آمریکا، گواتمالا و پاراگوئه سفارتخانه های خود را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرده بودند.

اکثر کشورهای جهان حاکمیت اسرائیل بر کل شهر بیت المقدس را به رسمیت نمی شناسند. دفتر مایک پنس اعلام کرد: معاون رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه با ماریو ابدو رئیس جمهور جدید پاراگوئه صحبت کرده است.

مایک پنس نقش مهمی در تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس داشته است.

دفتر پنس با انتشار بیانیه ای افزود: معاون رئیس جمهور آمریکا قاطعانه رئیس جمهور پاراگوئه را تشویق کرده است تا از تعهد رئیس جمهور سابق برای انتقال سفارت به بیت المقدس حفاظت کرده و به این تعهد پایبند باشد. این اقدام می تواند نشانه پایبندی پاراگوئه به روابط تاریخی خود با اسرائیل و آمریکا باشد.

هوراسیو کارتس رئیس جمهور سابق پاراگوئه در ماه می سفارتخانه این کشور در بیت المقدس را افتتاح کرد، تنها چند روز پس از اقدام مشابه آمریکا و گواتمالا.

تنها چند ساعت پس از این تصمیم پاراگوئه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز دستور تعطیلی سفارت اسرائیل در پاراگوئه را صادر کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه دسامبر سال 2017 قدس را به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به‌رسمیت شناخت و دستور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس را صادر کرد. سفارت این کشور در تاریخ 14 مه، در هفتادمین سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی به قدس منتقل شد.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در نشست خبری روزانه در کاخ ملی این‌کشور تاکید کرد: ایالات متحده متعهد می‌شود از حقوق بشر در جهان دفاع کند؛ اما در مقابل دانشجویان و خبرنگارانی که در دانشگاه‌ها تظاهرات می‌کنند، با خشونت رفتار کرد.

رئیس جمهور مکزیک با اشاره به اعتراضات جاری در دانشگاه‌های آمریکا اعلام داشت: شما قاضی حقوق بشر در جهان هستید، پس باید شجاع‌تر باشید.

وی ادامه داد: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در دانشگاه‌ها آمد، دیدید با آنها چه برخوردی شد؟

اوبرادور با تاکید بر اینکه واشنگتن به جای مبارزه با بحران فزاینده مهاجرت در منطقه، میلیاردها دلار به اسرائیل و اوکراین اختصاص می‌دهد، تاکید کرد که آمریکا در زمینه مسائل پولی ریاکارانه عمل می‌کند.

رئیس جمهور مکزیک اظهار داشت: آن‌ها می‌خواهند سیاست خارجی فعلی مکزیک را تغییر دهند و از آمریکا خواست به حاکمیت کشورش احترام بگذارد.
 

دیگر خبرها

  • ببینید | حرکت جنجالی وزیر خارجه آمریکا با رئیس جمهور چین
  • تصمیم عرب‌ها درمورد تهران و تل آویو چیست؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • در پی همکاری برای سرکوب دانشجویان؛ افزایش فشار‌ها برای برکناری رئیس دانشگاه کلمبیا