Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:02:22 GMT

شبیه‌ترین ربات به انسان اختراع شد +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۴۳۶۶

شبیه‌ترین ربات به انسان اختراع شد +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مخترعی ژاپنی با نام کاتایوکی نوتو رباتی ساخته است که دقیق‌ترین حالات چهره را در شرایط مختلف همانند انسان انجام می‌دهد.

این مخترع خوش ذوق درباره‌ی اختراع خود گفت: من همواره به این مسئله می‌اندیشیدم که چطور رباتی اختراع کنم که احساسات و تفکرات انسان را نیز نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین قسمتی از بدن که نشانگر حالات مختلف فکری و روحی آدمی است صورت می‌باشد. حالات ابرو و لب‌ها و حتی حالت چشم‌ها گویای مسائل درونی انسان است. به همین علت رباتی را اختراع کردم که با تقلید از انسان حالات مختلف چهره را نمایان سازد.

ربات مقلد کاتایوکی تنها از یک سر پلاستیکی با اجزای صورت تشکیل شده است. البته این سر روی گردنی قرار دارد که قادر است بچرخد. دروبین نصب شده بر روی این ربات حرکات صورت فرد مقابل خود را عینا تقلید می‌کند. این حرکات می‌تواند شامل بالا و پایین بردن ابروها، تغییر حالا لب‌ها و دهان و تغییر حالت چشم‌ها باشد.

در ادامه فیلمی از این ربات مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید: ربات‌ها جای معلمان راهی مدارس می‌شوند!+عکس

انتهای پیام/

مخترع ژاپنی موفق به ساخت ربات مقلد انسان شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی بهترین ها جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، پری سیما علیزاده، در سال ۱۴۰۲ موفق به کسب مدال طلا در سومین دوره مسابقات بین المللی اختراعات و نوآوری سوئیس ویژه اعضای فدراسیون با حضور ۸۳۰ مخترع از ۳۶ کشور جهان در آگوست ۲۰۲۳، مدال طلا در چهاردهمین دوره مسابقات و نمایشگاه بین المللی اختراعات خاورمیانه در کشور کویت با حضور ۲۰۰ مخترع از ۴۰ کشور جهان در فوریه ۲۰۲۴ و همچنین کسب عنوان INV از فدراسیون بین المللی مخترعین جهان شد.


از دیگر افتخارات دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، ثبت اختراع در ایران با عنوان "سیستم انتقال نور خورشید با استفاده از فیبر نوری برای یونیت دندانپزشکی جهت استفاده در ترمیم‌های کامپوزیتی و کمک به تشخیص پوسیدگی دندان" است.

پری سیما علی زاده دانشجوی ترم ۶ دندانپزشکی ورودی مهر ۱۴۰۰ گفت: هم اکنون MVP اختراع اولم را ساخته ام و به دنبال گام‌های بعدی از جمله تجاری سازی این محصول هستم، همچنین یک سری ایده دیگر نیز برای اختراع‌های بعدی دارم که انشالله به لطف خدا به نتیجه مطلوب برسند.

دیگر خبرها

  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • کسانی می خواهند گاو اردک بزاید
  • کسانی که می خواهند گاو اردک بزاید
  • چه فناوری‌های نوینی در صنعت کشاورزی به کار گرفته می‌شود؟
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • (ویدئو) اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود
  • اختراع ماده عجیبی که با ضربه زدن، سخت‌تر می‌شود