Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@10:59:28 GMT

اجلاس پیرغلامان حسینی در ایستگاه اختتامیه

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۵۰۴۶۳۵

شامگاه پنجشنبه مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس «پیرغلامان و خادمان حسینی» به میزبانی لرستان و در باغ گلستان خرم آباد برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، استاندار لرستان، استاندار یزد، مداحان داخلی و خارجی و ... در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، از تمبر یادبود شانزدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی و سبک سنتی عزاداری مردم لرستان با عنوان جایگاه ولایت رونمایی شد.

تجلیل از زاکرین و مداحان امام حسین (ع) و تجلیل از دو خانواد شهید مدافع حرم «ماشاءالله شمسه» و «قدرت الله عبدیان» از برنامه‌های آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس «پیرغلامان و خادمان حسینی» در لرستان بود.

پرچم هفدهمین اجلاس «پیر غلامان حسینی» به استاندار یزد داده شد

پرچم هفدهمین اجلاس «پیر غلامان و خادمان حسینی» به استاندار یزد داده شد.

مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس «پیرغلامان و خادمان حسینی» شامگاه پنجشنبه در باغ گلستان خرم آباد برگزار شد.

در این مراسم، پرچم هفدهمین اجلاس «پیرغلامان و خادمان حسینی» از سوی استاندار لرستان به محمود زمانی قمی استاندار یزد تحویل داده شد.

بر اساس این گزارش، تجلیل از مداحان و پیرغلامان داخلی و خارجی از برنامه‌های مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس «پیرغلامان و خادمان حسینی» بود. در این مراسم از مرحوم حاج حبیب نیکنام مداح لرستانی به عنوان پیرغلام پیرغلامان یاد شد.

  آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد.

شور حسینی بی‌نظیر لرستانی‌ها/ عاشورا مکتب فکری و حماسه‌ای ماندگار

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با تأکید بر اینکه شور حسینی لرستانی‌ها بی‌نظیر است، گفت: واقعه عاشورا یک مکتب فکری، حماسه ماندگار و جاودانه است.

آیت الله سید احمد میرعمادی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی با بیان اینکه خدای متعال را شاکریم در آستانه ماه محرم و شهادت امام حسین (ع) شاهد برگزاری شانزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در استان بودیم، اظهار داشت: مداحان منتصب به شخصیتی هستند که زینت آسمان و زمین، چراغ هدایت، کشتی نجات، امام خوبی‌ها و الگوی شرافت و عزت است.

وی با بیان اینکه مداحان منتصب به شخصیتی هستند که کلمه الله، عزت الله، ثار الله و اباعبدالله لقب دارد، گفت: قدر خود را بدانید و به این انتصاب افتخار کنید که همه کمالات در این شخصیت است.

لرستانی‌ها محب ولایت و یکپارچه پیرو اهل بیت (ع) هستند

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه لرستان مهد عالمان و شهیدان، مرکز غیرت، شهامت، شجاعت، محب ولایت و امامت، ولایتمدار و یکپارچه پیرو اهل بیت (ع) است؛ ادامه داد: شور حسینی که در لرستان به هیجان در می‌آید کم نظیر و بی نظیر است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تجلیل از پیرغلامان قدردانی از زحمات یک عمر نوکری امام حسین، ترویج مکتب حسینی و تجربیات افراد مسن است، تصریح کرد: نسل جوان به میدان بیایند و پرچم امام حسین را به دست بگیرند و با گوشت و پوست خود نهضت عاشورا را لمس کنند؛ واقعه عاشورا یک مکتب فکری، حماسه ماندگار و جاودانه است.

روز به روز بر تاثیر نهضت حسینی افزوده می‌شود

وی با اشاره به جاودانگی و تاثیرگذاری نهضت عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال گفت: دشمنان تلاش کردند این نور را از بین ببرند، اما این نهضت درخشان است؛ این نهضت تاثیر گذار است و روز به روز بر تاثیر نهضت حسینی افزوده می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه سه عنصر در ماندگاری نهضت عاشورا نقش دارد که اولین آن اراده و مشیت الهی است، گفت: اراده الهی تعلق گرفته که امام حسین (ع) برای حفاظت اسلام و اصلاح جامعه قیام کند تا الگوی بشریت باشد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خداوند اراده کرد برای آزادگان عالم الگوی عملی ایثار، انسانیت، صبر، مقاومت، عزت و شرافت وجود داشته باشد، تصریح کرد: امام حسین (ع) نور خدا بود و نور خدا ماندگار و تاثیرگذار است.

اخلاص و بصیرت امام حسین (ع) رمز ماندگاری قیام عاشورا است

وی با تاکید بر اینکه اخلاص و بصیرت امام حسین رمز دیگر ماندگاری قیام امام حسین است، گفت: عامل اصلی دوام انقلاب اسلامی ایران نیز اخلاص و بصیرت مردم است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه کربلا تجلی اخلاص و بصیرت بود، افزود: هرکاری که برای خدا باشد ماندگار است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه تلاش انسان‌های پاک و مخلص از ائمه تا عالمان و مبلغان دین و شاعران و مداحان حسینی رمز دیگر ماندگاری قیام عاشورا است، افزود: امروز وظیفه ما است که با اخلاص، بصیرت و عمق بخشیدن به اشعار، مداحی و توجه به محتوا این راه را ادامه بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه راه رفع مشکلات پیروی از سنت و سیره حسینی است گفت: امام حسین کشتی نجات بوده و هرکسی بر این کشتی بنشیند سربلند و سعادتمند خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ولی فقیه امام جمعه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مداحان عزاداری امام حسین یزد عاشورا محرم کشتی اهل بیت نسل جوان گوشت پوست جامعه انقلاب اسلامی ایران کربلا دین مشکلات عاشورا مشکلات نماینده ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از دیدار استقلال و آلومینیوم اراک بود که حضور یک خانم در زمین جنجال فراوانی به پا کرد و حسین حسینی هم برای حمایت از این خانم با ماموران مستقر در استادیوم جر و بحث کرد. با پایان بازی پیش بینی می‌شد حسینی به کمیته انضباطی احضار شود، اما حسین مرادمند بدون اینکه دلیلی برای احضار وی مطرح شود به فدراسیون فرا خوانده شده است.

دلیل احضار مرادمند مصاحبه وی پس از بازی است، زیرا او تمامی داوران و ارکان کمیته داوران را به باد انتقاد گرفت و به همین دلیل او هم باید برای ادای توضیحات راهی فدراسیون فوتبال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • دروازه‌بان استقلال چه کار باید می‌کرد/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • دیدار جمعی از شعرای استان البرز با امام جمعه کرج
  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • برگزاری بیست و یکمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در کرمان
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • سید حسین حسینی نقره داغ شد!
  • پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی