Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری بغداد الیوم، سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق اخبار منتشر شده مبنی بر توافق تهران و بغداد برای ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام زیارت اربعین را تکذیب کرد.

وی در یک نشست خبری افزود که اخبار منتشر شده در رابطه با توافق قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران برای ورود نیروهای نظامی ایرانی به عراق در ایام اربعین صحت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت کشور عراق از رسانه ها و مدیران شبکه های اجتماعی خواست که در انتشار چنین اخباری دقت کنند و شایعه پراکنی نکنند.

براساس این گزارش پس از دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی با قاسم الاعرجی برخی رسانه و شبکه های اجتماعی مدعی توافق تهران و بغداد برای ورود نیروهای نظامی ایران به بغداد در ایام اربعین امسال شدند.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران و قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق روز چهارشنبه در مقر وزارت کشور عراق تفاهمنامه ای در رابطه با برگزاری مراسم اربعین به بهترین شکل ممکن امضا کردند.

در این دیدار ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور در امور امنیتی و سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور حضور داشتند.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز چهارشنبه در راس هیاتی سیاسی و امنیتی وارد بغداد شد.

بر اساس این گزارش سالانه چهار میلیون ایرانی به منظور زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران عراق اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی