Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اقتصاد در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص پیش فروش خودرو سایپا،  قیمت گذاری خودرو، برگزاری همایش بانکداری اسلامی، شروع ثبت نام آزمون استخدام بخش خصوصی، فهرست جدید دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه اقتصادی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، خبرگزاری میزان در هفته‌ای که گذشت اخباری در خصوص پیش فروش خودرو سایپا،  قیمت گذاری خودرو، برگزاری همایش بانکداری اسلامی، شروع ثبت نام آزمون استخدام بخش خصوصی، فهرست جدید دریافت کنندگان ارز دولتی در حوزه اقتصادی منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و نهمین همایش بانکداری اسلامی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، روز شنبه آغاز به کار کرد که در این مراسم عبدالناصرهمتی رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر توجه به الزامات بانکداری شرکتی، گفت: دخالت سهامداران در امور بانک‌ها باید به حداقل برسد و بانک‌ها به صورت حرفه‌ای اداره شوند.   محمدحسین قمری دبیر شورای سیاست گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی از برگزاری دور دوم آزمون استخدامی بخش خصوصی خبر داد و  گفت: شروع ثبت نام برای این آزمون از شهریور ماه آغاز و در آبان ماه مرحله غیر حضوری و در آذرماه سال جاری مرحله حضوری برگزار می‌شود.

 

طرح فروش اینترنتی محصولات گروه خودروسازی سایپا که از ساعت 10 صبح روز چهاردهم شهریور ماه آغاز شد و بنا بر اعلام  گروه خودروسازی سایپا بعد از گذشت چند دقیقه مسدود و به مرحله بعدی پیش فروش ارجاع داده شد.

افزایش قیمت مجدد خودرو از دیگر سوژه هایی بود که این هفته در این خصوص صحبت هایی شنیده شد، به گونه که داریوش اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه از چهاردهم شهریور ماه قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش قیمت خواهد داشت، گفت: شورای رقابت از روند قیمت‌گذاری خارج شده است.

درهمین رابطه محسن بهرامی عضو شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص قیمت گذاری خودرو گفت: اگر شورای رقابت بخواهد قیمت گذاری انجام دهد و این قیمت‌گذاری افزایشی باشد باید آن را به ستاد تنظیم بازار اطلاع دهد و اگر ستاد تایید کرد، تصمیم خود را اجرایی کند و این منافی سایر اختیارات شورای رقابت نیست.   محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به همتی رئیس کل بانک مرکزی فهرست جدید کالاهای دریافت ارز دولتی را با ۷۵ قلم افزایش اعلام و درخواست کرد برای جلوگیری از کمبود در بازار از هرگونه تاخیر خودداری شود.   بر اساس نامه رئیس کارگروه تنظیم بازار، صادرات شکر ممنوع شده و این موضوع به گمرکات ابلاغ شده است.   بیژن زنگنه وزیر نفت در آیین افتتاح ۲ طرح پتروشیمی و فاز نخست نیروگاه مجتمع پتروشیمی دماوند و همچنین امضای ۲ قرارداد جمع‎آوری گاز‌های همراه نفت با اشاره به دو برابر شدن تولید اتان از سال ۹۲ تا ۹۶ گفت: براساس برآوردها، تولید اتان در صنعت پتروشیمی ایران در سال ۹۸ به ۱۲.۷۵ میلیون تن و در سال ۹۹ به ۱۷.۶ میلیون تن می‌رسد.   محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت آیمو به عنوان میراث کشتیرانی برای آینده بهتر در صنعت دریانوردی گفت: میزان صادرات و واردات غیرنفتی تا دوازدهم شهریور ماه سال جاری کاهش اندکی داشته و این موضوع به علت تحولات اقتصادی بوده و ارتباطی به تحریم ندارد.  

 

بسته اقتصادی میزان از بازار:

بسته اقتصادی میزان در تاریخ دهم شهریور ماه 

بسته اقتصادی میزان در تاریخ یازدهم شهریور ماه 

بسته اقتصادی میزان در تاریخ دوازدهم شهریور ماه 

بسته اقتصادی میزان در تاریخ سیزدهم شهریور ماه 

 

پرونده میزان از واردات کالاهای غیر ضروری:

 

بالغ بر ۲۷۹ تن زیپ به کشور وارد شد   واردات ۴ میلیون دلاری نوار پهلوی پوشک به کشور   بیش از ۵۲ تن اره دستی وارد کشور شد   واردات بیش از ۶۱۶ تن مواد اولیه شیرخشک اطفال   واردات مربا و مارمالاد ۵۷ میلیاردی شد   واردات مداد تراش به بیش از ۴۲۱ تن رسید

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصاد در هفته گذشته صنعت اقتصاد کلان کالاهای غیرضروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۵۰۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال خبر داد.

دکتر سعید کریمی در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، اظهار کرد: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا  در حال انجام است.

وی گفت: بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی در ارتباط با ماندگاری پزشکان در بیمارستان های دولتی و مناطق محروم‌ نیز بیان کرد: تعداد نیروهای متخصص در گذشته کم شده بود که به سرعت در حال تزریق نیرو هستیم و در همین راستا برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بسته هایی تعریف شده است.

دکتر کریمی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از این دولت پزشکان در حال خارج شدن از بخش دولتی و جذب در بخش خصوصی بودند، ادامه داد: یکی از علل این امر تعریف سقف برای پرداختی به پزشکان بوده است که اکنون این سقف برداشته شده و پزشکان دوباره در حال جذب شدن در بخش دولتی هستند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده،۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شدند.

وی در ارتباط با ساخت تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: هم اکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد تجهیزات بیمارستانی، ساخت داخل کشور است.

به گفته دکتر کریمی، تحویل تجهیزات بیمارستانی از دیگر اقداماتی است که عدالت و تعالی نظام سلامت را در کشور اجرایی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • فقط ۴۵۰۰ صنف خراسان شمالی شناسه یکتا دارد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی